Nafiaa Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Det er en del år siden jeg turte å stå frem som lesbisk nå, den tiden rett før følte jeg meg som en litt over middels pen jente. Jeg har en bra personlighet med mye gode egenskaper, og har mine ting jeg brenner for. Har også en bra jobb. Har alltid fått en del oppmerksomhet av menn, har jo smigret så klart, men det er ikke så viktig for meg med tanke jeg ikke liker menn på den måten. Problemet er at jeg har trodd for godt om meg selv, for jeg får INGEN oppmerksomhet av jenter. Jeg gjør en del selv for å få kontakt, men det går ikke bra. Jeg kan skrive å ha fantastiske samtaler med jenter, hvor vi har kjemi. Vi prater naturlig og alt er bra, helt til jeg prøver å flørte litt, da dabber samtalene alltid ut. Eller som hun jeg ba på date etter å ha snakket hver dag kjempe godt i ukesvis, og da jeg spurte om hun ville bli med å finne på noe en dag snakket hun aldri med med meg. Jeg gir noen komplimenter, men får aldri tilbake. Er jeg på fester eller utesteder for skeive går jeg alltid hjem alene, og de jeg prøver å snakke med snakker bare hyggelig tilbake for så å trekke seg unna. Jeg vet at det ikke er noe galt med de sosiale antennene mine, og mangler ikke ting å snakke om, så jeg skjønner jo at jeg er lite interessant basert på utseende. Jeg blir så lei meg av det, for jeg kunne ønske de kunne se menneske bak fasaden og gitt det en sjans. Igår pratet jeg med ei som var langt ifra pen, men søt på sin måte. Virket som en veldig spennende person, og vi hadde mye felles interesser. Vi snakket kjempe godt i flere timer, men hun trakk seg også litt unna da jeg prøvde meg på et helt vanlig hyggelig kompliment. Jeg skjønner det ikke, kan jeg ha hatt et så forvrengt selvbilde i flere år hvor jeg har tenkt at jeg var egentlig ganske pen. En del jenter er jo flinke til å dømme fort og det er vel derfor de ikke vil noe mere med meg, siden utseende mitt tydeligvis ikke appellerer. Jeg begynner nå å se hvordan jeg egentlig ser ut tror jeg. Dette over tid trykker meg ned i dritten og har gitt meg et dårlig selvbilde. Noen som har noen tanker? 1
Gjest Holititten Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Er dette jenter du vet er biseksuelle eller lesbiske, eller vet du ikke legningen? Kanskje det er som menn dom flørtet med deg før, du ble smigret men ikke interessert. Dersom du vet at de er lesbiske eller biseksuelle, vet jeg dessverre ikke hva som er problemet. Du virker som en hyggelig og pen nok jente utifra hva du forteller selv.
Nafiaa Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2016 Burde kanskje lagt til det. Dette er jenter som selv er lesbiske, så det er ikke der det ligger.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Jeg kjenner meg igjen.Det er vanskelig å bli kjent med lesbiske damer. Anonymkode: d9d5f...409
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Du er nok rett og slett ikke så attraktiv som du har trodd. Du har trodd du var pen fordi du har fått oppmerksomhet fra menn, men på byn så går standarden til menn ofte ganske langt ned og så som du ikke er på steder der menn prøver seg på deg så er det ikke lengre noen som prøver seg. Anonymkode: aee0f...d47 3
Nafiaa Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2016 Du har nok helt rett AB. Det gjør vondt å innse det, men akkurat det du sa der, er det jeg har tenkt også. Men det er synd da for jeg har dermed gått rundt med ett helt feil virkelighets bilde av meg selv, og får ett ganske hardt slag i tryne for det nå.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 1 minutt siden, Nafiaa skrev: Du har nok helt rett AB. Det gjør vondt å innse det, men akkurat det du sa der, er det jeg har tenkt også. Men det er synd da for jeg har dermed gått rundt med ett helt feil virkelighets bilde av meg selv, og får ett ganske hardt slag i tryne for det nå. Hvordan ser du ut? Kanskje du rett og sett er for feminin, og derfor blir avvist. Lesber er rare, ganske fordomsfulle, og kresne. De kan f.eks tro at du er bifil, og veldig mange lesber liker ikke bifile. Eller så tror de at du er hetero og vil leve ute drømmen om å ha sex med en jente, eller at du leter etter en til å være med på trekant med mannen din. Anonymkode: d9d5f...409 4
Gjest Sobril Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nok rett og slett ikke så attraktiv som du har trodd. Du har trodd du var pen fordi du har fått oppmerksomhet fra menn, men på byn så går standarden til menn ofte ganske langt ned og så som du ikke er på steder der menn prøver seg på deg så er det ikke lengre noen som prøver seg. Anonymkode: aee0f...d47 Pisspreik. Man skal være ganske gørstygg for at ingen fatter interesse. Se rundt deg; hetero som homo. Er alle som har kjærester billedskjønne? Ts; kanskje du signaliserer en type usikkerhet rundt egen legning som gjør at damene trekker seg unna, eller at du rett og slett er hakket for pågående? Endret 29. januar 2016 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 5 minutter siden, Sobril skrev: Pisspreik. Man skal være ganske gørstygg for at ingen fatter interesse. Se rundt deg; hetero som homo. Er alle som har kjærester billedskjønne? Ts; kanskje du signaliserer en type usikkerhet rundt egen legning som gjør at damene trekker deg unna, eller at du rett og slett er hakket for pågående? Ja, man må være gørrstygg for at ingen fater interesse. Dette sier du og jeg selvsagt med base i et heterofilt par, der "noen" alltid fatter interesse, og den "noen" i dette tilfellet omtrent alltid er en mann. Jeg selv har aldri blitt sjekket opp av en jente, og jeg kjenner flere av kameratene mine som aldri har blitt sjekket opp av en jente. Gjør dette at jeg og flere av vennene mine da er "gørrstygge" fordi vi ikke ville blitt sjekket opp dersom det ikke var vi som var aktive? En mann kan gjerne sjekke opp 5-6 jenter på en kveld og likevel ike få noe særlig respons, det er slettes ikke uvanlig. Når det bare er jenter som selv må ta initiativ er det klart at hun føler seg uattraktiv, fordi jenter generelt er drittdårlig til å ta initiativ og vise interesse, utover vage hint og å "se på noen på en spessiell måte" ("som noen kaller å flørte med blikket") Anonymkode: aee0f...d47 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #10 Skrevet 29. januar 2016 Gratulerer, nå har du det som 90 % av menn! Anonymkode: 2302c...dcf 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #11 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, Nafiaa skrev: Du har nok helt rett AB. Det gjør vondt å innse det, men akkurat det du sa der, er det jeg har tenkt også. Men det er synd da for jeg har dermed gått rundt med ett helt feil virkelighets bilde av meg selv, og får ett ganske hardt slag i tryne for det nå. Nei herregud så klart er det ikke utseende det går på. Kan det være at du prøver for hardt? At du ubevisst utstråler litt desperasjon? Eller at du prøver deg på de som har en annen smak enn "hva du er"? Har du noen lesbiske venninner du kan spørre om ha de tenker? Eller kanskje de kan spleise deg med noen? Anonymkode: 9f7bd...ba7 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #12 Skrevet 29. januar 2016 Hm, nå er ikke jeg lesbisk og ser virkelig ikke ut som en blomst, men lesbiske jenter legger ofte an på meg... Så tviler på at det har så mye med utseendet ditt å gjøre, sannsynligvis så er det noe med personligheten de reagerer på... Mener ikke å fornærme deg, men kan det være at du virker litt desperat? Anonymkode: 1add2...9cc 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #13 Skrevet 29. januar 2016 Hvilke komplimenter er det du gir? Høres rart ut om det er der de begynner å trekke seg unna. Kanskje de ikke liker den type komplimenter du gir. Er de bare basert på utseende, eller er de mer personlige? Anonymkode: 445ca...aca 1
Nafiaa Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2016 Hei igjen, og takk fo alle svar. Jeg tror ikke jeg virker desperat, for det er jeg ikke heller. Det kan ta flere måneder imellom jeg tar kontakt med noen, tar ikke kontakt med mindre det er noe som gjør at interessen er der. Komplimentere jeg gir er ikke drøye, bare hyggelige som foreksempel " jeg må få si at du har utrolig vakre øyne" eller "du har en fantastisk fin utstråling. Eller så gir jeg kompliment på noe ved personligheten eller ved et mål foreksempel personen har klart. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #15 Skrevet 29. januar 2016 Jeg liker kun menn, men går for å være en pen kvinne og får høre dette av både menn og damer. Har vært mye på skjeive steder siden min bestevenn er homofil, og har sjeldent opplevd å få så mye som et smil fra lesbiske damer. De aner jo ikke at jeg er hetero, og snakker jeg med dem er de ikke spesielt interessert i å føre samtalen videre. Så jeg tenker ikke at det er utseende ditt som er problemet. Har forresten en lesbisk på Facebooken min som er kraftig overvektig og unnskyld meg, men veldig lite pen i ansiktet. Hun har hatt flere jentekjærester og er nå forlovet med en søt dame Anonymkode: d3680...52f 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #16 Skrevet 29. januar 2016 Er det mulig du er så pen at de blir skremt? Det er jo ganske sjelden, men de ekstremt naturlig pene menneskene finnes jo. Hvis man har litt dårlig selvtillit da er det lett å tenke at hun der kan ikke jeg innlede noe med. Hun kommer til å få så mange tilbud og heller velge noen andre etterhvert/være utro. At du er for bra for dem rett og slett? Anonymkode: 1b807...4fd 1
BlendaSensitive Skrevet 29. januar 2016 #17 Skrevet 29. januar 2016 (endret) Bare spekulerer vilt her. Men kan det være at du er for mye kompis med damene? At de du kommer godt i kontakt med rett og slett oppfatter deg som en god venn å prate med, men når du begynner gi komplimenter blir de skremt, fordi de nettopp ser deg som en god venn og ikke kjenner noen seksuell kemi? Hvordan man løser det vet jeg ikke. Legge an på de kjappere??? Litt mer passion og mindre prat? Herregud, jeg høres ut som Barbara Cartland! Endret 29. januar 2016 av BlendaSensitive 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #18 Skrevet 29. januar 2016 Kan det være at det bare er en viss "look" som selger bedre der? Jeg er heterofil kvinne og er vel godt over snittet med "klassisk" attraktivt ansikt og kropp. Men jeg har aldri noensinne fått oppmerksomhet fra lesbiske eller bifile. Det samme gjelder flere "modellpene" jenter jeg kjenner. Nå er vel en side av dette at lesbiske ikke er like mye på 'offensiven' som menn, men på generell basis har vel mange lagt merke til at mange lesbiske ikke akkurat er attraktive fra menns ståsted. Det er egentlig sjelden jeg ser et lesbisk par der den ene eller begge er klassisk 'pene', eller feminine. Så jeg tror ikke dette handler så mye om attraktivitet, i hvert fall ikke slik det blir målt i den heterofile verden. Anonymkode: 7c4f1...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #19 Skrevet 29. januar 2016 Dette virker mystisk. Kanskje du kan prøve et annet land. Dra på helgetur til en storby i Europa. Spania, for eksempel. Der er de sikkert litt frempå. Ikke for en kjæreste, selvsagt, men for en liten flørt, for å komme i gang. Så kanskje det blir lettere å flørte etterpå i Norge. Anonymkode: 5d868...8d9
Maleficenta Skrevet 29. januar 2016 #20 Skrevet 29. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, man må være gørrstygg for at ingen fater interesse. Dette sier du og jeg selvsagt med base i et heterofilt par, der "noen" alltid fatter interesse, og den "noen" i dette tilfellet omtrent alltid er en mann. Jeg selv har aldri blitt sjekket opp av en jente, og jeg kjenner flere av kameratene mine som aldri har blitt sjekket opp av en jente. Gjør dette at jeg og flere av vennene mine da er "gørrstygge" fordi vi ikke ville blitt sjekket opp dersom det ikke var vi som var aktive? En mann kan gjerne sjekke opp 5-6 jenter på en kveld og likevel ike få noe særlig respons, det er slettes ikke uvanlig. Når det bare er jenter som selv må ta initiativ er det klart at hun føler seg uattraktiv, fordi jenter generelt er drittdårlig til å ta initiativ og vise interesse, utover vage hint og å "se på noen på en spessiell måte" ("som noen kaller å flørte med blikket") Anonymkode: aee0f...d47 Grunnen er jo at jenter sitter på gjerdet ofte ig venter på å bli sjekket opp.. ikke at dere er stygge eller noe. Jeg har aldri turt å sjekke opp gutter heg. Sjekkinga har de stått for 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå