Jus sanguinis Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Er det noen her som følger med på den serien? Jeg har akkurat sett første sesong. Er det noen karakterer der som du misliker? Selv kan jeg virkelig ikke fordra grounder-tøsen Octavia. Hennes folk er i krig med grounderne, og så presterer den forræderhora å knulle på en av fiendens menn! Hun kan umulig være helt god i hodet. Og hvorfor kunne hun ikke velge en av sitt eget folks menn? Er ikke hennes egne menn gode nok menn for henne? Greit nok, fiendens krigermann er riktig nok stor og sterk og alt det der, og han beskyttet henne til og med noen ganger i kampens hete (fordi han er kåt på henne), men alt dette bare bidrar til å understreke hvilken forræderhore hun er. Æsj, sier jeg simpelthen. Det er noen karakter som bare byr deg rett og slett i mot, og Octavia er en av de verste etter min mening.
Hattivatti Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 (endret) Jeg liker henne jeg Jeg tenker at man ikke alltid kan styre hvor man har tilhørlighet og hun er et godt eksempel. Og hey,Lincon er jo hot da Hvorfor skulle hun egentlig føle tilhørlighet? Hun ble holdt skjult til hun var 16 (?)år for så å bli fanget fordi hun var født. Ikke akkurat et liv og samhold å skryte av... Jeg hadde store probølmer med Bellamy i starten, men intrykket bedret seg veldig etter hvert. Liker de fleste karakterene egentlig. Raven tror jeg kan gå meg litt på nervene etter hvert. Har sett tom 1 ep i sesong 3. Endret 29. januar 2016 av The Silence 2
fresiafrex Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Jeg har sett to sesonger! Octavia er den jeg liker best! Fått nok av Clarke, hun er så "self righteous" (hva heter det på norsk?:p) Det er vel bare kommet to episoder av sesong tre? 1
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2016 9 timer siden, The Silence skrev: Jeg liker henne jeg Jeg tenker at man ikke alltid kan styre hvor man har tilhørlighet og hun er et godt eksempel. Og hey,Lincon er jo hot da Hvorfor skulle hun egentlig føle tilhørlighet? Hun ble holdt skjult til hun var 16 (?)år for så å bli fanget fordi hun var født. Ikke akkurat et liv og samhold å skryte av... Jeg hadde store probølmer med Bellamy i starten, men intrykket bedret seg veldig etter hvert. Liker de fleste karakterene egentlig. Raven tror jeg kan gå meg litt på nervene etter hvert. Har sett tom 1 ep i sesong 3. Nei, man styrer ikke hvor man har sin naturlige tilhørighet, men så er også poenget at man ikke forråder sine egne. Hvilket jo også hennes mor gjorde. Moren hennes forrådte jo både sitt eget folk og sin egen nyfødte datter ved å gjennomføre svangerskapet. De levde tross alt på en romstasjon, sendt opp som en nødløsning etter at en atomkrig gjorde jorda ubeboelig i minst et århundre, og hvor det naturlig nok er ekstremt begrensede resurser tilgjengelig. Noe som gjorde det høyst nødvendig for samfunnet der å innføre et meget strengt regime, hvor det ble straffet med døden å føde flere enn ett resurskonsumerende barn. Det er dette som er bakgrunnen for historien at forræderhora Octavia frem til hun var 16 år levde fullstendig skjult i morens kahytt og måtte gjemme seg under gulvplankene ved inspeksjoner, og som gjorde at hun ble arrestert som illegalt menneske når hun ble oppdaget i en alder av 16 år. Ingenting ved denne bakgrunnen rettferdiggjør å forråde sitt eget folk ved å knulle med fiendens soldater. De var mange på den romstasjonen som hadde svært vonde historier i bagasjen på grunn av det ekstremt harde, men høyst nødvendige regimet ombord. Likevel var det bare forræderhora Octavia som lot seg knulle av fiendens soldater etter at de kom i kamp med et fiendtlig krigerfolk på jorda. Det er nettopp denne individualistiske, egennyttige og selvopptatte holdningen til forræderhora Octavia jeg finner motbydelig. Jeg synes hun til og med er verre enn egoisten Joshua - som helt tydelig er mer opptatt av seg selv og sitt enn gruppens ve og vel gjennom hele første sesong. Når det gjelder Bellamy så skal jeg innrømme at heller ikke han demonstrerte de beste egenskapene i begynnelsen. Spesielt siden heller ikke han hadde gruppens ve og vel i tankene i begynnelsen, men som du sier vokser han veldig på deg. Ikke minst siden han som flokkens mannlige rasjonalitet blir en rasjonalitetens rollemodell for den kvinnelige lederrollen Clarke - som går fra å være motbydelig politisk korrekt på emosjonelt kvinnevis, til å ta innover seg realitetene ved at hun befinner seg i en de facto krig mot et annet folk. Jeg mener at kvinner som ikke forstår hvor dypt ødeleggende og demoraliserende det er for menn i krig at deres egne kvinner ligger med fienden, et poeng som typisk nok på politisk korrekt vis ikke en gang blir tatt opp i serien, og helt likegyldig kun er opptatt av sine egne følelser knyttet til fiendemannen, viser hvor nødvendig det er å straffe slike forræderhorer med offentlig skamklipping av håret deres på torget. Forræderhorer er i faktisk i stand til betraktelig å redusere stridsevnen til hele grupper av mannlige soldater. Få ting er mer ydmykende for fiendens soldater enn å knulle kvinnene deres.
Hattivatti Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 ^ du har litt sterkere meninger en meg rundt Octavia. Se videre du, så skal du se at hun ikke er så dum som du skal ha det til. Jeg gidder ikke å diskutere resten av dine tanker rundt henne. For meg ser det ut som om du liker å kunne skylde på kvinner, du har unødvendig mye bruk av hore og tar tv-serien litt for seriøst for meg. 7
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2016 19 minutter siden, The Silence skrev: ^ du har litt sterkere meninger en meg rundt Octavia. Se videre du, så skal du se at hun ikke er så dum som du skal ha det til. Jeg gidder ikke å diskutere resten av dine tanker rundt henne. For meg ser det ut som om du liker å kunne skylde på kvinner, du har unødvendig mye bruk av hore og tar tv-serien litt for seriøst for meg. Skylder jeg på kvinner fordi jeg påpeker det faktum at få ting er mer ydmykende for fiendens soldater enn å knulle kvinnene deres? Nei, det er snarere du som unnskylder kvinner litt vel mye. Dog kunne jeg nok kuttet ut et par forræderhorer og slengt inn noen grounder-tøser istedenfor, det har du sikkert rett i. Ellers skal jeg se mer av serien, men foreløpig er det bare en sesong på norske Netflix.
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2016 8 timer siden, fresiafrex skrev: Jeg har sett to sesonger! Octavia er den jeg liker best! Fått nok av Clarke, hun er så "self righteous" (hva heter det på norsk?:p) Det er vel bare kommet to episoder av sesong tre? På norsk betyr self-righteous selvgod, og det er så absolutt en lite tiltrekkende egenskap ved Clarke. Men jeg liker Clarke fordi hun utviklet seg fra å være motbydelig politisk korrekt på emosjonelt kvinnevis, til å ta innover seg realitetene ved at hun faktisk befinner seg i en krig mot et annet folk. Ikke minst takket være innflytelsen fra Bellamy - den mannlige lederrasjonaliteten i flokken.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Det var fælt så sterke meninger om en relativt dårlig tv serie Misforstå meg rett, jeg har sett 2 sesonger, bra underholdning, men det er jo ikke mer enn det.... Anonymkode: cc71a...119 3
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2016 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var fælt så sterke meninger om en relativt dårlig tv serie Misforstå meg rett, jeg har sett 2 sesonger, bra underholdning, men det er jo ikke mer enn det.... Anonymkode: cc71a...119 Jeg synes som regel temaene som dukker opp i relativt dårlige fjersynsserier er det interessante å diskutere. En simpel proklamasjon at jeg misliker Octavia finner jeg helt uinteressant. Det interessante er at jeg misliker henne fordi hun er en forræderhore/grounder-tøs. The Silence mener Raven går henne på nervene uten å si hvorfor. For meg gir det ingen mening å si det uten å fortelle hvorfor. Selv har jeg ingenting i mot Raven. Hvis det skulle være noe måtte det vært at hun er en feministisk rollemodell av typen sterk/maskulin kvinne, men når sant skal sies er det jo nettopp det de som gruppe trenger i den situasjonen de befinner seg i, og er en av grunnene til at jeg liker at Clarke beveget seg bort fra sin motbydelige politiske korrekthet på emosjonelt kvinnevis. Og nøyaktig hvordan misforstår man egentlig rett? Endret 30. januar 2016 av Jus sanguinis
fresiafrex Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 (endret) 2 timer siden, Jus sanguinis skrev: På norsk betyr self-righteous selvgod, og det er så absolutt en lite tiltrekkende egenskap ved Clarke. Men jeg liker Clarke fordi hun utviklet seg fra å være motbydelig politisk korrekt på emosjonelt kvinnevis, til å ta innover seg realitetene ved at hun faktisk befinner seg i en krig mot et annet folk. Ikke minst takket være innflytelsen fra Bellamy - den mannlige lederrasjonaliteten i flokken. Endret 30. januar 2016 av fresiafrex Krøll med sitering
fresiafrex Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 2 timer siden, Jus sanguinis skrev: På norsk betyr self-righteous selvgod, og det er så absolutt en lite tiltrekkende egenskap ved Clarke. Men jeg liker Clarke fordi hun utviklet seg fra å være motbydelig politisk korrekt på emosjonelt kvinnevis, til å ta innover seg realitetene ved at hun faktisk befinner seg i en krig mot et annet folk. Ikke minst takket være innflytelsen fra Bellamy - den mannlige lederrasjonaliteten i flokken. Veeel, betyr vel egentlig ikke selvgod. Det beste jeg fant er selvrettferdig. Ser forøvrig ut til at du har brukt ganske mye mer tid på å filosofere over en middels dårlig serie enn jeg har gjort! 😂 1
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2016 (endret) 45 minutter siden, fresiafrex skrev: Veeel, betyr vel egentlig ikke selvgod. Det beste jeg fant er selvrettferdig. Ser forøvrig ut til at du har brukt ganske mye mer tid på å filosofere over en middels dårlig serie enn jeg har gjort! 😂 Selvrettferdig/self-righteous er direkte oversettelser av hverandre, som også kan brukes som de direkte oversettelsene av hverandre de er, men selvgod synes jeg uansett er et bedre og mer passende uttrykk enn det engelske. Ellers bruker jeg ikke mye tid til å filosofere over fjernsynsserier. Det skjer automatisk mens jeg ser på dem. Jeg synes bare nettopp denne fjernsynsserien serverte en del temaer jeg finner interessant å ta opp på kvinneguiden. Hva med deg, forstår du nå hvorfor jeg ikke liker grounder-tøsen Octavia? Er du uenig med meg, og synes det er helt greit å være forræderhore? Endret 30. januar 2016 av Jus sanguinis
Brabla Skrevet 30. januar 2016 #13 Skrevet 30. januar 2016 38 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Selvrettferdig/self-righteous er direkte oversettelser av hverandre, som også kan brukes som de direkte oversettelsene av hverandre de er, men selvgod synes jeg uansett er et bedre og mer passende uttrykk enn det engelske. Ellers bruker jeg ikke mye tid til å filosofere over fjernsynsserier. Det skjer automatisk mens jeg ser på dem. Jeg synes bare nettopp denne fjernsynsserien serverte en del temaer jeg finner interessant å ta opp på kvinneguiden. Hva med deg, forstår du nå hvorfor jeg ikke liker grounder-tøsen Octavia? Er du uenig med meg, og synes det er helt greit å være forræderhore? Hvis noen er en forræder, så er det Lincoln. Han redda jo Octavia, hjalp de 100, og gikk imot sitt eget folk. For øvrig synes jeg også at Octavia kan bli litt slitsom i lengden, men ikke fordi hun er en "grounder-tøs", som du sier. Mer fordi hun hele tiden insisterer på at hun ikke hører hjemme noen steder. Den jeg virkelig ikke tåler er Jaha. Han irriterer meg noe innmari med alt dette City of Light-pratet. Der har du en som er "self-rigtheous". 3
Hattivatti Skrevet 30. januar 2016 #14 Skrevet 30. januar 2016 2 timer siden, Jus sanguinis skrev: The Silence mener Raven går henne på nervene uten å si hvorfor. For meg gir det ingen mening å si det uten å fortelle hvorfor. Selv har jeg ingenting i mot Raven. Hvis det skulle være noe måtte det vært at hun er en feministisk rollemodell av typen sterk/maskulin kvinne, men når sant skal sies er det jo nettopp det de som gruppe trenger i den situasjonen de befinner seg i, og er en av grunnene til at jeg liker at Clarke beveget seg bort fra sin motbydelige politiske korrekthet på emosjonelt kvinnevis. Jeg droppet å si hvorfor for å ikke spoile så mye, men greit. Jeg tror hun ender opp med å bli bitter og irriterende etter skaden hun fikk da hun ble skutt av Murphey. Hun nekter å ta imot hjelp, nekter å snakke om problemene og skal "klare" seg selv. Hun er blitt sur og ender opp med å bli en byrde dordi folk må gå på tærne rundt henne.
sofie777 Skrevet 30. januar 2016 #15 Skrevet 30. januar 2016 Jeg liker serien generelt og er ikke enig med Jus sanguinus! Den som går meg mest på nervene er Jaha. Han maser og maser om ting som ikke eksisterer, eller bare eksisterer i en eller annen form for datamaskin. Forstår godt at Murphy stakk. Ellers har jeg sett et intervju med Ricky Wittle og i sivil er han en ganske koselig og kjekk mann.
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #16 Skrevet 30. januar 2016 (endret) 4 timer siden, Brabla skrev: Hvis noen er en forræder, så er det Lincoln. Han redda jo Octavia, hjalp de 100, og gikk imot sitt eget folk. Ja visst, men det gjør definitivt ikke Octavia til noe mindre groundertøs, snarere tvert i mot. Sitat For øvrig synes jeg også at Octavia kan bli litt slitsom i lengden, men ikke fordi hun er en "grounder-tøs", som du sier. Mer fordi hun hele tiden insisterer på at hun ikke hører hjemme noen steder. Den jeg virkelig ikke tåler er Jaha. Han irriterer meg noe innmari med alt dette City of Light-pratet. Der har du en som er "self-rigtheous". Det at Octavia hele tiden insisterer på at hun ikke hører hjemme noen steder og dermed ikke en gang anerkjenner sine egne som sine egne, er jo en del av forrædermentaliteten som gjør at hun ender opp som groundertøs, og det er jo nettopp dette som gjør henne motbydelig i mine øyne. Ellers er jeg enig med deg og Sofie777 angående evig mas om ting som ikke eksisterer i virkeligheten, men det gjør deg bare til en for noen kjedelig person (for andre som deler interessen din for dette er du kanskje tvert i mot en spennende og inspirerende person). Det at groundertøsen Octavia lar seg knulle av en mann fra fienden er derimot meget alvorlig, og går utover selve stridsevnen til de hundre ved at handlingen hennes er dypt demoraliserende for deres egne menn. 3 timer siden, The Silence skrev: Jeg droppet å si hvorfor for å ikke spoile så mye, men greit. Jeg tror hun ender opp med å bli bitter og irriterende etter skaden hun fikk da hun ble skutt av Murphey. Hun nekter å ta imot hjelp, nekter å snakke om problemene og skal "klare" seg selv. Hun er blitt sur og ender opp med å bli en byrde dordi folk må gå på tærne rundt henne. Jeg har bare sett første sesong som ble avsluttet med at Raven fikk potensielt store fremtidige plager som følge av skuddskaden fra eklingen Murphy, men man ser denne komme så det er ikke rare avsløringen for meg uansett. Og ja, en skadeskutt feministisk rollemodell som tvinger alle andre til å gå på tærne rundt henne er skikkelig plagsomt for omgivelsene. 3 timer siden, sofie777 skrev: Jeg liker serien generelt og er ikke enig med Jus sanguinus! Den som går meg mest på nervene er Jaha. Han maser og maser om ting som ikke eksisterer, eller bare eksisterer i en eller annen form for datamaskin. Forstår godt at Murphy stakk. Når det gjelder Murphy så omtalte jeg ham tidligere feilaktig som Joshua (hvor jeg har Joshua fra aner jeg ikke), men han er en skikkelig motbydelig type i samme klasse som groundertøsen Octavia. De har denne individualistiske, egennyttige og selvopptatte holdningen som helt klart viser at det ikke er gruppens ve og vel de har i tankene, og som leder fram til slike forræderske og motbydelige handlinger som å la seg knulle av fiendens menn. Murphy på sin side er en skikkelig ekling som hele tiden prøver å høste egne fordeler på gruppens bekostning. En skikkelig kapitalist! I et desperat forsøk på å gjenopprette sin egen tapte ære, eventuelt få hevn for en episode han med sin væremåte satte seg i selv, presterer jævelen å skyte og forkrøple Raven, slik at gruppen mer eller mindre mister sin sårt tiltrengte og særdeles verdifulle tekniske/mekaniske ekspertise midt under et svært alvorlig angrep fra grounderne. Jeg vet egentlig ikke om jeg skal hate Murphy eller groundertøsen Octavia mest, men foreløpig er det en knapp på groundertøsen Octavia. Jeg tror ikke man kan synke lavere enn å bli en forræderhore. Endret 30. januar 2016 av Jus sanguinis
fresiafrex Skrevet 30. januar 2016 #17 Skrevet 30. januar 2016 5 timer siden, Jus sanguinis skrev: Selvrettferdig/self-righteous er direkte oversettelser av hverandre, som også kan brukes som de direkte oversettelsene av hverandre de er, men selvgod synes jeg uansett er et bedre og mer passende uttrykk enn det engelske. Ellers bruker jeg ikke mye tid til å filosofere over fjernsynsserier. Det skjer automatisk mens jeg ser på dem. Jeg synes bare nettopp denne fjernsynsserien serverte en del temaer jeg finner interessant å ta opp på kvinneguiden. Hva med deg, forstår du nå hvorfor jeg ikke liker grounder-tøsen Octavia? Er du uenig med meg, og synes det er helt greit å være forræderhore? Nei, jeg forstår det ikke. Ja, jeg er uenig med deg, og mistet generelt lysten på å diskutere med en som bruker ord som tøs og høre. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #18 Skrevet 30. januar 2016 Oi, du later til å ha store problemer med kvinner generelt. Anonymkode: a7f1b...562 3
Jus sanguinis Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #19 Skrevet 30. januar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, du later til å ha store problemer med kvinner generelt. Anonymkode: a7f1b...562 Hvorvidt det er sant eller ikke tviler jeg på har en nevneverdig innvirkning på mitt inntrykk av Octavia og hvorfor jeg ikke liker henne.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #20 Skrevet 30. januar 2016 Murphy er min favoritt Anonymkode: cc71a...119 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå