Gå til innhold

Hva syns dere om å planlegge en taxi hjem for gjestene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vennepar på 5 som liker å feste. En av dem har jeg aldri møtt, med en annen i gjengen inviterte henne til bryllupet vårt.

Saken er at alle gjestene kjører og finner vei hjem selv. Når det gjelder disse 5 (som bor sammen), så planlegger brugdom å bestille en taxi for å hjelpe dem komme seg hjem etter festen. Jeg spurte hvorfor de ikke kunne velge en som skal kjøre og svaret var "Hadde jeg vist at jeg er invitert i bryllupet men ikke kan drikke fordi jeg skal kjøre selv, så hadde jeg ikke dratt på det bryllupet. Mine gjester er ikke som dine. De vil feire skikkelig".

Hva syns dere om det? Jeg er litt uenig siden alle andre ikke  får overnatting og må finne veien hje selv. Det er snakk om 40 km.

Hvor mye kommer taxituren til å koste, by the way?

Anonymkode: 01ecd...b36

Skrevet

Et vennepar på fem...?

Anonymkode: d4b95...201

• Liker 15
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et vennepar på 5 som liker å feste. En av dem har jeg aldri møtt, med en annen i gjengen inviterte henne til bryllupet vårt.

Saken er at alle gjestene kjører og finner vei hjem selv. Når det gjelder disse 5 (som bor sammen), så planlegger brugdom å bestille en taxi for å hjelpe dem komme seg hjem etter festen. Jeg spurte hvorfor de ikke kunne velge en som skal kjøre og svaret var "Hadde jeg vist at jeg er invitert i bryllupet men ikke kan drikke fordi jeg skal kjøre selv, så hadde jeg ikke dratt på det bryllupet. Mine gjester er ikke som dine. De vil feire skikkelig".

Hva syns dere om det? Jeg er litt uenig siden alle andre ikke  får overnatting og må finne veien hje selv. Det er snakk om 40 km.

Hvor mye kommer taxituren til å koste, by the way?

Jeg er enig med mannen din. :) Og der jeg kommer fra er det ikke noe utested, så vi pleier ofte å dele en stor taxi og kjører da 6 mil til nærmeste by, og 7 mil hjem igjen. Pleier å koste rundt 3000, så litt billigere for dere da. 

Jeg hadde ihvertfall ikke holdt meg edru i et bryllup for bare fire mil, da er det mye bedre med taxi. (Jeg foretrekker å ikke kommer hvis jeg skal være edru, fordi det ikke er gøy å være edru på fest.)

Anonymkode: c9085...389

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke brudeparet har ansvar for hvordan gjestene kommer seg hjem. Maxitaxi på natt i ca 40 km vil sikkert koste mellom 2000-3000.

• Liker 7
Skrevet

Jeg syntes som utgangspunkt det er en fin gjest av brudeparet å tenke på transport hjem for gjestene sine. Det betyr ikke nødvendigvis at det skal blir en fyllefest for det.

Vi hadde buss som hentet de som ville der vi hadde festen og kjørte de hjem/til hoteller. Hadde avtalt hentetidspunkt, kjørerute og alle gjestene ble informert om dette. Tror vi betalte i underkant av 4000 for transport til 60 gjester.

Anonymkode: 3a536...6b0

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Om bryllupet skal holdes i byen et sted der det er god tilgang på taxier ville jeg latt gjestene ordne med det selv. Om det er på bygda der det er færre taxier ville jeg heller vært behjelpelig med transport selv.

Skrevet

Vi ordnet alternativ transport for alle vi. En uting å ordne for bare noen få syntes jeg, skal dere tilby for noen må dere legge opp for andre også.

Skrevet

Synes heller ikke dere bare skal ordne det for noen og ikke andre. Dere kan jo foreksempel snakke med de og si at dere kan ordne taxi for dem, men at det blir 3000 kr, men at de må betale selv. 3000 kr ekstra i budsjettet fordi fem venner ikke klarer å komme seg hjem selv synes jeg ikke er riktig. Dere kan være behjelpelige, hvis de ikke greier å ordne det selv, men at det er en utgift de må ta på seg selv, slik som alle andre gjester. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å søke opp en bekjent/student e.l i nærmiljøet som kan kjøre gjester denne natten? Da kan jo den personen kjøre flere turer. 

Anonymkode: 6208c...e26

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et vennepar på fem...?

Anonymkode: d4b95...201

Ting har åpenbart endret seg siden jeg var 5. Par, og liker å feste? Noen starter tidlig. :P

Anonymkode: 35f12...76b

• Liker 3
Skrevet

TS

Det er snakk om et vennepar, søsteren til en av dem og to barn. Dvs. det er tre personer med førerkort.

Bryllupet blir i Drammen. De bor i Kongsberg. De andre gjestene kommer fra Drammen, Oslo, Bø i Telemark, Lillestrøm og Jessheim. Så alle gjestene skal komme i egen bil og vi kan ikke leie en felles buss. De skal kjøre hjem selv på forskjellige tidspunkter av kvelden/natta når det passer dem.

Å "ordne" en taxi som de skal betale selv betyr jo i praksis det samme som at de ordner dette selv.

Takk for svarene deres. Da ser jeg at de fleste har samme synspunkt som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...