Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk brev i posten for årsoppgave i 2015. Det står at det er mottatt 13000 kr fra 01.01-01.12 2015. Men jeg har ikke mottatt noe i 2015 fra nav bortsettfra engangsstønad. Jeg flytta hjemmefra forrige februar, og vet at min far har fått barnebidrag frem til jeg ble 18 i desember 2015. Men det går ikke opp hvis jeg tar 970x12 (barnebidrag x måneder). De 13 000 kr heter underholdsbidrag, noe jeg ikke ANER hva er..  Noen ideer til dette? Får ikke ringt inn før mandag heller, og er evig nysgjerrig

Anonymkode: 99258...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk brev i posten for årsoppgave i 2015. Det står at det er mottatt 13000 kr fra 01.01-01.12 2015. Men jeg har ikke mottatt noe i 2015 fra nav bortsettfra engangsstønad. Jeg flytta hjemmefra forrige februar, og vet at min far har fått barnebidrag frem til jeg ble 18 i desember 2015. Men det går ikke opp hvis jeg tar 970x12 (barnebidrag x måneder). De 13 000 kr heter underholdsbidrag, noe jeg ikke ANER hva er..  Noen ideer til dette? Får ikke ringt inn før mandag heller, og er evig nysgjerrig

Underholdningsbidrag er bidrag fra din far til din mor. De 970 du snakker om er barnetrygd og kommer ikke på din årsoppgave... Bidrag er en individuell beregning fra sak til sak og ikke en fast sum...

Anonymkode: cfde6...793

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Underholdningsbidrag er bidrag fra din far til din mor. De 970 du snakker om er barnetrygd og kommer ikke på din årsoppgave... Bidrag er en individuell beregning fra sak til sak og ikke en fast sum...

Men hvorfor står det på min årsoppgave når jeg ikke har noe med det å gjøre? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er faren til TS som har mottatt barnetrygden er det vel neppe far som evt har betalt bidrag til mor, men hvis noe bidrag har blitt betalt er det vel i tilfelle motsatt, at mor har betalt til far...

Anonymkode: c920a...b4c

Skrevet

Helt umulig for noen av oss å svare på. Ring NAV, du, så får du skikkelig svar.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er faren til TS som har mottatt barnetrygden er det vel neppe far som evt har betalt bidrag til mor, men hvis noe bidrag har blitt betalt er det vel i tilfelle motsatt, at mor har betalt til far...

Anonymkode: c920a...b4c

Så ikke at det var far som var mottaker.. my bad, men resten er likevel korrekt 😊

Skrevet

Har du fått barnebidrag etter fylte 18 år? 

Anonymkode: 57881...44e

Skrevet

Står det hvilken post det skal føres i på selvangivelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...