Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine fonder i dnb har sviktet mye i det siste, er det lurt å selge de nå med tanke på oljefallet osv? Eller skal man ha litt is i magen og fremdeles ha kvar de? Fører over 200kr i måneden, så har ca 2200kr på alle de 5 forskjellige fonderne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjøpe høyt og selge lavt er en forferdelig strategi for investering. Men uten å vite hvilken fond du har, hvilken risiko du kan akseptere og hvilken tidsperspektiv du har er det umulig å gi deg råd.

Fond i flertall er forøvrig fond, ikke "fonder".

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hatt is i magen, forutsatt at dette er penger du har tenkt å la stå en stund.
Anbefalt sparehorisont i fond er minst 5 år og gjerne betydelig lenger!
Da rekker de fleste mindre fall å hente seg inn igjen. Også lurt å aldri sette penger i fond du ikke har råd til å tape, samt å ha fleksibilitet til å velge når du skal selge deg ut, slik at du ved kursfall bare kan la pengen stå og vente på st det tar seg opp igjen.

Faktisk er det ikke nødvendigvis dumt å kjøpe litt ekstra når prisen blir lav! Forutsatt at du handler for penger du ikke trenger på en god stund.

Skrevet

Jeg også satt forleden og tvilte. Dog ble jeg enig med meg selv om at det er bare og fortsette sparingen så kjøpe du billige fonds andeler nå som om noen år vil hente seg godt inn igjen.. Mest sannsynlig hvertfall, fond og aksjer er langsiktig. 5-15 år..

Anonymkode: 47ac1...cab

Skrevet

Det er nå du bør kjøpe.

Anonymkode: 72536...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...