AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Jeg sliter veldig med en enorm tørrhoste. Så ille at folk snur seg og reagerer veldig. Dette gjelder hver gang jeg blir litt syk eller anstrenger meg veldig. Jeg har nå en veldig tørrhoste og hatt det i en drøy uke, det er smertefult, slitsomt og i værstefall kan jeg briste ribbein av hosten. Jeg har forsøkt med cosylan i 2-3 dager 1-3 ganger i døgnet når jeg ikke skal kjøre. Men jeg synes ikke det virker. det er like ille ettetpå. Og dette er tørrhoste og ikke noe slimhoste. Noen som har forslag til annen hostereduserende medisin jeg kan prøve? Respet eller ikke. Hadde satt stor pris på hjelp (den vanlig som en får på apoteket uten resept hjelper ikke, husker ikke navnet på den). Anonymkode: 42826...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Har du prøvd noskapin tablettene? Vet ikke om disse kommer til å fungere på deg hvis cosylan ikke hjelper. Cosylan skal jo være det "beste". Noskapin stoppet hosten i noen timer hos meg i alle fall. Men kanskje du burde tatt en tur til legen uansett hvis du har hostet så sterkt i en uke? Anonymkode: 3a267...86a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Jeg prøvde de en gang på samme hosten når jeg var yngre uten hell. Men ja. Cosylan skal liksom være det sterkeste. Så skjønner egentli ikke helt hva jeg kan prøve når ikke det funker. Ja. Burde vell egentlig dratt til legen, men problemet er at jeg ikke føler meg syk, hosta på meg sår hals, og spenner kroppen når jeg hoster så får takvis hodepine og i skulder rygg og bryst. Men ingen sykdomsfølelse. Synes det er merkelig jeg Anonymkode: 42826...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde de en gang på samme hosten når jeg var yngre uten hell. Men ja. Cosylan skal liksom være det sterkeste. Så skjønner egentli ikke helt hva jeg kan prøve når ikke det funker. Ja. Burde vell egentlig dratt til legen, men problemet er at jeg ikke føler meg syk, hosta på meg sår hals, og spenner kroppen når jeg hoster så får takvis hodepine og i skulder rygg og bryst. Men ingen sykdomsfølelse. Synes det er merkelig jeg Anonymkode: 42826...0ea TS som svarte 😉 Anonymkode: 42826...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 På tide at du kommer deg til lege, og videre til lungespesialist? Dette er hoste langtnover normalen ved forkjølelse. Mulig du har mye bedre nytte av astma eller kols medisiner enn av Cosilan. Cosilan inneholder morfin. Den stopper hosterefleksen kroppen har fordi noe ligger og irriterer i luftveiene. I tillegg har Cosilan bivirkninger på mage tarm og løser ikke problemet som utløser så kraftig hoste. Dette kan derimot astmamedisin som pustes inn, løse. Anonymkode: a4ec5...10b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Har du mye vondt i magen? Rundt venstre ribbein? Jeg hostet også en hel del og hadde ikke sykdomsfølelse. Ble sendt til lungespesialist og fylte ut et skjema der. Det viste seg at jeg mest sannsynlig hadde refluks. Lukkingen mellom magesekk og spiserør fungerer ikke som vanlig, og partikler glir opp og irriterer lungene. Spesialisten sa at mange leger ikke var klar over hvor mye magen og lungene faktisk "hang sammen" når det kom til sykdom. Jeg fikk en kur som jeg gikk på i 2 mnd og hosten ga seg etter noen uker. Så hvis du ikke har sykdomsfølelse og kanskje hoster mer etter at du har spist så kan kanskje dette være problemet. Men uansett, jeg ville dratt til legen og fått det sjekket. Ikke noe gøy å gå å hoste hele tiden, vet godt hvordan du har det. Anonymkode: 3a267...86a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Takk for forslag. Mange klager ovet tørrhoste. Men når jeg hører og som andre sier, så er hosten jeg får langt værre enn det andre har. Men nei. Har ikke smerter i mage rundt ribbeina. Har denne type hoste minst en gang i året og er i vurderingsfasen å få sjekket opp astma og slikt. Burde nok vært hos en spesialist. Leger finner ikke ut hva det er. Hatt det siden jeg var lita. Men ikke konstant da. Når jeg er veldig syk som lungebetennelse. Eller når jeg egentlig ikke er syk. Har lite sykdomsfølelse. Hadde vondt i halsen i 2-3 dager og er unormalt trøtt. Men ikke noe spessielt slapp. Og føler meg ikke syk sånn egentlig. Og det er ikke normalt for meg når hosten dukker opp Ts Anonymkode: 42826...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå