Gå til innhold

Språkreise i Japan - EF eller STS?

Anbefalte innlegg

16-åringen har veldig lyst til å reise på språkreise i Japan, og det skal han få lov til. Har noen andre sendt sine unge lovende dit, og med hvilket byrå?

Jeg tenker at den ultimate språkreisen har en god blanding av studier og fritid, med godt overoppsyn av voksne. Nå er vår tenåring veldig rolig, mest opptatt av gaming og anime/manga (derav interessen for japan), og han må jo ut i den store vide verden på ett eller annet tidspunkt. Vi er nok aller mest opptatt av at det er et godt opplegg hvor ungdommene får en viss grad av frihet innenfor rimelighetens grenser.

Ved første øyekast kan jeg knapt se forskjell på tilbudene fra EF og STS... Hva er pluss og minus??

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1001781-spr%C3%A5kreise-i-japan-ef-eller-sts/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste på språkreise med EF i sin tid. (England). Det var for det meste en fyllefest med mindreårige. Vi hadde noen få timer med opplegg (faglige) pr dag, men man måtte ikke engasjere seg, for å si det sånn. 

Skal gutten først reise så langt for å lære språk vil jeg heller anbefale et skoleår via utveksling enn en måneds språkreise. Han får mye mer igjen for det.

Anonymkode: 2a6e2...1cc

Signerer personen over, bortsett fra at jeg dro med STS. De voksne passa ikke på, husker de dro fra meg og en venninne i London,  så vi måtte ta taxi til hotellet (og det var vanskelig å huske hva det het). Hadde ikke sendt mitt ev barn avgårde. Det er ikke fokus på språk.

Det skal sies at kulturen for skolearbeid og slikt er GANSKE annerledes i Japan enn den er i Englad, så jeg tror at det vil gå greit. Men de snakker ikke mye engelsk der og alt kommer til å virke veldig fremmed for en tenåring som er der helt alene. Jeg vil nok også tro at en form for utveksling med en skole der er det beste.

Anonymkode: e58bb...5c2

Jeg har selv vært på tur med EF, dog til England, og vil ikke anbefale dem. Jeg måtte bytte 3 familier fordi EF ikke gjorde jobben sin godt nok og plasserte meg og mine romkamerater med en familie som røyka hasj inne og som ikke ga oss mat, deretter med en familie som trodde de skulle på en person og ikke tre, og vår siste familie snakka ikke engelsk engang. Turen er noe av det verste jeg har vært med på, og ville ikke valgt å reise på noe som helst med EF igjen. STS derimot har jeg bare hørt positive ting, så ville heller vurdert å reise med dem. 

1 time siden, kathrinerr skrev:

Jeg har selv vært på tur med EF, dog til England, og vil ikke anbefale dem. Jeg måtte bytte 3 familier fordi EF ikke gjorde jobben sin godt nok og plasserte meg og mine romkamerater med en familie som røyka hasj inne og som ikke ga oss mat, deretter med en familie som trodde de skulle på en person og ikke tre, og vår siste familie snakka ikke engelsk engang. Turen er noe av det verste jeg har vært med på, og ville ikke valgt å reise på noe som helst med EF igjen. STS derimot har jeg bare hørt positive ting, så ville heller vurdert å reise med dem. 

Støtter denne. Jeg dro til England med STS i 98 og var veldig fornøyd.Vi ble tett oppfulgt,men de som reiste med EF hadde frie tøyler så det holdt.

Anonymkode: 8deac...955

Annonse

Jeg var på språkreise til England med EF og hadde ikke frie tøyler etc., men så hadde jeg også valgt et internasjonalt intensivkurs da jeg faktisk var interessert i språket og det med å møte venner fra hele verden.

Anonymkode: ffd16...5ef

Jeg er usikker på hvor mye japansk man klarer å lære i løpet av noen korte uker. Men at det blir en opplevelse for livet er jeg ikke i tvil om! Japan er jo kjent for å være ganske konservativt i forhold til ungdommer, vi har bodd der i perioder selv, og jeg ville vært lite bekymret for å sende barnet mitt dit sammenlignet med mange andre land ;)

Jeg har ingen erfaring med EF, men min sønn var i England med STS i fjor. Veldig fornøyd med oppfølging og opplegg, og hadde overhodet ikke inntrykk av at dette var noen fyllefest. Men det kommer kanskje litt an på kursopplegg og destinasjon. Engelskkurs light med masse sol, bad og disco i Brighton tiltaler kanskje et annet segment av ungdommer enn intensivkurset i Oxford.

Anonymkode: b2924...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...