Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er midt i prøvingen på nummer 3. Men alt dette snakket om Zikaviruset og mikrofecali gjør at jeg nesten blir livredd tanken på å bli gravid nå. Gikk høygravid midt under svineinfluensa panikken, og det er noe jeg ikke vil oppleve igjen. 

Hva er sjansen for at Zikaviruset blir et problem her til lands, med mindre man reiser til land som har smitten? Ser at flere land med utbrudd har gått ut å anbefalt innbyggere om ikke å bli gravid på to år nå!! Jeg blir svett!!! :unsure: og skikkelig bekymret.

Anonymkode: 39a5a...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i avisa at det er lite sannsynlig at du blir smittet hvis du oppholder deg i Norge, fordi den myggarten som sprer viruset ikke fins i Norge. Tror du kan slappe av 

Skrevet

Ett par oppslag på nyhetene og alle sammen blir fullstendig hysteriske....

Anonymkode: 04d5a...162

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ett par oppslag på nyhetene og alle sammen blir fullstendig hysteriske....

Anonymkode: 04d5a...162

Jeg satt høygravid under svineinfluensa epidemien, hvorpå det nesten ordrett ble sagt at hvis du ikke tok en helt ny utestet vaksine, som man ikke visste om kunne skade babyen, ble du som gravid kvinne mest sannsynlig å dø av svineinfluensa. Jeg, sammen med flere gravide hadde valget mellom pest eller kolera virket det som. "Ta denne vaksinen og kanskje få et sykt barn, eller dø begge to." Tårene rant mens jeg satt i stolen for å ta vaksine. Det var grusomt, og det var hypet. 

Dette er noe jeg ikke ønsker å oppleve på nytt. Derfor ble jeg litt satt ut når jeg leste om dette. WHO har visstnok på nytt opptrådt uaktsomt ved ikke å reagere tidligere. 

Det sto også at det virket som om en ny mygg type fører viruset nå, som vil gjøre at epidemien eksploderer. Hva stopper viruset fra å spre seg til norske mygg? 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er midt i prøvingen på nummer 3. Men alt dette snakket om Zikaviruset og mikrofecali gjør at jeg nesten blir livredd tanken på å bli gravid nå. Gikk høygravid midt under svineinfluensa panikken, og det er noe jeg ikke vil oppleve igjen. 

Hva er sjansen for at Zikaviruset blir et problem her til lands, med mindre man reiser til land som har smitten? Ser at flere land med utbrudd har gått ut å anbefalt innbyggere om ikke å bli gravid på to år nå!! Jeg blir svett!!! :unsure: og skikkelig bekymret.

Viruset er ikke smittsomt og noen kommer her til lands og har fått det. Vi må ikke bli helt hysteriske nå. Myggen finnes ikke i Norge. 

Anonymkode: ad372...0bf

• Liker 1
Skrevet

Norsk mygg egner seg svært dårlig til spredning av tropiske sykdommer, mye pga levetiden og det faktum at den er sesongbasert. Tropiske sykdommer er i områder hvor det er mygg som sprer sykdommen til dyr og tilbake til seg selv i en ond sirkel året rundt. Ikke reis til Sør-Amerika og de varmeste sørstatene i USA, unngå gjerne også Afrika og Asia (pga andre kjente sykdommer også) og spis folaten din. Det går også an at denne tilstanden opptrer spontant, det finnes flere tilfeller født i norge uten at moren har hatt Zika. Det er ikke alt vi kan kontrollere, men opptre forsiktig så har du gjort det du kan.

Anonymkode: 2e121...60e

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norsk mygg egner seg svært dårlig til spredning av tropiske sykdommer, mye pga levetiden og det faktum at den er sesongbasert. Tropiske sykdommer er i områder hvor det er mygg som sprer sykdommen til dyr og tilbake til seg selv i en ond sirkel året rundt. Ikke reis til Sør-Amerika og de varmeste sørstatene i USA, unngå gjerne også Afrika og Asia (pga andre kjente sykdommer også) og spis folaten din. Det går også an at denne tilstanden opptrer spontant, det finnes flere tilfeller født i norge uten at moren har hatt Zika. Det er ikke alt vi kan kontrollere, men opptre forsiktig så har du gjort det du kan.

Anonymkode: 2e121...60e

Informativt og beroligende, takk.

hilsen TS.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...