Gå til innhold

Trener som aldri før, kroppen blir strammere men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går jo opp i vekt istedenfor ned. Virker som om alt fettet jeg har bare blir til muskler, kroppen ser og føles selvfølgelig bedre ut. Men jeg blir altså ikke kvitt de "gigantiske" lårene mine som jeg hadde håpet på. Å nei jeg trener ikke styrke bare cardio. 
Skal jeg bare leve med det da? Eller finnes det noen gode tips til slankere lår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes personlig at lårene mine var mye finere da jeg trente styrke regelmessig. Vet ikke om lårene ble noe mindre, men alt sammen satt "på plass". Ble smalere ellers og fikk høyere forbrenning selv om jeg gikk opp i vekt. Du kan jo prøve å kombinere styrke og cardio? Verdt et forsøk.

• Liker 2
Skrevet

Noen typer cardio øker trener lårmusklene. Noen former for dans, turn og yoga can bidra til at lårmusklene blir lengre, slik at de ikke ser så store ut.

Det kan også være at du genetisk ikke kan få smale lår uten å bli undervektig og miste muskelmasse. Isåfall må du bare aksepter de lårene du har.

Hilsen hun som bekymret seg for store lår og mangel på thigh gap da hun var i ferd med å bli undervektig og spiseforstyrret.

Skrevet
11 timer siden, Sølvrosen skrev:

Noen typer cardio øker trener lårmusklene. Noen former for dans, turn og yoga can bidra til at lårmusklene blir lengre, slik at de ikke ser så store ut.

Det kan også være at du genetisk ikke kan få smale lår uten å bli undervektig og miste muskelmasse. Isåfall må du bare aksepter de lårene du har.

Hilsen hun som bekymret seg for store lår og mangel på thigh gap da hun var i ferd med å bli undervektig og spiseforstyrret.

En muskel kan ikke bli lengre. Musklene kan se lange og slanke ut dersom den er liten, eller kort dersom den er stor.

• Liker 5
Gjest Runforit
Skrevet
11 timer siden, frk94 skrev:

Jeg går jo opp i vekt istedenfor ned. Virker som om alt fettet jeg har bare blir til muskler, kroppen ser og føles selvfølgelig bedre ut. Men jeg blir altså ikke kvitt de "gigantiske" lårene mine som jeg hadde håpet på. Å nei jeg trener ikke styrke bare cardio. 
Skal jeg bare leve med det da? Eller finnes det noen gode tips til slankere lår?

Fett kan ikke bli til muskler. Fettet kan forbrennes bort og så kan musklene vokse.

Om vekten går opp og du bare kjører på med kardio så spiser du i overskudd. Er det spinning du driver med? Det er vel så og si eneste formen for kardio som kan øke låromkretsen selv om fettprosenten går ned.

Genetikk har jo også mye å si her. Noen har korte og kompakte lårmuskler og da vil de se kraftigere ut uten at det betyr at en har "gigantiske" lår. Om du da f.eks driver med spinning så vil du nok oppleve at de kan se kraftigere ut. Jogging er supert om en ønsker å se smalere ut da jogging ikke er ekplosiv kardio og musklene dermed ikke øker i volum på samme måte som ved spinning.

Jeg har alltid hatt anlegg til eksplosive lår, men da jeg begynte å jogge så fikk jeg plutselig mye smalere lår.

Skrevet

Dersom du spiser nok til å opprettholde vekten og du trener tungt i tillegg så vil du få resultatet at du får mer muskelmasse og legger på deg, vektmessing. Dersom du ønsker å bli slankere må du enten trene betydelig mer enn tidliere, eller så må du redusere kostholdet noe. Ville anbefale å gjøre små endringer i kostholder i tillegg til treningen du nå bedriver, så skal du se at resultatene du ønsker kommer langt raskere!

Anonymkode: fe891...6fd

Skrevet
12 timer siden, frk94 skrev:

1. Fett BLIR ikke til muskler.

2. Hva spiser du og hvordan trener du?

3. Hvor lenge har du trent?

Anonymkode: e696e...7db

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, frk94 skrev:

Dette her bør du bruke tid til å søke kunnskap om selv - for du har en feil forståelse som du har fått gjennom myter som jeg trodde var utdødd. Det er egentlig ingen unnskyldning idag for at ikke alle kan bruke ressursene som lett finnes til å virkelig lære hvordan dette henger sammen - det er så rart. 

Du skal aldri bruke vekten som målestokk. Bruk speilet og mål kroppsdelene som midje, lår, armer etc. 

Det er heller intet som heter å forbrenne fett på spesifikke punker. Fett blir omsatt til energi jevnt over - kvinner har en fettfordeling som samler seg rundt lår. Hvor menn har det rundt midjen spesielt. 

Styrketrening i harde doser vil øke den basle fettforbrenningen din hele døgnet betraktelig. Mye mer enn cardi noen gang vil gjøre så det er en stor tabbe du gjør. Skal du ha slankere lår så handler det om fettprosent. Du vil da med ukentlig fokus på knallhard styrketrening få en høyere fordelaktig fettprosent som til vise igjen med slankere lår på sikt.

Du sitter sikkert nå og tenker at eneste det vil resultere i er at du sitter igjen med noen gigantiske lår - og det er jo grunnen til at du ikke trener styrke i det hele tatt. Men det fungerer som sagt ikke slik - faktisk helt motsatt.

Sansynligvis vil du fortsette som du gjør og ikke høre på hva jeg sier - så jeg anbefaler deg egentlig da om å bruke mange timer i uken på å lære deg grunnleggende kunnskap som blir svært nyttig for deg selv - også senere i livet og ikke minst i treningen din videre - lykke til :)

Anonymkode: 4135a...c08

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Ikke vær redd for å trene styrke! Du skal trene ganske mye og hardt for at du faktisk skal få store og synlige muskler, så om du bytter ut et par av cardioøktene med en styrkeøkt istedenfor så er det bare positivt. Styrketrening er med på å forme kroppen :)

Jeg husker da jeg begynte å trene for litt over et år siden så merket jeg at lårene mine ble mindre, men de var allikevel store. På denne tiden trente jeg for det meste cardio. Men for et par mnd så begynte jeg å fokusere mer på styrke og nå digger jeg lårene mine. De er fortsatt store, men samtidig smalere og slankere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...