AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Vi skal besøke venner i Sør-Amerika, og kunne tenkt oss å ta med blant annet en flaske med norsk akevitt til dem. Det gunstigste er jo å kjøpe denne på tax free'en på Gardermoen den dagen vi reiser, men så slo det oss plutselig at det da kanskje kan bli problematisk å få med flasken hele veien pga mellomlandinger? Jeg vet at man for eksempel ikke kan kjøpe med seg alkohol fra Sør-Amerika og hjem til Norge siden man da må mellomlande et sted og gjennom ny sikkerhetskontroll. Men gjelder det samme andre veien? Noen som vet? Vi skal mellomlande i London og Brasil. Anonymkode: a5c09...3e0
Florence Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Det går fint, du må bare få posen forseglet på tax-free og kvitteringen må ligge synlig i posen Da skal det gå gjennom alle mellomlandinger, både til og fra.
Beccy87 Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Hvis du sier fra i tax free'n at du skal videre så legger de flaskene i forseglet pose og da kan du ta den med i ny sikkerhetskontroll.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Hjem tror jeg uansett at det ikke funker, vi har i hvert fall opplevd å bli fratatt forseglede poser med alkohol i London da vi kom fra USA. Posene ble tatt i sikkerhetskontrollen fordi vi kom fra et sted utenfor Europa. Hadde vi kommet fra Europa hadde det visst vært greit. Så det er derfor jeg er litt i stuss på sikkerhetskontrollen i Brasil, om det går greit med forseglede poser der. Men det er mulig at de er strengere på dette i Europa enn i Sør-Amerika Anonymkode: a5c09...3e0
Florence Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Den 28.1.2016 at 22.24, AnonymBruker skrev: Hjem tror jeg uansett at det ikke funker, vi har i hvert fall opplevd å bli fratatt forseglede poser med alkohol i London da vi kom fra USA. Posene ble tatt i sikkerhetskontrollen fordi vi kom fra et sted utenfor Europa. Hadde vi kommet fra Europa hadde det visst vært greit. Så det er derfor jeg er litt i stuss på sikkerhetskontrollen i Brasil, om det går greit med forseglede poser der. Men det er mulig at de er strengere på dette i Europa enn i Sør-Amerika Anonymkode: a5c09...3e0 Kontakt flyselskapet(ene) og hør med de
Cathj Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 Som oftest går det greit, men selv om du får posen forseglet er det ikke alltid det kan tas med igjennom sikkerhetskontrollen. Jeg fikk en flaske med alkohol forseglet i USA, og det tok de da jeg var på vei gjennom sikkerhetskontrollen på en flyplass her i europa (husker ikke hvilken i farten), selv om de sa det ville gå bra da jeg kjøpte den i USA. Men det var jo andre veien, da, så det kan hende det vil gå fint for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå