Gå til innhold

Tax free-varer ved mellomlanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal besøke venner i Sør-Amerika, og kunne tenkt oss å ta med blant annet en flaske med norsk akevitt til dem. Det gunstigste er jo å kjøpe denne på tax free'en på Gardermoen den dagen vi reiser, men så slo det oss plutselig at det da kanskje kan bli problematisk å få med flasken hele veien pga mellomlandinger? Jeg vet at man for eksempel ikke kan kjøpe med seg alkohol fra Sør-Amerika og hjem til Norge siden man da må mellomlande et sted og gjennom ny sikkerhetskontroll. Men gjelder det samme andre veien? Noen som vet? Vi skal mellomlande i London og Brasil.

Anonymkode: a5c09...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint, du må bare få posen forseglet på tax-free og kvitteringen må ligge synlig i posen :) Da skal det gå gjennom alle mellomlandinger, både til og fra.

Skrevet

Hvis du sier fra i tax free'n at du skal videre så legger de flaskene i forseglet pose og da kan du ta den med i ny sikkerhetskontroll. 

Skrevet

Hjem tror jeg uansett at det ikke funker, vi har i hvert fall opplevd å bli fratatt forseglede poser med alkohol i London da vi kom fra USA. Posene ble tatt i sikkerhetskontrollen fordi vi kom fra et sted utenfor Europa. Hadde vi kommet fra Europa hadde det visst vært greit. 

Så det er derfor jeg er litt i stuss på sikkerhetskontrollen i Brasil, om det går greit med forseglede poser der. Men det er mulig at de er strengere på dette i Europa enn i Sør-Amerika :vetikke: 

Skrevet
Den 28.1.2016 at 22.24, AnonymBruker skrev:

Hjem tror jeg uansett at det ikke funker, vi har i hvert fall opplevd å bli fratatt forseglede poser med alkohol i London da vi kom fra USA. Posene ble tatt i sikkerhetskontrollen fordi vi kom fra et sted utenfor Europa. Hadde vi kommet fra Europa hadde det visst vært greit. 

Så det er derfor jeg er litt i stuss på sikkerhetskontrollen i Brasil, om det går greit med forseglede poser der. Men det er mulig at de er strengere på dette i Europa enn i Sør-Amerika :vetikke: 

Kontakt flyselskapet(ene) og hør med de :)

Skrevet

Som oftest går det greit, men selv om du får posen forseglet er det ikke alltid det kan tas med igjennom sikkerhetskontrollen. Jeg fikk en flaske med alkohol forseglet i USA, og det tok de da jeg var på vei gjennom sikkerhetskontrollen på en flyplass her i europa (husker ikke hvilken i farten), selv om de sa det ville gå bra da jeg kjøpte den i USA. Men det var jo andre veien, da, så det kan hende det vil gå fint for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...