Gå til innhold

Forholdet i småbarnstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hos dere? Opplever forsåvidt at vi har tid innimellom, men samtidig er vi veldig slitne og trøtte. Da blir set unødvendig mye frustrasjon som får utløp overfor hverandre. Og sånt liker ikke jeg.

Anonymkode: 6bca9...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er det jeg som styrer mest med barnet vårt og hjemmet. Så jeg blir veldig sliten, og orker derfor ikke veldig mye på kveldstid. Vi har dessverre blitt sånn at vi sitter i hver vår sofa og ser på TV. Vi glemmer ofte å være kjærester i hverdagen, men er ganske flinke til å dra ut å finne på noe alene innimellom. Vi snakker mye om hvordan vi ønsker å ha det, og vi er helt enige, men når vi kommer til stykket er vi bare slappe. 

Håper og tror at vi finner tilbake igjen etterhvert, for vi er i utgangspunktet et godt team, og vi har fortsatt veldig sterke følelser for hverandre. 

Skrevet

Føler vi får et sterkere og sterkere forhold. Vi har ingen problemer med å finne tid til å være kjærester, men så er ingen av oss spesielt slitne i hverdagen heller selv om vi jobber mye begge to.

Anonymkode: 40e07...278

Skrevet

Vi er kjempeslitne og har aldri barnevakt.

Likevel er forholdet veldig godt. Vi er flinke til å småflørte i hverdagen, vi takker hverandre for felles innsats, vi er snille mot hverandre. Noen kvelder synker vi ned i sofaen med hver vår duppeditt, det gjør ikke noe. Vi kysser hverandre over matpakkene hver morgen og over kjøreturene hver kveld.

Hverdagskjærlighet er en fin ting.

Anonymkode: c684d...a93

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det hos dere? Opplever forsåvidt at vi har tid innimellom, men samtidig er vi veldig slitne og trøtte. Da blir set unødvendig mye frustrasjon som får utløp overfor hverandre. Og sånt liker ikke jeg.

Anonymkode: 6bca9...6c3

G r u s o m t

B r u d d

Anonymkode: b145c...e72

Skrevet

Vi er slitne, trøtte og har nok begge lyst til å dumpe/drepe hverandre minst 50 ganger pr dag. Men så er han jo flink med ungen da, og vi har valgt å få enda en unge sammen, så bak lysten til å dumpe/drepe er det nok noe bra verdt å holde på. Jeg vet at gravidhormonene mine kommer veldig i veien mot en harmonisk tilværelse til tider, han lar de komme i veien i bytte mot en ekstra suss, det funker.

Å ha små unger gjør ting med en man ikke ante var mulig, men vi vet hva vi har i bunn og at det er litt unntakstilstand. Er ting litt dritt og du vet at du er skyld i det, snakk sammen, si unnskyld (og mene det) og minn hverandre på hvorfor dere har valgt å være sammen (selv om du ser litt svart innimellom og ikke fatter at du kunne valgt en slik dust til partner). Vi forventer ikke samme standard som i tiden før barn i forhold til hva vi ser på som kjærestetid og kvalitetstid sammen, men vi har funnet en greie som funker for oss, og det er kanskje noe av det viktigste.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er kjempeslitne og har aldri barnevakt.

Likevel er forholdet veldig godt. Vi er flinke til å småflørte i hverdagen, vi takker hverandre for felles innsats, vi er snille mot hverandre. Noen kvelder synker vi ned i sofaen med hver vår duppeditt, det gjør ikke noe. Vi kysser hverandre over matpakkene hver morgen og over kjøreturene hver kveld.

Hverdagskjærlighet er en fin ting.

Anonymkode: c684d...a93

Dette gjør vi og. Forholdet vårt er bunnsolid :)

Skrevet

Forventningene er lave og alt positivt mellom oss sees på som en stor bonus! Dvs en kjøkkenbenk som er vasket, en dyne som er varmet opp, og en hel dag uten krangling  :lol:

Skrevet

For lite kjærlighet og romantikk. Det er oftest jeg som er for trøtt og vil ligge i sofaen med telefonen. Jeg føler jeg må prestere hele tiden: være verdens beste mamma, verdens beste arbeider og kollega og trene over gjennomsnittet. De kveldene jeg anser som fri blir det tungt å prioritere kjærligheten, enn så banalt det høres ut. 

Likevel føler jeg at vi er bunnsolid - han er der når det røyner på og jeg støtter han i alle hans valg, og noen ganger "nailer" vi romantikken. 

Vi har jevnlig sex og det hjelper på nærhet og intimitet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...