Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener hver dag, og under hver trening blir jeg varm og svett i hodebunnen. Derfor føler jeg for å skylle håret etter hver trening, siden jeg ellers føler meg ekkel og skitten.

Det vil altså si at håret mitt dusjes hver dag, men jeg bruker ikke sjampo og balsam mer enn tre, maks fire, ganger i uken. Ellers skyller jeg det bare i lunket vann. 

Er dette dårlig for håret? Tenker om det å skylle håret slik kanskje skader det eller noe? 

- jente 21 

Anonymkode: d175e...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skader håret mer om du skulle vasket det med shampoo hver dag. Tror ikke du skader håret i særlig stor grad. Er jo folk som vasker håret med alle typer produkter hver dag. Kan være det blir litt mer slitt enn om du ikke gjorde det. Men er ikke frisør så kan ikke gi et fasitsvar. 

Skrevet

tørrsjampo er min venn :)

Skrevet
9 minutter siden, Knask skrev:

Tror du skader håret mer om du skulle vasket det med shampoo hver dag. Tror ikke du skader håret i særlig stor grad. Er jo folk som vasker håret med alle typer produkter hver dag. Kan være det blir litt mer slitt enn om du ikke gjorde det. Men er ikke frisør så kan ikke gi et fasitsvar. 

Skjønner at det ikke skader like mye som å vaske det med sjampo hver dag :) Men har lest litt rundt, og frisørene sier så mye forskjellig. Lærlingen jeg klippet meg hos sist anbefalte ikke å skylle det hver dag. Men mange steder på nettet skriver de at det ikke er noe problem. Derfor er det vanskelig for meg å vite hva som er sant :(

Skrevet
10 minutter siden, Puny skrev:

tørrsjampo er min venn :)

Jeg prøvde faktisk tørrsjampo her om dagen, uten å skylle det, men følte at det klødde og var ekkelt likevel, siden jeg hadde svettet :(

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde faktisk tørrsjampo her om dagen, uten å skylle det, men følte at det klødde og var ekkelt likevel, siden jeg hadde svettet :(

tok du den i rett etter trening? Det er viktig at håret er knusktørt før du tar i tørsjampo... evt. prøve et annet merke?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv syns jeg tørrsjampo gjør at håret mitt ser fett ut og det legger seg på hodet som om det er mer skittent enn det er. Kanskje det er litt samme med deg. Jeg har tynt, flatt og nordisk hår. 

Ellers det med å skylle det hver dag. Tror det vil slite litt på håret. Men med bruk at hårkur en gang i uken burde det gå helt fint. Hadde en periode jeg vasket mitt hår hver dag, noen dager bare med vann og noen dager med sjampo. Det fungerte greit så lenge jeg pleide det litt ekstra iblant. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Puny skrev:

tok du den i rett etter trening? Det er viktig at håret er knusktørt før du tar i tørsjampo... evt. prøve et annet merke?

Nei, tok det i en stund etter at jeg kom hjem. Har prøvd to ulike merker, begge fra frisørsalong :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...