AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Vi venter en datter, og vi har bestemt oss for navnet Lilly. Hun skal ikke være oppkalt etter noen, og familien vår er helt fra seg. De vil at vår datter skal bli oppkalt etter en fra hver side, altså dobbelt navn. Flere navn er blitt nevnt, navn jeg ikke liker i det hele tatt, Borgny, Dagny, Odny, Sigrund, Solrund, Sigrid.. Jeg ville aldri ha følt meg komfortabel med å kalle min datter disse navna, selv om jeg ikke reagerer når jeg møter andre mennekser som heter dette. Men hver gang vi sier Lilly så rynker de på nesa, min mor viser meg hele kroppen at hun grøsser. Bestemor til mammen min sier at Lilly ikke var et navn som ble godkjent i hennes slekt(hun har erklært seg som overhodet i familien, ikke kødd en gang, hun kaller seg det) Jeg er så skuffet, hvorfor kan ikke voksne mennesker oppføre seg og respektere sine nærmeste? Hvordan går vi fram her? Jeg vurderer å la være å kontakte folk nå den siste mnd, og bare drite i dem rett og slett. Vil ha dem på avstand som en pause, er det alt for ekstremt? Den eneste som støtter oss er min farmor, hun klappet i henda og sa at hun bare viste at ungen ble like søt som navnet sitt.. Anonymkode: dd47e...773
appelsinjuice Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Dersom dere ønsker å bruke dette navnet syntes jeg dere bør blåse i hva familien din mener. Lilly er et fint navn, og de venner seg nok til det 22
EvaLena Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Det er dere som bestemmer, så hva de andre sier kan dere bare dr... i 11
Puny Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 De burde absolutt vite sin palss og ikke kommentere det om de ikke liker navnet. Har man ikke noe pent å si om navnet så sier man ingenting. 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Så teit oppførsel! Det er deres barn! Nei vet du meg hva, ignorer de hvis de ikke slutter med det tullet! Anonymkode: fef1a...78c 5
Gjest MadameDeRosa Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Bra dere står for egne valg. Lilly er et nydelig navn! Jeg ville ha gjort det samme som dere. Det er deres egen datter, dere bestemmer. Klarer de ikke å respektere det, så er det dem sitt problem.
dreamerspalace Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Det her handler om respekt.. Om de ikke liker navnet, bør de hvertfall respektere deres valg når dere er foreldrene! Vil legge til at jeg ikke forstår hvorfor de ikke liker navnet Lilly. Jeg er veldig enig med farmoren din - hun kommer nok til å bli like søt som det vakre navnet sitt 6
GammelKaktus Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Det er dere som bestemmer, hva andre mener om navnet spiller ingen rolle. Merkverdig med alle disse menneskene som legger seg opp i ting de ikke har noe med, og attpåtil lager en stor sak utav det... Endret 28. januar 2016 av FrøkenMånestråle Skriveleif. 2
Saltsild Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Så utrolig barnslig oppførsel. Jeg hadde lett kuttet kontakt om folk skulle oppføre seg som drittunger. Det er trossalt deres unge og ingen andre sin. Da får de få unge selv slik at de kan velge navn. 1
Rosewood Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Deres barn, deres valg. Det spiller ingen rolle hva de synes, dere kaller ungen deres for Lilly hvis det er navnet dere liker synes dere skal ignorere de andre, det er virkelig ikke opp til dem. 3
prt90 Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi venter en datter, og vi har bestemt oss for navnet Lilly. Hun skal ikke være oppkalt etter noen, og familien vår er helt fra seg. De vil at vår datter skal bli oppkalt etter en fra hver side, altså dobbelt navn. Flere navn er blitt nevnt, navn jeg ikke liker i det hele tatt, Borgny, Dagny, Odny, Sigrund, Solrund, Sigrid.. Jeg ville aldri ha følt meg komfortabel med å kalle min datter disse navna, selv om jeg ikke reagerer når jeg møter andre mennekser som heter dette. Men hver gang vi sier Lilly så rynker de på nesa, min mor viser meg hele kroppen at hun grøsser. Bestemor til mammen min sier at Lilly ikke var et navn som ble godkjent i hennes slekt(hun har erklært seg som overhodet i familien, ikke kødd en gang, hun kaller seg det) Jeg er så skuffet, hvorfor kan ikke voksne mennesker oppføre seg og respektere sine nærmeste? Hvordan går vi fram her? Jeg vurderer å la være å kontakte folk nå den siste mnd, og bare drite i dem rett og slett. Vil ha dem på avstand som en pause, er det alt for ekstremt? Den eneste som støtter oss er min farmor, hun klappet i henda og sa at hun bare viste at ungen ble like søt som navnet sitt.. Anonymkode: dd47e...773 Det går nok over
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 De vil nok tilpasse seg det å få barn er en stor øvelse i å stå støtt i seg selv og i de valg man tar. Anonymkode: ae874...54b
Salka Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Fytti rakkern for en ufyselig oppførsel! Lilly er et kjempefint navn.
Arktis Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Skjønner ikke hvorfor familien skal legge seg opp i det, foreldrene bestemmer og det får resten godta. Lilly er et kjempesøtt navn.
Fleur Delacour Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Og derfor er det en fordel å vente med å offentliggjøre navnet til barnet er født. Tror man sparer seg en del negative kommentarer da. Endret 28. januar 2016 av Sukrin 4
Rosa Sitron Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 Så lenge det ikke er en grunn til at de ikke liker Lilly får de holde kjeft. Vi har et navn vi ikke får lov til å kalle en evt. datter, men det er fordi "Anne" er den onde stemor, og det er mye vonde følelser til det navnet. Om det ikke finnes slike grunner får de bare holde kjeft. 1
Willat Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 Si til dem at dette bestemmer dere og at de kan drite i å oppføre seg som om de eier andres liv. De har døpt sine egne barn, nå er det noen andres tur.
Gjest Aye Skrevet 28. januar 2016 #18 Skrevet 28. januar 2016 Gi faen i hva andre mener. Foreldrene som bestemmer, ikke andre i familien.
Fjaselina Skrevet 28. januar 2016 #19 Skrevet 28. januar 2016 Her har foreldra all makt:) Heldigvis! Men eg kan forstå at familien protesterer dersom namnet er veldig uvanlig, har ein rar skrivemåte og vil gjere at alle må forklare skrivemåte og uttale dei neste 20 åra....
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #20 Skrevet 28. januar 2016 Kanskje de en gang kjente en dame som hette lilly og hun var en skikkelig bitch Anonymkode: d66b7...948
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå