AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Hello der ute noen av dere som vet om det øker sjansen for å få bedre sædkvalitet av å trene? Eller om det er lettere å bli gravid ved å trene? Vi skal ha prøverør om noen få uker og lurer på om det er lurt å trene litt hvis det øker sjansen? Eller har det ikke noe særlig å si på kvaliteten hvis det er dårlig fra før? (Kjæresten min har dårlig sædkvalitet) noen som har blitt gravid etter man har begynt å trent? Isåfall, åssen trening har dere gjort? Bare vært lett aktiv (gå,jogge) eller hardtrening på studio? Anonymkode: 4ccf6...9f1
Evalinn Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Det er bra og trene,så fortsett med det/begynn med det, men om det er noen spesielle typer treningsmetoder som øker sjansen for graviditet tviler jeg på. Har aldri hørt om det hvertfall Jeg trener ganske mye (styrke 3 ganger i uken og yoga 3 ganger i uken) Leger jeg har vært i kontakt med har ikke nevnt noe om at treningen har noe som helst effekt på fertiliteten min..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 4 minutter siden, Evalinn skrev: Det er bra og trene,så fortsett med det/begynn med det, men om det er noen spesielle typer treningsmetoder som øker sjansen for graviditet tviler jeg på. Har aldri hørt om det hvertfall Jeg trener ganske mye (styrke 3 ganger i uken og yoga 3 ganger i uken) Leger jeg har vært i kontakt med har ikke nevnt noe om at treningen har noe som helst effekt på fertiliteten min.. Takk for svar vært litt sløv på treningen de siste ukene så da kan jeg bare starte igjen :D man er så redd for alt mulig i denne prosessen 🙈 Anonymkode: 4ccf6...9f1
Harlekin Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Jeg tror ikke at trening de siste ukene før forsøk har noe å si. Det man vet er at det er best sjanse for graviditet med en normalvektig, sunn kropp, og at overvekt kan føre til dårlige sædkvalitetet. Men tror ikke at trening isolert sett kan hjelpe sjansene, i hvert fall ikke på kort sikt. På lang sikt kan sikkert trening hjelpe med å bli normalvektig og frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå