Gå til innhold

Dere som slanker dere-godteri/usunn mat i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som slanker deg: Koser du deg ekstra i helgene/en dag i uken, eller holder du deg til dietten/sunn mat?.

Anonymkode: 56bab...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan lage meg meg usunn mat på lørdag, fordi det er jeg vant til fra før av. Men foretrekker å kose meg med pizza fremfor godteri uansett, så det blir aldri noe godteri.

Skrevet

Jeg går for livsstilendring, ikke slanking. En varig livsstil er en som også tillater kos innimellom. 80%-regelen er fin. Så lenge 80% er bra, kan du unne deg 20% som ikke er så bra. 

Så ja, jeg spiser snop og denslags i helgene. Men alt med måte. Jeg går ikke helt koko i snopeskålen, men jeg vet også at det å nekte meg ting helt ville ført til mer sug på det, og at det ikke er en langvarig løsning. 

Anonymkode: 6d0ae...2bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg koser meg litt i helgen. Jeg tror det er viktig å ikke være for fanatisk. 

Men jeg prøver da å være usunn på kvelden, og ellers spise som i ukedagene på dagtid. Feks holde meg til knekkebrød til frokost og ikke 3 rundstykker med smør og fetende pålegg. Prøver også på at middagen er noenlunde sunn. 

Hvis jeg skal foreslå litt sunnere snacks så må det bli saltstenger, popcorn, grønnsaker med dipp, mørk sjokolade. 

Kjøp det godteriet du liker! Ikke kjøpe masse godteri du bare spiser for "å spise". 

Skrevet

Jeg holder meg unna det, og det er ikke fordi jeg er for streng/fanatisk, men rett og slett fordi jeg ikke har lyst på det lenger. Før så spiste jeg drittmat og godteri hver dag, men nå som jeg feks ikke har rørt sjokolade siden sommeren så bryr jeg meg heller ikke om at feks samboeren spiser sånt. Her i huset ligger det pizza i fryseren, godter i skapet, men jeg har faktisk ikke lyst på. Og DET hadde jeg aldri trodd for litt over et år siden.. 

Ja, det må være fullt lov å kose seg, men når en ikke har behov for det så ser jeg ingen vits :) 

Skrevet

Jeg slanker meg ikke direkte, men holder meg til en nogenlunde sunn diett og tenker mer over hva jeg spiser. Men i helgene koser jeg meg gjerne med usunnere mat og litt godis/brus. Men alt med måte. Etter en stund uten godtesnop merker jeg likevel at lysten på f.eks smågodt og chips ikke er så sterk lenger, og det ender gjerne med at jeg ikke spiser det hvis jeg kjøper. Har brent meg på å spise det bare fordi jeg har "lov" og da kommer suget etter søtsaker tilbake. Så spiser heller gjerne grønnsaker og dip, og litt mørk sjokolade som kos i helgen. Evt dessert etter middag som vaniljekesam med bær. 

Skrevet

Jeg spiser ikke godteri, men det er fordi sukker er såpass avhengighetsskapende. Spiser jeg det i helgen har jeg lyst på det i ukedagene også, og jeg vil ikke gå rundt og lengte etter noe.

Unner meg vin, pizza, pasta etc. i moderate mengder. 

Anonymkode: cc6fe...1d8

• Liker 1
Skrevet

unner meg vin i helgen, men ikke godteri. Drikker jeg for eksempel en flaske rødvin så er det ca. 500 kalorier. Ofte drikker jeg ikke hele flasken heller om jeg åpner en på fredag for eksempel og jeg har den noen ganger over to dager... Skulle jeg unnet meg tilsvarende kallorimengde i goderi ( la oss si klassisk freie melkesjokolade) så er det bare i underkant av 100 gram jeg kan spise av den før jeg kommer opp i over 500 kalorier. Det tar meg sikkert ti min av en fredagskveld å fortære det...

Anonymkode: 85dc5...60b

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg har utrolig lyst på når jeg er i butikken og handler, men hvis ikke dropper jeg det. 

Kan jo alltids lage en jordbærsmoothie, det har jeg som regel ingrediensene til hjemme ....

Men jeg er en som ikke kan klare meg med en mellomting, veldig synd. 

Kan til nøds klare å dele opp mengden sjokolade jeg kan spise den dagen, gjerne innenfor kalorimengden jeg skal ha den dagen, men det krever en del pep talk på kjøkkenet ;) hehe 

Men pizza og slikt klarer jeg ikke å spise moderate mengder av :/

Så det blir ofte helt vanlig sunt... 

Håper jeg etterhvert lærer meg litt beherskelse, er jo på god vei tror jeg :fnise:

Hender jeg sparer kalorier ila dagen til snop da, eller også trener samme dag osv. Da er jeg litt flinkere til å ikke spise alt innenfor synsfeltet :P

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som slanker deg: Koser du deg ekstra i helgene/en dag i uken, eller holder du deg til dietten/sunn mat?.

Anonymkode: 56bab...dbe

Nei, jeg sørger for å spise mat jeg liker hele uka, og har ikke noe behov for noe ekstra. Jeg liker frukt, grønnsaker, salat, havregrøt, spicy gryteretter, ris, kylling, kokosmelk, curry, ingefær, hvitløk, og mye annet. Jeg kan ikke huske sist jeg åt noe jeg ikke hadde lyst på.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, lostpenguin skrev:

Jeg slanker meg ikke direkte, men holder meg til en nogenlunde sunn diett og tenker mer over hva jeg spiser. Men i helgene koser jeg meg gjerne med usunnere mat og litt godis/brus. Men alt med måte. Etter en stund uten godtesnop merker jeg likevel at lysten på f.eks smågodt og chips ikke er så sterk lenger, og det ender gjerne med at jeg ikke spiser det hvis jeg kjøper. Har brent meg på å spise det bare fordi jeg har "lov" og da kommer suget etter søtsaker tilbake. Så spiser heller gjerne grønnsaker og dip, og litt mørk sjokolade som kos i helgen. Evt dessert etter middag som vaniljekesam med bær. 

... :sleep:

• Liker 4
Skrevet

Jeg koser meg akkurat den dagen jeg har lyst til det. På onsdag spiste jeg pizza til middag og i går is til kveldsmat. Har fortsatt gått ned i vekt denne uka og alle andre uker (bortsett fra juleferien, men det var planlagt). Spiser sunnere ting resten av dagen/ de andre dagene i uka og alltid masse grønnsaker.

Skrevet

Jeg unner meg selv lørdagsgodt, ellers hadde jeg aldri i verden holdt ut. Men så går jeg ikke på diett. Jeg har lagt om livsstilen. Om jeg skulle kuttet ut usunne ting tvert, hadde jeg sannsynligvis sprukket på et tidspunkt. Og da hadde jeg gjort opp for all den usunne maten jeg hadde unngått i hele perioden.

Snakker av erfaring. Ti skritt frem, 120 skritt tilbake.

Skrevet

Jeg har nettopp unnet meg stekt kjøttdeig av svin sammen med grønnsaker, ris, chili, ingefær og hvitløk, smaksatt med soyasaus. :) Herregud, hva ER det med fersk ingefær, chili og hvitløk? Det lukter så vidunderlig når man blancherer det i litt olje før man tilsetter kjøttdeigen!

• Liker 3
Skrevet

Jeg holder meg så og si unna alt snop. Det hender jeg lager sukkerfri kake eller dessert, men det er alt. Jeg koser meg heller litt ekstra med god mat. 

Er ikke fanatisk, men jeg blir rett og slett dårlig av sukker, snop og karbohydrater generellt, og har derfor vent meg til å spise skikkelig mat og ikke masse annet tull. 

Slår jeg på stortromma så kjøper jeg inn litt frukt og bær som blir mumlet som om det var snop. Da er det skikkelig kosemat for meg. Bruker ofte frukt og bær altså, men da brukes det gjerne i smoothies eller annen mat, Ikke som snop

Gjest Cartina
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går for livsstilendring, ikke slanking. En varig livsstil er en som også tillater kos innimellom. 80%-regelen er fin. Så lenge 80% er bra, kan du unne deg 20% som ikke er så bra. 

Så ja, jeg spiser snop og denslags i helgene. Men alt med måte. Jeg går ikke helt koko i snopeskålen, men jeg vet også at det å nekte meg ting helt ville ført til mer sug på det, og at det ikke er en langvarig løsning. 

Anonymkode: 6d0ae...2bc

Dette.

Skrevet

Mitt ''snop'' er ost og kjeks, eller litt ekstra mat. Spiser ikke snop eller chips, og spiser stort sett den middagen jeg har lyst på. I går var det pizza, i morgen blir det kanskje McD. Men jeg passer på at totalforbruket per dag ikke blir så ille. :) 

Skrevet

Jeg tar meg et par Ritz-crackers med lettsyltetøy på fredgskvelden og en neve usaltede peanøtter til Lotto-trekningen. Får dårlig samvittighet, men litt må man kunne unne seg. Løper en lang tur på søndagen, da.

Skrevet

Slanker meg ikke nå lengre, men jeg pleide å ha en dag i uka med litt snop spising(ikke ubegrenset da), men om det var en lørdag eller en mandag styrte jeg selv, evt. fordelte snopet utover uka. Hendte også jeg laget sunnere snacks i stedet; gulrot og agurk i tzatziki dipp, eplebåter i søt dipp(kesam, kanel og honning), funlight gele eller sitronfromasj(gelatin, sitron) osv. Dette lager jeg innimellom enda for å variere litt:)

Selve middagene er litt mer kaloriholdige i helgen enn i ukedagene, men ikke voldsomt.

Anonymkode: caa25...255

Skrevet

Jeg spiser fullkornschips i helgene, men måler opp så jeg ikke overstiger antall kalorier jeg skal ha i løpet av en dag. Etter at jeg begynte å telle kalorier er jeg helt overraska over hvor lett det var å kutte ut sjokolade osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...