Gå til innhold

Vitner ved borgerlig vielse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker ikke noe bryllup og kommer derfor til å gifte oss i et tinghus, gjerne i en annen by så vi kan feire med middag og hotell bare. 

Men jeg finner ikke helt ut dette med vitner. Må vi ha vitner/forlovere som vi kjenner, eller kan tinghuset stille med slikt? Vi ønsker nemlig ikke å involvere noen vi kjenner i dette

Anonymkode: cb67f...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring enntingrett eller til Domstolsadministrasjonen og spør hvordan dette praktiseres nå. Hva står på nettsidene til Tingretten om dette? 

Anonymkode: c2744...536

Skrevet

Nettsiden sier ingenting om hver disse MÅ være

Vitner 
Det skal være to vitner til stede under seremonien. Dette er vanligvis forloverne, men det kan også være to andre myndige personer. Det er vanlig at vitnene står bak paret under seremonien

Skrevet

Hei, vi skal gifte oss i tingretten, og vi har spurt de om de kunne være våre vitner. Fått bekreftelse på det. 

Lykke til, hilsen ei som snart er gift hemmelig ❤️

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Sjefskokka skrev:

Hei, vi skal gifte oss i tingretten, og vi har spurt de om de kunne være våre vitner. Fått bekreftelse på det. 

Lykke til, hilsen ei som snart er gift hemmelig ❤️

Så bra :)

Men siden dere skal bli gift i all hemmelighet, hvordan løste dere det med forlovere? Vi aner virkelig ikke hvem vi skal spørre om å skrive under på det papiret siden vi virkelig ikke vil involvere noen i prosessen

Skrevet

Dere kan på forhånd spørre om to fra tinghuset vil være vitner og skrive under. Jeg kjenner et par som gjorde det slik, faktisk uten å spørre på forhånd, men det gikk bra. 

Anonymkode: cb4ed...634

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan på forhånd spørre om to fra tinghuset vil være vitner og skrive under. Jeg kjenner et par som gjorde det slik, faktisk uten å spørre på forhånd, men det gikk bra. 

Anonymkode: cb4ed...634

Jeg trodde forlovere måtte være noen som kjenner deg. De forloverpapirene skulle vel sendes inn sammen med de andre papirene etter hva jeg har lest. 

Så langt har jeg kommet frem til at forlovere og vitner er to forskjellige ting

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde forlovere måtte være noen som kjenner deg. De forloverpapirene skulle vel sendes inn sammen med de andre papirene etter hva jeg har lest. 

Så langt har jeg kommet frem til at forlovere og vitner er to forskjellige ting

Det stemmer, forlover og vitner er to ulike ting (selv om de ofte er de samme). Forlover må heller ikke kjenne deg, mn eskriver jo under på at dere kan gifte dere og bør være noen som kjenner dere.

Skrevet
5 minutter siden, VinterSnø skrev:

Det stemmer, forlover og vitner er to ulike ting (selv om de ofte er de samme). Forlover må heller ikke kjenne deg, mn eskriver jo under på at dere kan gifte dere og bør være noen som kjenner dere.

Så i prinsippet kan vi spørre folk på gata om å skrive under på papiret som må sendes inn? Vil ikke spørre venner for da blir det en stor sak ut av det, eller spørre familie for da vet ALLE det før vi har giftet oss 😕 

Vel, folk på gata blir det jo ikke, men vil helst ha noen vi ikke har en nær relasjon til

Skrevet

Vi fikk to kollegaer på hans jobb til å vitne/skrive under som "forlovere", og de fikk streng beskjed om å holde kjeft. De vet heller ikke datoen for når det skal skje 🙊😅

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Sjefskokka skrev:

Vi fikk to kollegaer på hans jobb til å vitne/skrive under som "forlovere", og de fikk streng beskjed om å holde kjeft. De vet heller ikke datoen for når det skal skje 🙊😅

Smart! Kan jo faktisk spørre samboerens sjef og hans kone om de kan skrive under 👍 De kjenner ingen i vår familie eller venner, og det burde ikke være noe problem å fortelle dem at de ikke skal skrive/tagge noe på Facebook 

Skrevet

Takk :):) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...