Gå til innhold

Sender melding eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god dag! :)

Jeg er litt grønn når det gjelder kjærlighet og sånt, så jeg trenger litt hjelp.. Saken er slik at jeg traff en gutt i desember som jeg tydeligvis falt for med én gang jeg så han. Vi kjenner ikke hverandre fra før, og vi har ingen felles bekjenter. Vi traff hverandre fire ganger, men så måtte han reise til en annen by. Det har aldri skjedd noe fysisk mellom oss, ikke en gang en klem (dessverre). Han reiste for én og en halv uker siden, og uansett hvor jeg snu meg så tror jeg at jeg ser han. Dette begynner nesten å bli litt skummelt, hjernen min lager tydeligvis duplikater av han av alle som har den minste likheten, haha!

Kort sagt, jeg tenker mye på han og går rundt og smiler som en idiot. Jeg vil ikke at det skal være siste gang jeg se/snakke med han. Før han reiste spurte han meg om mitt fulle navn, men han har ikke lagt meg på Facebook eller kontaktet meg på noen andre måte, så jeg lurer på om det er legitimert av meg å sende han en melding på Facebook? Noe ala: "Hei! :) Husker du meg? Hvordan går det med deg i *navn på byen han er i*" 

Er det for pågående? Greia er at jeg torde aldri å spør han om hans fulle navn, men jeg fant navnet på "utradisjonelt" måte, altså Google. Sååå, blir det, eh, veldig creepy om jeg sender han en melding? Og hvis jeg gjør det, havner meldingen på en annen plass enn vanlig siden vi ikke er venner på Facebook fra før av? Kommer han til å se det da?

Håper virkelig noen kan gi meg råd! :laugh: Jeg er altfor flau til å spør venninner/kompiser.. Jeg er ikke vant til å være betatt/besatt/forelsket, stryk det som ikke passer ;) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Haaploes
Skrevet

Kjør på, du har jo absolutt ingenting å tape!

Skrevet
7 minutter siden, Gosa skrev:

Kjør på, du har jo absolutt ingenting å tape!

Så du synes ikke jeg er creepy? :fnise: Jeg kvier meg voldsomt, litt pga jeg ser noen av hans kompiser i diverse sammenkomster, også er jeg redd for at han bare kommer til å le av meg når han får meldingen.. Ikke det at jeg kommer til å se det, men den mentale sperren er der.. :tongue:

Gjest Haaploes
Skrevet

Hvorfor skulle han le? Alle synes det er hyggelig å bli tenkt på :)

For det første tenker han sikkert ikke over hvordan du har funnet ham, mulighetene er mange i dagens internettbaserte samfunn. Send ham en melding med "Takk for sist, hvordan er livet i ny by?" - det er bare en hyggelig gest og trenger jo ikke bety noen ting! Du finner fort ut om han virker interessert eller ikke :)

Skrevet

Kjør på! Ikke creepy eller flaut i det hele tatt, bare hyggelig :)

Anonymkode: 46ff1...b2c

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sendt venneforespørsel i stede. Meldinger fra folk man ikke er venn med havner i en annen innboks og sjekker han ikke den ofte kommer du jo aldri til å få svar.

• Liker 2
Gjest Haaploes
Skrevet
1 minutt siden, peppermyntete skrev:

Jeg ville sendt venneforespørsel i stede. Meldinger fra folk man ikke er venn med havner i en annen innboks og sjekker han ikke den ofte kommer du jo aldri til å få svar.

Facebook har endret innstillingene sine sånn at du får et varsel om at noen har forsøkt å sende deg melding :)

Skrevet

Kjør på! :)  Ingen grunn for at han skal le, en slik melding er bare en hyggelig gest, og mest sannsynlig tenker han ikke noe over hvordan du fant han i det hele tatt. 

• Liker 2
Gjest Genevieve
Skrevet
16 minutter siden, Gosa skrev:

Facebook har endret innstillingene sine sånn at du får et varsel om at noen har forsøkt å sende deg melding :)

Har de gjort det nylig? 

Kjør på TS, høres bare koselig ut det. 

Skrevet
28 minutter siden, Genevieve skrev:

Har de gjort det nylig? 

Jeg fikk pm av ei tidligere i dag som jeg ikke er venn med.. Og fikk ingen beskjed om det før jeg gikk inn på profilen hennes og trykket på send melding.. Så på iPhone er det ikke endret.. 

Syns du skal sende venneforespørsel og melding jeg Ts, det er ikke creepy å spør hvordan det går :-D lykke til :)

Skrevet
2 timer siden, Gosa skrev:

Jeg har ikke fått noe varsel, sjekket innboksen for en ukes tid siden.

Skrevet

Takk for all oppmuntringen! :laugh: Da har jeg nettopp sendt både venneforespørsel og melding.. Nå skal jeg bare ut og kjøpe meg en spade slik at jeg er klar til å grave meg en hull til Kina.. Uansett, takk for pushet! Jeg setter stor pris på det! :)

• Liker 7
Skrevet

Satser på god respons!

• Liker 2
Skrevet

Gi gjerne oppdatering :) sånt er hyggelig! 

Anonymkode: 51961...4c3

• Liker 3
Gjest Haaploes
Skrevet
17 timer siden, Genevieve skrev:

Har de gjort det nylig? 

17 timer siden, Alenia skrev:

Jeg fikk pm av ei tidligere i dag som jeg ikke er venn med.. Og fikk ingen beskjed om det før jeg gikk inn på profilen hennes og trykket på send melding.. Så på iPhone er det ikke endret.. 

Syns du skal sende venneforespørsel og melding jeg Ts, det er ikke creepy å spør hvordan det går :-D lykke til :)

15 timer siden, peppermyntete skrev:

Jeg har ikke fått noe varsel, sjekket innboksen for en ukes tid siden.

Kan være det ikke er rullet ut i Norge enda. Her får jeg varsel både på Messenger og i webleseren.

Hold oss oppdatert, TS! :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
11 timer siden, Riskorn skrev:

Takk for all oppmuntringen! :laugh: Da har jeg nettopp sendt både venneforespørsel og melding.. Nå skal jeg bare ut og kjøpe meg en spade slik at jeg er klar til å grave meg en hull til Kina.. Uansett, takk for pushet! Jeg setter stor pris på det! :)

Oppdater oss gjerne!! :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...