Gå til innhold

Malaga eller Alicante

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt meg til Spania i sommer men er ikke noe særlig kjent der, skal reise med barn og lurer på hva som er best av disse to områdene, utenfor Malaga, eller Alicante. Sol og bad og litt aktiviteter. 

hvor hadde du reist?

Anonymkode: d8d5f...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i Malaga, men har vært i Alicante og området rundt! Var der med familien min, og var en veldig fin ferie jeg husker godt i minnet enda. :) Vi leide oss bil og leilighet, bodde i Albir. Veldig rolig og fint. Dermed fikk vi kjørt rundt i områdene og fikk sett fine byer og plasser. Absolutt verd å leie bil på en slik tur, om barna har tålmodighet til det da så klart.

Skrevet

Malaga er roligere enn Alicante. Men malaga er mer for de "pengesterke" enn Alicante. Så det spørs hvordan du tenker å bo og hva du trives med. 

Anonymkode: 1930e...c02

Skrevet

TS. vi er ikke så gira på at det er full rulle rundt oss, tross alt barnefamilie. Men når jeg ser på bildene de har på Malaga, ser jeg bare gamle mennesker på kafeene. Så jeg lurte på om det var typisk for eldre og tilbringe tid der. 

Må likevel være folk rundt oss noe å gjøre for barn og bra stemning. 

Skrevet

Vi var i Malaga (vel.. egentlig Benalmadena, 15 min unna) med barn. Det var en kjempeferie! Rolig og barnevennlig, og deilig avslappende. Vi var der i oktober, da var alle vannlandene stengt, og tivoliet hadde også svært begrensede åpningstider. Om sommeren er det nok full rulle, og det er mye spennende å se på bortsett fra strand og bading. Like ved der vi bodde var det delfinarium, sommerfuglhus (det var høydepunktet for barna våre), dyreparker etc.

Vi var der en uke, og hadde leiebil. leide hus med eget basseng. Reiste på dagsutflukter til bl.a. Ronda og Gibraltar. Ville gjerne reist dit igjen!

Men du har rett i at det var MANGE gamliser der. Tipper at det er mer blandet om sommeren, når badeturistene kommer. Men i oktober, utenom sesongen, var det rullatorer og grått krøllet hår i alle retninger, og alle europas pensjonerte reumatismepasienter kommer dit for det gode været. :)

Anonymkode: 1abe6...46c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er mange fastboende utlendinger i Malaga-området også, så noen pensjonister er det naturligvis, om det var det du mente med "gamlinger"? :-)

Men det er mange som er voksne, eller yngre, også, så det er på ingen måte fare for at de omdøper Solkysten til Pensjonistkysten med det aller første. Drar dere til et sted mellom Malaga og Fuengirola så går det tog mellom byene, som også passerer flyplassen, så det er lett å komme seg fra by til by og forskjellige aktiviteter eller severdigheter. Det er også mange bilutleiefirma på flyplassen, og da står man litt friere til å besøke en del spennende steder litt utenfor stranden og toglinjen også.

Endret av Miklo Velka
Skrevet

Typisk for begge stedene er at det er mange "winter birds", altså pensjonister fra hele europa, som bor der fra oktober til mai, mens det er veldig blandet i sommersesongen. Mye barnefamilier på ferie og gjerne barn og barnebarn av de som er der om vinteren. Dette gjør selvsagt at økonomien begge steder holder seg ganske stabil.

Malaga er no litt dyrere enn Alicanteområdet. Men det er stor forskjell på f.eks Alicante by og de mindre stedene som ligger inntil 1 times kjøring unna. Albir og Torrevieja f.eks. Jeg hadde nok ikke lagt ferien til sentrum av hverken Alicante eller Malaga med små barn, men valgt et mindre sted en liten biltur unna, der det er mindre trafikk og mer sol, strand og uteliv (snakker ikke om full fest, men restauranter, aktiviteter osv).

Uten at jeg er helt oppdatert, så tipper jeg at dere får mer for pengene rundt Alicante og at det også er noe rimeligere å fly dit.

Anonymkode: 33411...588

Skrevet

Jeg anbefaler Malaga! Kjempefin gamleby i selve Malaga, og mange koselige småbyer sørvestover :) Ta turen til Ronda og/eller Granada for eksempel. 

Anonymkode: a915e...e36

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Det er mange flotte småbyer rundt Malaga, tror jeg heller hadde valgt å bo i en liten by enn i selve Malaga, opplev Spanias gamle byer med sjarmerende smug og koselige bygninger. 

Skrevet

Rolig i Malaga? Da må det være et godt stykke fra stranda hvor det går horder av turister og afrikanske selgere overalt.

Anonymkode: 8d6a3...7eb

Skrevet

Jeg er veldig glad i Alicante og stedene langs kysten- Altea, Denia osv, for ikke å snakke om at en tur inn til Valencia bør på programmet. Personlig er jeg ikke noe glad i Benidorm (for mye turister og skyskrapere), men ungene elsker det og det er flere store fornøyelsesparker i området, og strendene er blant Spanias aller fineste. Det går også an å gå fottur på Sierra Helada helt fra Benidorm til Albir, fantastisk utsikt.

Faktisk tror jeg jeg ville sett an flyprisene, tror du får det like fint begge steder TS :) 

Anonymkode: 5267c...780

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært begge steder og synes Malaga er desidert finest og best å feriere i! 

I Alicante-området er man avhengig av bil eller buss, mens i Malaga kan man ta banen mellom Malaga og de ulike småbyene i nærheten. Synes også Malaga er en renere og finere by enn Alicante. 

Vi har pleid å leie leilighet via feriebolig-spania.no i Malaga, og har aldri vært misfornøyd. Har bodd både i sentrum og litt utenfor. Da vi bodde utenfor Malaga sentrum leide vi sykler og syklet til stranden, sentrum osv. Flotte sykkelstier/veier over alt der. 

Anonymkode: d92b0...f7c

Skrevet

da tror jeg at jeg har bestemt meg for Malaga, var liksom mest gira på dette stedet også, og dere hjalp meg med de siste som skulle til for å ta avgjørelsen. 

• 2 år senere...
Skrevet
På ‎05‎.‎02‎.‎2016 den 11.30, AnonymBruker skrev:

da tror jeg at jeg har bestemt meg for Malaga, var liksom mest gira på dette stedet også, og dere hjalp meg med de siste som skulle til for å ta avgjørelsen. 

Hvordan var det der? Har tenkt å reise dit selv. 

Anonymkode: 6f3af...4f7

Skrevet

Malaga. Ikke selve byen. Den er gyselig. Områdene utenfor er veldig fine. 

Anonymkode: a5445...a95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare vært et par steder utenfor Malaga og Alicante, og syns Malaga var best. Skal sies at vi var ved Alicante utenfor sesong. Fuengirola utenfor Malaga har lang og fin strand, men det er jo veldig folksomt og byaktig etter min mening. Men Alicante blir akkurat det samme.

Anonymkode: 672a5...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...