AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Del Skrevet 28. januar 2016 Hei! Jeg er i uke 27 og har fått veldig bekkenløsning i symfysen. Er blitt så ille at jeg knapt kan gå 100m, og skal ingenting til av overanstrengelser før jeg blir låst til sofaen i 1-2 dager. Merker ingenting i de andre leddene eller rygg, men det er antagelig fordi jeg har gjort mye hofte- og ryggøvelser både før og underveis i svangerskapet. Finner mange svar på nett om at kiropraktor er å anbefale, men HVEM? Det er jo tusenvis å velge mellom i Oslo, så fint om man kunne skrevet navn og sted hvis man har vært fornøyd med behandlingen. Er det noen som har hatt symfyse-smerter og opplevd bedring etter kiropraktor? I så fall hos hvem og hvor var dere? Anonymkode: 2f9d3...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Del Skrevet 28. januar 2016 Har fastlegen din sagt det er greit å oppsøke kiropraktor? Da vilmfastlegen kjenne til hvem du bør bruke. Min fastlege fraråder kiropraktor ved enne problemstillingen. Anonymkode: 74659...883 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Del Skrevet 28. januar 2016 Ikke stikk til en privat hvor du blir flådd. Nei, gå til legen din og få henvisning. Mest sannsynlig blir du sendt til fysioterapeut. Visste du at kiropraktikk er den eneste offisielt godkjente alternative behandlingsformen i Norge? Anonymkode: 50b03...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 28. januar 2016 #4 Del Skrevet 28. januar 2016 Frogner kiroppraktorklinikk☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaM Skrevet 28. januar 2016 #5 Del Skrevet 28. januar 2016 Fastlegen min er ny i byen, og kjenner ikke til noen spesielle som er å anbefale. Han er ganske ny-utdannet og kan ikke så mye om bekkenløsning virker det som. Jeg har tenkt at fysioterapeut har liten nytte fordi jeg ikke har problemer med andre ledd enn symfysen, og så vidt jeg har skjønt er det de andre leddene som fysioterapi kan hjelpe for med øvelser. Hvorfor anbefaler ikke fastlegen din kiropraktor for smerter i symfysen, Anonym? Og hvem på Frogner kiropraktorklikk kan du anbefale, PoisonIwy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Del Skrevet 28. januar 2016 Kan anbefale Bekken og Barn (tror jeg de heter). På Skøyen. Anonymkode: 3fb93...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Del Skrevet 28. januar 2016 6 timer siden, EvaM skrev: Fastlegen min er ny i byen, og kjenner ikke til noen spesielle som er å anbefale. Han er ganske ny-utdannet og kan ikke så mye om bekkenløsning virker det som. Jeg har tenkt at fysioterapeut har liten nytte fordi jeg ikke har problemer med andre ledd enn symfysen, og så vidt jeg har skjønt er det de andre leddene som fysioterapi kan hjelpe for med øvelser. Hvorfor anbefaler ikke fastlegen din kiropraktor for smerter i symfysen, Anonym? Og hvem på Frogner kiropraktorklikk kan du anbefale, PoisonIwy? Kan anbefale Ullevål Kiropraktor klinikk. Kasper og Jeppe er veldig dyktige og har lang erfaring med mange forskjellige typer plager. Anonymkode: 15777...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaM Skrevet 29. januar 2016 #8 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg stoler lite på anbefalinger som ikke er basert på egne erfaring med nettopp symfyse-smerter, fordi jeg vet at mange anbefaler steder de jobber selv. Jeg skrev dette innlegget/spørsmålet fordi jeg har oppriktige smerter, og jeg setter derfor pris på ærlige svar basert på egne erfaringer. Fint om dere derfor kan spesifisere at dere selv (eller evt noen dere kjenner) har fått hjelp med symfyse-smerter fra den dere anbefaler. Og evt om det var gjennom øvelser eller kiropraktiske teknikker Og setter også pris på anbefalinger om steder man IKKE bør oppsøke, som gjort ovenfor Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #9 Del Skrevet 29. januar 2016 Legen din virker jo helt håpløs. Det er jo legen som er ansvarlig for å henvise deg videre der han/hun mangler kompetanse. Og ikke minst følge deg opp med de plagene du har. Jeg hadde bytta lege om det var min lege... Anonymkode: 50b03...776 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #10 Del Skrevet 29. januar 2016 12 timer siden, EvaM skrev: Jeg stoler lite på anbefalinger som ikke er basert på egne erfaring med nettopp symfyse-smerter, fordi jeg vet at mange anbefaler steder de jobber selv. Jeg skrev dette innlegget/spørsmålet fordi jeg har oppriktige smerter, og jeg setter derfor pris på ærlige svar basert på egne erfaringer. Fint om dere derfor kan spesifisere at dere selv (eller evt noen dere kjenner) har fått hjelp med symfyse-smerter fra den dere anbefaler. Og evt om det var gjennom øvelser eller kiropraktiske teknikker Og setter også pris på anbefalinger om steder man IKKE bør oppsøke, som gjort ovenfor Tusen takk Hei igjen. Ser at kiropraktoren jeg anbefalte har skiftet navn fra Ullevål Kiropraktor klinikk til http://nemus.no/ulleval. Brukte både Kasper og Jeppe når jeg gikk gravid for blant annet symfyse-smerter. Har også brukt de ved andre plager og alltid følt meg veldig godt ivaretatt. Lykke til videre i svangerskapet. lytt til kroppen og kos deg med den lille når tiden kommer. Anonymkode: 15777...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #11 Del Skrevet 30. januar 2016 Den Thursday, January 28, 2016 at 14.00, AnonymBruker skrev: Ikke stikk til en privat hvor du blir flådd. Nei, gå til legen din og få henvisning. Mest sannsynlig blir du sendt til fysioterapeut. Visste du at kiropraktikk er den eneste offisielt godkjente alternative behandlingsformen i Norge? Anonymkode: 50b03...776 Det er årevis sidenman trengte henvisning fra lege for å komme til hos en kiropraktor med trygderefusjon. Hun kan ta direkte kontakt. Kiropraktorer kan og henvise til røntgen og sykemelde i dag. Der er egen interesseorganisasjon for kvinner med bekkenløsning. Anbefaler å ta kontakt dit for info, råd og veiledning. Anonymkode: e53b1...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 31. januar 2016 #12 Del Skrevet 31. januar 2016 Jeg gikk til Silja hos Bekken og Barn på Skøyen, det hjalp på symfysesmertene (bekkenløsningen) og bekkenlåsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 31. januar 2016 #13 Del Skrevet 31. januar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner samt svar. - Pavilion,mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå