Gå til innhold

Grønnsakspure/mos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags grønnsakspureer og mos lager du? Er det noen grønnsaker som passe sammen? jeg prøver å få i sønnen min litt mer grønsaker og tenkte dette var en god måte, men trenger noen tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broccolimos synes jeg er godt :)  Kan evt blande litt blomkål i den. Synes det smaker veldig godt sammen med litt salt mat. Har i litt kesam og kjører i stavmikser.

(Hva med kremet grønnsakssuppe til kveldsmaten feks - kunne det vært noe? Blir ganske annen smak og ikke minst ser man ikke hva man spiser? :fnise:)

Skrevet

Favorittene mine er kålrot og søtpotet. Av og til lager jeg de i kombinasjon og slenger oppi litt gulrot. Blomkål og brokkoli er også veldig godt :)

Skrevet

takk for tips:) disse skal prøves!

Gjest Ennasus
Skrevet

Litt utenfor tema, men du kan prøve å lure inn grønnsaker i smoothie hvis han liker smoothie.

Blomkål feks er umulig å oppdage, og rødbeter gir fin rosafarge. Spinat, avokado... Finnes vel en million oppskrifter om du søker på google :)

Men av mos og stappe er det veeeldig godt med potetmos med sellerirot eller persillerot. Blomålmos, søtpotet, kålrabistappe med eller uten gulrot..

Skrevet

Søtpotet og gulrot.....kokt i appelsinjuice!

persillerot og pastinakk

sellerirot

blomkål og broccoli

rosenkål

Skrevet

Sellerirotmos. Blanding av en søtpotet, to gulrøtter og sellerirot skal visst også være godt. Grønnerte-pure.

Smør og pepper er alt som skal til.

Skrevet

brokkoli og blomkål med rikelig krydder

søtpotetmos

kålrot og gulrot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...