kjelelokk Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Hva slags grønnsakspureer og mos lager du? Er det noen grønnsaker som passe sammen? jeg prøver å få i sønnen min litt mer grønsaker og tenkte dette var en god måte, men trenger noen tips:)
Scapa Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Broccolimos synes jeg er godt Kan evt blande litt blomkål i den. Synes det smaker veldig godt sammen med litt salt mat. Har i litt kesam og kjører i stavmikser. (Hva med kremet grønnsakssuppe til kveldsmaten feks - kunne det vært noe? Blir ganske annen smak og ikke minst ser man ikke hva man spiser? )
Gjest Egiett Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Favorittene mine er kålrot og søtpotet. Av og til lager jeg de i kombinasjon og slenger oppi litt gulrot. Blomkål og brokkoli er også veldig godt
kjelelokk Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2016 takk for tips:) disse skal prøves!
Gjest Ennasus Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Litt utenfor tema, men du kan prøve å lure inn grønnsaker i smoothie hvis han liker smoothie. Blomkål feks er umulig å oppdage, og rødbeter gir fin rosafarge. Spinat, avokado... Finnes vel en million oppskrifter om du søker på google Men av mos og stappe er det veeeldig godt med potetmos med sellerirot eller persillerot. Blomålmos, søtpotet, kålrabistappe med eller uten gulrot..
super-ida Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Søtpotet og gulrot.....kokt i appelsinjuice! persillerot og pastinakk sellerirot blomkål og broccoli rosenkål
Atea Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Sellerirotmos. Blanding av en søtpotet, to gulrøtter og sellerirot skal visst også være godt. Grønnerte-pure. Smør og pepper er alt som skal til.
Fredsmegleren Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 brokkoli og blomkål med rikelig krydder søtpotetmos kålrot og gulrot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå