Gå til innhold

Har alle sex som gravide?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser tråden om sex under graviditet og tenker at jeg er skikkelig unormal :( Vi har vært inne i en hektisk periode med oppussing og flytting. I tillegg har jeg vært kvalm og dårlig frem til for et par uker siden. Nå er jeg i uke 16 og vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid. Frem til nå har jeg ikke hatt lyst i det hele tatt og det føles rart og ekkelt å tenke på.... Nå begynner jeg å tenke at jeg kanskje har litt lyst igjen. Kjæresten har selvsagt ymtet at han gjerne vil kose, men har akseptert så langt at jeg ikke har vært i humør/i form. Det virker som jeg er fullstendig unormal etter hva jeg leser her på forumet. Jeg får også dårlig samvittighet overfor kjæresten min :( 

Anonymkode: 40194...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde ikke sex i det hele tatt fra vi begynte å kjenne babyen bevege seg i magen (rundt uke 20, ja det er litt sent, hadde morkaka foran), det ble bare for sært å kjenne lille der inne samtidig som vi holdt på. 
Kjørte på et par ganger helt på slutten fordi jeg gikk en uke over termin og det var en av tingene vi fikk beskjed om kanskje kunne sette igang fødselen. Det var den eneste grunnen til at vi gjorde det og det var vel egentlig mere sært og klumsete enn det var godt og koselig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var d helt off til i uke 14-15-16.. Siden da litt mer, nå i uke 33, og har nå regelmessig sex.. Flere jeg kjenner har ikke hatt noe i hele svangerskapet pga dårlig form og mangel på lyst. Så alt er vel normalt! 

Anonymkode: 7e9c7...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratioen gikk nedover jo større magen min ble, jeg føler meg veldig diger og usexy når jeg er gravid. Mannen min skulle gjerne fortsatt med like mye sex , for det var jo ikke han som slet med trøttheten og alle plagene som jeg hadde. Men de siste 5-6 ukene før fødsel og de første 6-7 ukene etter fødsel så hadde vi ikke sex i det hele tatt. Mannen min hadde full forståelse for det, på samme måte som at jeg hadde hatt full forståelse om det var han som måtte gjennomgå svangerskapene.

Anonymkode: 4a5ce...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er en viktig del av forholdet. Uten sex kan vi være lettere irritert.

Når dere får barn dannes det verdens sterkeste relasjon. Og det er ikke relasjon mellom mannen og kvinnen, men mor og barn.

Ikke overse mannen i livet ditt selv om du fokuserer på graviditeten. Dere bør ha sex så lenge ingen leger fraråder det. Det er ikke alltid dere skal ha lyst, sex etter fødsel (i småbarnsperioden) kan være annerledes, men den er der som en del av kjærlighet og unik nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kvalmeperioden var over kunne jeg ikke få nok. Jeg var kåt omtrent hele tiden. Så ble magen større, og sexlysten dalte, samtidig som mannen mistet litt av interessen... De siste ukene hadde vi ikke sex i det hele tatt siden magen var i veien og det hele ble bare klønete. Mitt tips er å ha sex så lenge det går, selv om lysten kanskje ikke er helt på plass. Du vet aldri hvor lenge du må avstå fra sex etter fødsel. Jeg ble klippet og sydd langt inn i evigheten, og nå flere uker etter fødsel ser jeg ikke på sex i nærmeste fremtid som en reell mulighet. Jeg forsøker å kose med mannen min i blant likevel, men med våkenetter, søvnmangel og en baby som henger i puppen omtrent konstant blir det ikke så ofte som mannen fortjener. 

Anonymkode: ef92e...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mista helt lysta på sex som gravid 🙈 Hadde sex ca 2-3 gang pr mnd da 😱 Litt mer på slutten for p få ting igang 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi tilsammen hadde sex kanskje 15 ganger. Jeg var syk hele svangerskapet da, men mistet også all lyst. 

Anonymkode: 41044...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror begge deler er normalt. Mange får jo i tillegg sexnekt av lege eller jordmor pga av f.eks kort livmorhals.

Her hadde vi omtrent null sex første trimester. I andre trimester fikk jeg superlyst og vi hadde masse sex. Nå er jeg i uke 35, begge to er ganske slitne om dagen, har kanskje sex en gang i uka.

Anonymkode: 0e942...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sex fra første positive test til etter fødsel, begge gangene. Ble bare sånn. Kort livmorhals etter konisering i andre svangerskap. 

Anonymkode: b94bc...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alt er normalt når man er gravid.  Det er jo mange faktorer som kan spille inn. 

Selv er jeg en av de heldige som ikke har mindre lyst, ei heller noen fysiske plager som gravid.  Så jeg kan forsåvidt ha sex når som helst, i tillegg så hjelper det på at samboeren har tydelig lyst på meg, selv om jeg ikke akkurat er slank og velstelt om dagen ;) 

Anonymkode: 881a5...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Melodiana skrev:

Sex er en viktig del av forholdet. Uten sex kan vi være lettere irritert.

Når dere får barn dannes det verdens sterkeste relasjon. Og det er ikke relasjon mellom mannen og kvinnen, men mor og barn.

Ikke overse mannen i livet ditt selv om du fokuserer på graviditeten. Dere bør ha sex så lenge ingen leger fraråder det. Det er ikke alltid dere skal ha lyst, sex etter fødsel (i småbarnsperioden) kan være annerledes, men den er der som en del av kjærlighet og unik nærhet.

Hvem er du til å fortelle folk at de bør ha sex uten lystfølelse i 9 mnd? Sex er ikke noe en skal presse seg til.

Jeg hadde også sjelden sex lyst I svangerskapet, ts. Vi hadde likevel en intimitet hele veien, der vi har tatt hensyn til begge to.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som en hval og babyen sparker konstant. Ikke akkurat noe som gir økt sexlyst.

Men vi onanerer en del sammen, eller jeg tukler litt med han. Det synes jeg er hygge (så lenge jeg kan gjemme meg under dyna).

Gleder meg til vi kan svinge oss i høyet igjen ☺

Anonymkode: e38b5...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde sex jevnlig hele svangerskapet. Følte meg ikke så stor usexy som jeg trodde jeg skulle føle meg og jeg hadde ingen plager bortsett fra kvalme. Vi kjøpte hus, pakket og flyttet midtveis i svangerskapet og da synes vi det var ekstra fint å være nære i en stresset hverdag. 

Tror ikke det ble noe sex de ukene kvalmen herjet som verst, uke 7-12. 

Anonymkode: 4db51...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke sex i det hele tatt fra positiv test og til uke 40, da vi håpte det ville sette i gang fødsel (noe som ikke skjedde).. 

Lysten var der, men vi var litt i overkant redde for at noe galt skulle skje :-p 

Anonymkode: df1dc...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med siste ( ny mann ) ville ikke mannen de første 6 mnd, han syns det ble feil, spesielt når jeg fikk mage. Men så fikk jeg han til slutt med på å spoon og da fikk han lysten tilbake igjen, så på slutten hadde vi normalt med sex igjen. Selv om det ble lite stillingsvariasjon

Anonymkode: f938c...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler er da like normalt. Men det er jo klassisk at svarene på kåge enten kommer fra sexgudinner som er supersexy, freshe og lystne til enhver tid hele svangerskapet, eller de som er så gørrslitne og dårlige at sex står på minussiden av prioriteringslisten. Du og kjæresten din gjør det som passer DERE, ferdig med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten sexlyst i første trimester, stooor i andre trimester, og mindre igjen mot slutten, bruker å være mitt mønster.

Anonymkode: c91d5...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...