Gå til innhold

Tips til rask kaffekos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Kom akkurat på at jeg får gjester klokka seks i kveld, og jeg har helt glemt å lage noe å spise. Jeg er på jobb fram til fire, så hva kan jeg lage (kaker, ol.) på den korte tiden? Det er snakk om en gammel tante og onkel, så ikke noe veldig fancy og komplisert.

Anonymkode: 1a19e...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rullekake!

Anonymkode: c42d2...d26

• Liker 4
Skrevet

Clafoutis! Det er jo i prinsippet bare en ovnsbakt pannekake med bær eller frukt oppi. Superraskt å hive sammen og du kan bruke tiden den står i ovnen til å gjøre andre ting. Pisk gjerne litt krem eller ha vaniljesaus ved siden av. 

• Liker 1
Skrevet

Scones, er bare å røre sammen og hive 12-15 min i ovnen

Cookies

Langpannekake, se f.eks. på detsoteliv. Mange varianter du bare kan røre i hop på 5 min, og hive i ovnen. 

Muffins - enda raskere enn langpannekake pga kort steketid

Anonymkode: 2dba7...dd8

Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Karamellkake!!! Den er den beste :)

lag gjerne med kefir i selve kaka istedet for melk, bare finn en sjokoladekake med kefir og bytt ut kakaopuøveret med karamellsaus som i karamellkaka.

kjempelett og god kake.

Oppskrift er på detsoteliv.no :) 

meen skal sies at jeg ofte tar mye mer karamell enn det står i oppskriften :P evt lager selv men det tar jo litt lenger tid da

Endret av Ennasus
Skrevet (endret)

Alle bakevarer på 7-Eleven koster 10 kr :P Hvertfall her i Bergen. Go go go.

Endret av -Jiinxs-
  • Liker 1
Skrevet

Vafler.

Eller kjøp en iskake i butikken på vei hjem.

Anonymkode: 97f01...9db

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tusen takk for masse gode tips alle sammen :) Det ble en karamellkake i langpanne. Den var nydelig! Så skal jeg skrive ned resten av tipsene til neste gang (for det blir helt garantert en neste gang ;) )

Edit: Vet ikke hvorfor det første innlegget ble under AB, men jeg er TS

Endret av akkuratnå
Gjest Ennasus
Skrevet

1 time siden, akkuratnå skrev:

Tusen takk for masse gode tips alle sammen :) Det ble en karamellkake i langpanne. Den var nydelig! Så skal jeg skrive ned resten av tipsene til neste gang (for det blir helt garantert en neste gang ;) )

Edit: Vet ikke hvorfor det første innlegget ble under AB, men jeg er TS

Hjertet mitt jubler! Denne kaken er så deilig og den er ikke kjent nok!

hurra for karamellkake :strix:

ble det med kefir eller melk? :) 

Skrevet
20 timer siden, Ennasus skrev:

Hjertet mitt jubler! Denne kaken er så deilig og den er ikke kjent nok!

hurra for karamellkake :strix:

ble det med kefir eller melk? :) 

Ja det blir ikke siste gang jeg lager den kaken! Også så greit med ei kake både småunger og besteforeldre liker :D

Ble melk denne gangen, det va det jeg hadde i huset. Burde jeg prøve med kefir neste gang?

Skrevet

Til kaffen kan man også smøre par rundstykker eller lage til noen snitter. Men må ikke bake.

Gjest Ennasus
Skrevet
4 timer siden, akkuratnå skrev:

Ja det blir ikke siste gang jeg lager den kaken! Også så greit med ei kake både småunger og besteforeldre liker :D

Ble melk denne gangen, det va det jeg hadde i huset. Burde jeg prøve med kefir neste gang?

Jeg vet! Den høres og ser kanskje litt kjedelig ut men jommen faller den i smak hos de fleste jeg har servert den til :) jeg syntes den er himmelsk uansett, men bunnen blir ofte enda saftigerr med kefir :) 

Skrevet

Ville bare stekt vafler jeg. Røra lages på slump og ha rømme og syltetøy til...litt sent nå da men. 

• Liker 2
Skrevet
Den 29.1.2016 at 18.41, Atea skrev:

Til kaffen kan man også smøre par rundstykker eller lage til noen snitter. Men må ikke bake.

Både vi og gjestene hadde spist middag rett før de kom, så lager jeg heller noe søtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...