Gå til innhold

Flytte til utlandet med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en rumensk kvinne som har bodd og jobbet i Norge i nesten 3 år. Jeg er gift med en rumensk mann. Både jeg og mannen min har fast kontrakt på jobb. Vi skal ha en baby i september. Vi har tenkt å flytte tilbake til Romania etter babyen blir født og får alle dokumentene som trengs. Jeg vil si opp jobben under permisjon og reise med babyen, men mannen mil skal fortsette å jobbe til permisjonen min tar slutt og flytte etterpå. Er dette mulig? Trenger vi noe spesielle dokumenter eller søknader? Er det noen som kan hindre oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Uanas skrev:

Hei! Jeg er en rumensk kvinne som har bodd og jobbet i Norge i nesten 3 år. Jeg er gift med en rumensk mann. Både jeg og mannen min har fast kontrakt på jobb. Vi skal ha en baby i september. Vi har tenkt å flytte tilbake til Romania etter babyen blir født og får alle dokumentene som trengs. Jeg vil si opp jobben under permisjon og reise med babyen, men mannen mil skal fortsette å jobbe til permisjonen min tar slutt og flytte etterpå. Er dette mulig? Trenger vi noe spesielle dokumenter eller søknader? Er det noen som kan hindre oss?

Ja er det ikke bare å flytte da? Husk pass og meld i fra om flytting.

Anonymkode: cfac8...7d6

Skrevet

Jo, men jeg mener at babyen skal være bare noen måneder og kanskje dette kan være et problem

Skrevet

Nei, det er ikke noe problem. Snakk med helsestasjonen deres om det, så kan babyen din kanskje få et par vaksinedoser før dere drar. 

Det er ikke slik som den polsk/norske damen hevdet på polsk TV, at Norge tar utenlandske barn fra deres foreldre for å skaffe nytt blod inn i en befolkning preget av innavl... Den norske stat eier ikke barnet, det er deres og dere kan flytte dit dere vil. 

Lykke til med svangerskap, fødsel og baby og det nye livet som familie i deres "gamle" land! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...