Gjest luskeludvig Skrevet 12. oktober 2004 #1 Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Jeg lurte på om noen av dere har erfaring med beregning av barnebidrag der bidragsmottaker er sosialklient. Skal det regnes som inntekt?
Jellyfish Skrevet 12. oktober 2004 #2 Skrevet 12. oktober 2004 Sosialstønad regnes i hvertfall ikke som inntekt i forhold til skatt osv, så det tviler jeg på. Antakelig blir det staten som betaller bidraget, og han må betale tilbake når han evt. begynner å tjene penger selv.
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2004 #3 Skrevet 12. oktober 2004 Min erfaring er at sosialstøtte ikke regnes med i bidragsberegning. Uansett så er sosialstøtte så lite at bidragsyter ikke har bidragsevne, dvs at man får bidragsforskudd. Og er barnet over 18 år og går på videregåenden så er det null kroner å hente.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #4 Skrevet 13. oktober 2004 Sosialstønad regnes i hvertfall ikke som inntekt i forhold til skatt osv' date=' så det tviler jeg på. Antakelig blir det staten som betaller bidraget, og han må betale tilbake når han evt. begynner å tjene penger selv.[/quote'] Nei! Saken er den at sosialstønad ikke blir beregnet som inntekt. Bidraget må han få stoppet, sende inn en søknad forandring pga mindre inntekt. Da vil han heller ikke bli skyldig noe. Men om han derimot ikke gjøre noe for å få det stoppet vil bidraget bli utbetalt uansett av trygdeetaten. OG bidragsbetaleren blir skyldig det beløpet som blir utbetalt til mottakeren. Å det kan fort bli mye penger. SÅ jeg anbefaler vedkommende å få stoppet bidraget umiddelbart. Ring trygdekontoret og få papirer tilsendt. Så slipper man å opparbeide seg bidragsgjeld. For den blir der for evig og alltid..
Psst... Skrevet 13. oktober 2004 #5 Skrevet 13. oktober 2004 Nå var det vel bidragsmottaker som var sosialhjelpsmottaker? Og da kan det spille en rolle for bidraget siden bidragsmottaker aldri blir regnet som bidragsudyktig. Men jeg tviler vel på om bidragsmottaker skal dekke mer enn 1/6 i dette tilfellet uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå