Gå til innhold

Tips til gode øvelser som er med på å stramme opp rumpe, mage og lår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med motivasjonen til å trene, men føler likevel jeg må få en kropp jeg kan være litt mer tilfreds med. Dagene mine er som regel sprikkfulle med skole, jobb og praksis. Lurer derfor på om noen har noen gode og effektive øvelser som strammer opp rumpe, mage og lår. Hvor ofte bør jeg såfall gjenta disse og hvor mange repetisjoner? 

På forhold, takk for gode svar :laugh::trene:

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Hva med trapper? Gjerne høye trinn. Kanskje du har en hoppbakke i nærheten hvor du kan bruke trappene? 

Skrevet
6 minutter siden, incognita skrev:

Hva med trapper? Gjerne høye trinn. Kanskje du har en hoppbakke i nærheten hvor du kan bruke trappene? 

Takk for tips! Jeg har ingen hoppbakke i nærheten, men bor i 5. etasje i en blokk, så jeg kan jo begynne å bruke dem litt mer :laugh:

Gjest incognita
Skrevet
2 minutter siden, Vihus skrev:

Takk for tips! Jeg har ingen hoppbakke i nærheten, men bor i 5. etasje i en blokk, så jeg kan jo begynne å bruke dem litt mer :laugh:

Når jeg bodde i 5. etasje i bygård brukte jeg konsekvent trappene, samme hvor sliten jeg var eller hvor mye jeg hadde å bære på. Mye trening i det når det blir 3-4 ganger om dagen. :) 

Gjest Plastic Heart
Skrevet (endret)

Hip thrust. Har enda til gode å finne en øvelse som svir like godt i rumpa som den. Jeg må faktisk sitte på knær mellom settene, for å sitte på rumpa er for vondt... Den tar litt på lårene også, men hovedsaklig er det rumpa som jobber. Kjør den helst med tung vekt, men strikk rundt knærne som du presser imot fungerer også! Det er helt klart en av mine favorittøvelser, ikke bare kjenner du virkelig at musklene jobber, men man er som regel også ganske sterk i den øvelsen, og å kunne brife med tunge vekter er alltids gøy. :) 

Ellers er knebøy, utfall og markløft flotte øvelser for underkroppen. ^^

Endret av Plastic Heart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...