bjel00 Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Hei! Jeg og min kjære har begynt og tenke på barn. I går var jeg inne hos legen og tok noen hormonprøver osv.. mener og huske det var 5 glass de tok med blod. Er det noen som kan forklare meg hva hormonprøver vil si og hva det skal gi svar på? Jeg skulle også få tak i babycomp, helt til jeg sjekket prisen!!! Del gjerne deres erfaringer hva dere gjorde for og få barn og tips :-)
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Nr1: Slutt med prevensjon. Nr2: Ha sex Nr3: kos deg. Anonymkode: 339a5...38e 2
Gjest Valmuen Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Gjorde liksom ikke noe spesielt, begynte på folat og fulgte med på syklusen, bruker bare en app på tlf så jeg slipper å gå rundt og huske datoer, hormonprøver så jeg virkelig ikke behovet for
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Er i pp 3 nå, sluttet på p stav i slutten av november, kjøpt el tester fra billigtester.no, levering etter 2 dager og koster lite, helt supert. Startet med folat samtidig, prøver å ha en del sex rundt el tiden. Ellers tror jeg det er viktig å slappe av og handlet gøy. Jeg har hatt stor fokus på trening disse mndene, så det får meg til å tenke på andre ting. Anonymkode: dada5...9f9
Gjest Hjertesukk Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Knask folat hver dag, og gjerne også omega 3 eggløsning kommer 14 dager før mensen, så om du er regelmessig så kommer det nok til å gå veldig greit å bli gravid, om ikke det er noen sykdommer eller liknende som stopper dere ha sex annenhver dag til etter eggløsning. Kan være greit å ta noen EL tester sånn at du vet sikkert når eggløsning var
tekjerringa Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Hormonprøvene blir brukt til å se at verdiene dine er der de skal. Hvis ikke må du evt få tilskudd. I tillegg tok de nok HIV og kreftprøve, det gjorde de på meg da jeg var inne..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Kan man bli gravid før man får igjen mensen etter slutt på prevensjon og? Anonymkode: d8564...44b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Prøv Clearblue fertilitetsmonitor istedenfor babycomp, funker fjell og en brøkdel av prisen. På finn.no ligger de nede i 100,- for en brukt monitor, som enkelt kan restartes. Så finner man ut akkurat når man har eggløsning. Å si at "alle" har eggløsning 14 dager etter mensen blir feil, da det kan være store variasjoner. Derfor tok vår førstemann laaaang tid, da vi også trodde på den gyldne regel om eggløsning rundt 14 dager etter. Med monitoren viste det seg at jeg hadde eggløsning mellom dag 20 og 23!! Anonymkode: c26ef...1a4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man bli gravid før man får igjen mensen etter slutt på prevensjon og? Anonymkode: d8564...44b Ja, i teorien kan du jo det. Du kan bli gravid ved eggløsning og du må jo nødvendigvis ha eggløsning før du får mensen. Anonymkode: 9cbdc...2f0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Sluttet på prevensjon i desember jeg da. Flere ganger kjennes det ut som eggløsning. Men jeg får ikke mens. (Er ikke ts, men samme spørsmål) Anonymkode: d8564...44b
bjel00 Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2016 Tusen takk for gode svar! Man blir jo litt blank når legen forklarer på sitt "språk", er ikke alt som er lett og forstå. Jeg skjønner jo at det er rundt eggløsning man blir gravid. Men problemet er at jeg ikke har ant når jeg hadde eggløsning. Jeg har en kalender på ipaden, der jeg legger inn når jeg har mens osv, slik at den kan regner ut sånn ca når jeg har EL, men noen ganger har jo menstruasjonen vært så ustabil at den har vært med 2 ukers mellomrom. Slik at da har det jo ikke nyttet og prøve på noe... Og i og med at min kjære har en jobb som gjør at han kun er hjemme i helgene gjør det ikke saken lettere Så jeg spurte legen om det var noe vi kunne gjøre for og få oversikt over når EL er og når vi kan begynne og prøve. Jeg sluttet jo på prevansjon for et år siden, og håper det snart skjer noe. Trodde ikke det skulle være så komplisert, men jammen viste det seg at det ikke skal være like enkelt for alle og få barn
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 10 minutter siden, bjel00 skrev: Tusen takk for gode svar! Man blir jo litt blank når legen forklarer på sitt "språk", er ikke alt som er lett og forstå. Jeg skjønner jo at det er rundt eggløsning man blir gravid. Men problemet er at jeg ikke har ant når jeg hadde eggløsning. Jeg har en kalender på ipaden, der jeg legger inn når jeg har mens osv, slik at den kan regner ut sånn ca når jeg har EL, men noen ganger har jo menstruasjonen vært så ustabil at den har vært med 2 ukers mellomrom. Slik at da har det jo ikke nyttet og prøve på noe... Og i og med at min kjære har en jobb som gjør at han kun er hjemme i helgene gjør det ikke saken lettere Så jeg spurte legen om det var noe vi kunne gjøre for og få oversikt over når EL er og når vi kan begynne og prøve. Jeg sluttet jo på prevansjon for et år siden, og håper det snart skjer noe. Trodde ikke det skulle være så komplisert, men jammen viste det seg at det ikke skal være like enkelt for alle og få barn Sier på nytt, CBFM! Knall liten sak! Anonymkode: c26ef...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå