katrinesem Skrevet 28. januar 2016 #1 Del Skrevet 28. januar 2016 Hei! Min datter er 6 mnd og har sovet natten igjennom siden hun var 1-2 mnd! Hun er i seng kl 18 men våkner kl 5 hver morgen! Vi har forsøkt å legge henne både 7 og 9 men våkner som kl 5 uansett! Hun får grøt 2 ganger om dagen! Tips til hvordan man kan få henne til å sove litt lenger på morgenen? (Hun blir stup trøtt igjen etter 1-1/2 time, så hun er ikke helt uthvilt men nekter å ligge) Vi vvurderer å teste å flytte henne på eget rom, hjelper det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katrinesem Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #2 Del Skrevet 28. januar 2016 Blir trøtt etter 1 til 1 og en halv time* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 28. januar 2016 #3 Del Skrevet 28. januar 2016 Når vi stiller klokka, kommer hun til å våkne klokka 6, så det blir bedre. Eneste rådet jeg har er å forskyve leggetid med noen minutter i gangen over en lang periode, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Del Skrevet 28. januar 2016 Sånn er livet! Minien på 1,5 år gjør det enda og har gjort det siden han var 3 mnd. Sov når babyen sover også på dagen! Blir verre når du skal på jobb i tillegg Anonymkode: 19bb3...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 28. januar 2016 #5 Del Skrevet 28. januar 2016 når hun legges kl 18, så er det jo ikke så rart Hvor lenge har dere prøvd å legge seinere da? Holder liksom ikke med to kvelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katrinesem Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 28. januar 2016 18 minutter siden, Magnifiq skrev: når hun legges kl 18, så er det jo ikke så rart Hvor lenge har dere prøvd å legge seinere da? Holder liksom ikke med to kvelder. Vi har bare prøvd en kveld og droppet, så prøvd igjen! Du anbefaler å bare legge 7 hver kveld selvom hun sover mindre da? Vil kanskje endre seg over tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Del Skrevet 28. januar 2016 Mitt beste tips er å bite tennene sammen og tenke at dette er en periode og at det vil få over -en gang 😄! Har hatt to sånne morgenfugler selv, og det er hardt når det står på! Begge våre begynte å sove lenger da de ble ca 2 år. Min erfaring er at det ikke nødvendigvis hjelper så mye å legge dem senere heller. Hos våre har det som oftest ført til overtrøtte barn som har våknet hyppigere om natta samt våknet minst like tidlig på morgenen. Når det er sagt, så er det jo tidlig å legge kl.18, så det kan jo være verdt et forsøk å gradvis forskyve til f.x 18.30, men jeg ville ikke forventet at det utgjorde all verdens forskjell om morgenen. Får du til å sove sammen med henne på dagtid? Jeg gjorde det med mine og tror det berget meg fra å bli fullstendig tullerusk. Anonymkode: 2ab2c...917 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katrinesem Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, Magnifiq skrev: 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt beste tips er å bite tennene sammen og tenke at dette er en periode og at det vil få over -en gang 😄! Har hatt to sånne morgenfugler selv, og det er hardt når det står på! Begge våre begynte å sove lenger da de ble ca 2 år. Min erfaring er at det ikke nødvendigvis hjelper så mye å legge dem senere heller. Hos våre har det som oftest ført til overtrøtte barn som har våknet hyppigere om natta samt våknet minst like tidlig på morgenen. Når det er sagt, så er det jo tidlig å legge kl.18, så det kan jo være verdt et forsøk å gradvis forskyve til f.x 18.30, men jeg ville ikke forventet at det utgjorde all verdens forskjell om morgenen. Får du til å sove sammen med henne på dagtid? Jeg gjorde det med mine og tror det berget meg fra å bli fullstendig tullerusk. Anonymkode: 2ab2c...917 Har helt samme erfaring som deg! Men prøver å skyve mot syv! Ja, sover den første blunden med henne samt at jeg og mannen bytter på litt å stå opp! Takk for tips :)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 28. januar 2016 #9 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, katrinesem skrev: Vi har bare prøvd en kveld og droppet, så prøvd igjen! Du anbefaler å bare legge 7 hver kveld selvom hun sover mindre da? Vil kanskje endre seg over tid? Her har vi hvertfall brukt 4-5 dager på å snu om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katrinesem Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, Magnifiq skrev: Her har vi hvertfall brukt 4-5 dager på å snu om. Takk for tips 👍👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 28. januar 2016 #11 Del Skrevet 28. januar 2016 Jeg tenker dere er utrolig heldige som har en baby som sover så mye. Tror dere bare må bite tennene sammen. Det blir nok bedre når hun blir litt eldre. Jeg har en liten snuppe på syv måneder som legger seg 20.30 og er våken minst to ganger om natten og står opp senest 6.15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 29. januar 2016 #12 Del Skrevet 29. januar 2016 Her var det ingenting som hjalp, jentungen er fortsatt uhelbredelig morgenfugl og a-menneske på sin hals i en alder av 12 år. Prøvde over et lengre tidsrom å legge henne seinere da hun var baby (hun la seg kl 19), men det eneste vi oppnådde da var en unge som våknet like tidlig som vanlig (kl 0500) og var pottesur og grinete. Så etter at storesøster ble fulgt i barnehagen så hadde jeg en lang formiddagsdupp sammen med minsten. Tror det berget meg fra å forgå av trøtthet. Heldigvis blir det bedre med årene, når de blir gamle nok til å stå opp selv å se litt barnetv på morgenen mens vi foreldre kan få en liten time til på øyet (upedagogisk med tv, jeg vet, men det var redninga her!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #13 Del Skrevet 29. januar 2016 20 timer siden, katrinesem skrev: Vi har bare prøvd en kveld og droppet, så prøvd igjen! Du anbefaler å bare legge 7 hver kveld selvom hun sover mindre da? Vil kanskje endre seg over tid? Selvfølgelig må du bruke lenger tid, det er da ikke gjort på et blunk å forandre døgnrytmen, hverken på voksen eller barn. Å legge senere en eneste dag blir bare som noe utenom rutinen. Prøv en uke på slike ting, minst. Anonymkode: cbfd8...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #14 Del Skrevet 29. januar 2016 Sånn har det vært med begge jentene her, var aller verst mellom halvannet og to år, da var det ofte 04.30 med hun minste! Hjalp absolutt ingenting å forskyve leggetiden, det gjorde bare at hun var sur og grinete. Kl 18.00 er en fin leggetid for en som er en så liten morgenfugl spør du meg. Vår minste våknet i tillegg mange ganger om natten, så du er heldig som har en som sover godt i det minste Eneste trøsten er at man venner seg til det.... Og at dere selvfølgelig må legge dere tidlig.... Vår minste er 4 år nå, og det står fortsatt 05-ett eller annet på klokka når hun våkner. Vi legger oss aldri etter klokka 22, for å si det sånn! Anonymkode: 38530...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 29. januar 2016 #15 Del Skrevet 29. januar 2016 Eget rom hjelper ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katrinesem Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #16 Del Skrevet 29. januar 2016 Takk for masse gode svar, får teste litt men om det ikke går får vi bite tenna sammen og glede oss til klokka stilles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bush babe Skrevet 29. januar 2016 #17 Del Skrevet 29. januar 2016 Vi har aldri tatt opp våre barn før kl seks, så selvom det har vært et par måneder hvor babyene har vært våkne en - tre timer om natten, så har de måtte være i sengen. Ja, kanskje de skriker og vekker alle, men på sikt gagner det familien alikevel. Så jeg anbefaler å holde henne i seng og la henne vite at det faktisk er natta fortsatt, for kl fem er jo midt på natten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberryjaw Skrevet 29. januar 2016 #18 Del Skrevet 29. januar 2016 Eget rom gjorde stor forskjell her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #19 Del Skrevet 29. januar 2016 Den 28 Jan 2016 at 12.22, katrinesem skrev: Vi har bare prøvd en kveld og droppet, så prøvd igjen! Du anbefaler å bare legge 7 hver kveld selvom hun sover mindre da? Vil kanskje endre seg over tid? Min erfaring er nei, det endrer seg ikke før det er naturlig for rytmen deres. Vi hadde et barn som våknet flere ganger om natten(og kvelden) og våknet fast kl 05 frem til han var 1,5+år(uansett når vi la ham), nå som 2åring sover han fra 19.30 til 06.30. Det regulerte han selv, og ingenting vi gjorde hjalp noe som helst. Sover ungene ellers greit hadde jeg tenkt at du er heldig, du kunne jo lett hatt en situasjon som meg selv om mange andre jeg kjenner; full jobb, og unge som våkner flere ganger om natten(enkelte er våkne i flere timer om natten), har leggehelvete på kveldstid i flere timer og i tillegg våkner 05. DET er sykt stress. Klokka 05 er kjedelig, men helt overkommelig om man har sover noen timer. Anonymkode: a2064...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå