Gå til innhold

Skole reunion (møte de som mobbet meg for første gang)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal snart på skole reunion og i den forbindelse kommer jeg til å møte de som slo, mobbet meg og utestengte meg for første gang på over 10 år. Er mye nerver i kroppen når jeg tenker på å møte disse personene så lenge etterpå.
Er det noen andre her som har noen tilsvarende erfaringer? Noen som har opplevd å stå ansikt til ansikt med de som mobbet deg for mange år siden. Hvordan gikk det?

Anonymkode: e1d34...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på det i fjor sommer. Det var mye frem og tilbake. Skal, skal ikke? Bestemte meg for å dra. Tok kontakt med den eneste venninnen jeg hadde på den tiden og vi dro sammen. 

Må innrømme det var litt kleint og ingen av de som mobbet meg (både psykisk og fysisk) turte å se på meg og de visste godt det de hadde gjort,  var veldig galt. Jeg forventet ingen unnskyldning fra de, men hadde jo vært bra hvis noen turte å si unnskyld og vise de angret seg. Merket at det var litt som det var før 10 år siden. At de populære klynget seg sammen og de upopulære. Men hadde en fin kveld uansett og angrer ikke på at jeg dro :)

Anonymkode: 4e65a...f57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt meg unna.. Ville heller hatt en egen reunion med gamle klassevenner av de jeg faktisk var venner med. Går an det også. 

Anonymkode: cfae9...5bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte aldri opp, selv om jeg aldri ble mobbet av klassen min. Det var mer unngåelse av meg.

Anonymkode: 941a3...cf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har lett for å falle inn i de samme rollene som på skolen når de er på slike sammenkomster. Så det er greit å være forberedt på det. Og det kan bli litt tynget stemning, som AB over her nevner. På en slik kveld blir det neppe hverken konfrontasjoner eller unnskyldninger, det er ikke tid og sted for det. Men det kan komme i ettertid.

Jeg gikk ikke på festen, men tar av meg hatten for de som tør! Det synes jeg er virkelig tøft gjort!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Skal snart på skole reunion og i den forbindelse kommer jeg til å møte de som slo, mobbet meg og utestengte meg for første gang på over 10 år. Er mye nerver i kroppen når jeg tenker på å møte disse personene så lenge etterpå.
Er det noen andre her som har noen tilsvarende erfaringer? Noen som har opplevd å stå ansikt til ansikt med de som mobbet deg for mange år siden. Hvordan gikk det?

Jeg har aldri blitt mobbet, men en venninne ble det. Hun har aldri stilt opp på reunion, men er venner med alle på facebook, sånn som de fleste er. Jeg har heller ikke giddet gå på reunion, møter de jeg møter. Dessuten har jeg en følelse av at det er klikker, noen som har hatt god kontakt i alle år, og så vi andre... Det koster penger å reise, og ingen av arrangørene kan tenke seg å legge sammenkomsten til f.eks. Oslo, der mange bor. 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro aldri på reunion, men sa min ærlige mening til klassen på Facebook. Det ble laget en facebookgruppe for reunionen, og alle ble lagt til og oppfordret til å komme. Mas, mas og atter mas siden veldig mange ikke meldte seg på/ikke hadde lyst til å dra. Da skrev jeg et innlegg om at at naturligvis ville ikke jeg, eller mange andre, komme, siden skoletiden stort sett var forbundet med negativitet og mobbing, og at de måtte respektere at folk ikke ønsket å se dem igjen. Da kom det fra sjefsmegga sjøl; "altså, hallo, dere må jo bare heve dere over det." Yeah, da fikk vi jo i alle fall lyst til å dra. Ingen av oss dro. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Er det viktig for deg å dra på dette? I så fall skal du gjøre det, og være forberedt uansett hva som møter deg.

Jeg ble ikke mobbet på skolen, men har ingen interesse for reunion. Har hverken møtt på reunion fra ungdomsskolen eller videregående.

Anonymkode: eccfe...940

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Oi! Det var modig å skrive om det i facebookgruppen! Og du fikk jo bekreftet det mange opplever, at sjefsmeggene har beholdt posisjonen sin.

Vår klassegjenforening var lenge før Facebook sin tid, men jeg husker jeg ble oppringt og nærmest tryglet om å møte opp. Jeg takket høflig nei, uten å si mer enn det. Men det hadde vært interessant å se hva som kom ut av det hvis jeg våget å være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det at de som mobbet var barn på den tiden og de hadde mest sannsynlig sine problemer som andre ikke visste om. Og noe med å gå inn i en offerrolle igjen, så er du på nøyaktig samme plass. Ift til å møte opp for å faktisk hygge seg uten å tenke for meg. Ja, jeg ble mobbet. Spyttet på, jagd, piska etc, gjemte meg i trær osv. Men ville likevel møtt opp og presentert den jeg er i dag.

Kanskje du til og med får noen kommentarer i form av unnskyldninger?

Anonymkode: dccc0...a60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det at de som mobbet var barn på den tiden og de hadde mest sannsynlig sine problemer som andre ikke visste om. Og noe med å gå inn i en offerrolle igjen, så er du på nøyaktig samme plass. Ift til å møte opp for å faktisk hygge seg uten å tenke for meg. Ja, jeg ble mobbet. Spyttet på, jagd, piska etc, gjemte meg i trær osv. Men ville likevel møtt opp og presentert den jeg er i dag.

uten å tenke for mye *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, NumberSix skrev:

Jeg dro aldri på reunion, men sa min ærlige mening til klassen på Facebook. Det ble laget en facebookgruppe for reunionen, og alle ble lagt til og oppfordret til å komme. Mas, mas og atter mas siden veldig mange ikke meldte seg på/ikke hadde lyst til å dra. Da skrev jeg et innlegg om at at naturligvis ville ikke jeg, eller mange andre, komme, siden skoletiden stort sett var forbundet med negativitet og mobbing, og at de måtte respektere at folk ikke ønsket å se dem igjen. Da kom det fra sjefsmegga sjøl; "altså, hallo, dere må jo bare heve dere over det." Yeah, da fikk vi jo i alle fall lyst til å dra. Ingen av oss dro. 

Merker jeg blir forbannet på denne megga. Enkelte som mobbet som barn hadde det kanskje ikke greit selv, men å fortsette på den måten når man er voksen er kvalmt. 

Så tøft gjort av deg!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke mobbet, men var ikke populær i det hele tatt. Hadde nesten ikke venninner og var outkast.  Hadde ikke så lyst til å dra, men ble overtalt av samboer. Kan jo hende det blir gøy. Blir det ikke gøy, så kommer jeg å henter deg sa han. Så endte med at jeg dro.

Det ble skikkelig deja vu all over again. De populære hang sammen og de som ikke var populære ble litt utenfor. Tenkte kanskje det ville bli annerledes, men neida. Ble faktisk skuffet og dro hjem tidlig. Følte meg malplassert. Ingen som var interessert i å snakke. Nei, jeg gikk ikke opp til de populære for å slå av en prat. Men stolt over at jeg turte å dra da.

Anonymkode: 97cfb...d19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker jeg blir forbannet på denne megga. Enkelte som mobbet som barn hadde det kanskje ikke greit selv, men å fortsette på den måten når man er voksen er kvalmt. 

Så tøft gjort av deg!

Takk for tilbakemelding på det! Det satt ganske langt inne å skrive noe sånt, men jeg var så oppgitt og provosert over at mobberne virkelig ikke viste noen form for forståelse for hva mange gjennomgikk på skolen. Og kommentaren jeg fikk viste bare at det ikke har endret seg spesielt mye, dessverre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjennforeningsfest for mitt årskull i år. For meg er det ikke et alternativ å dra. Det var ikke noe hyggelig for 10+ år siden, jeg har ikke snakket med noen av dem siden. Jeg ser ingen grunn til å sitte å ha det liksomhyggelig over dårlig cateringmat.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

jeg har i alle fall ingen interesse av å snakke med de jeg gikk i samme klasse med på ungdomsskolen eller på videregående.

de var stort sett noen umodne og barnslige  drittsekker den gang, og dette gjelder nok i ganske stor grad fremdeles.

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt for deg at du klarte det da. Jeg blir kvalm over tanken på å måtte møte flere av mobberne mine på nytt. Og ikke bare en og en,men samlet også. Nei det tror jeg ikke jeg klarer.

Anonymkode: 61de2...a28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NumberSix skrev:

Respekt! Blir virkelig sjokkert over de som var bitcher på ungdomsskolen, er like ille i voksen alder. Ikke alle som vokser opp nei. Egentlig bare synd.

Nei, jeg dro ikke på noen reunion med uskolen. Er ikke interessert i å møte den kjerringa som gjorde livet mitt til et helvete i 8 og 9 klasse, pluss medhjelperne hennes. Har bedre ting å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro ikke.Var i utgangspunktet forhindret av en god grunn,men jeg hadde uansett ingen interesse av å møte dem igjen.Jeg ble ikke direkte mobbet men opplevde drittslenging fra noen av guttene og utestenging og baksnakking av englefjesene i "mean girls" gjengen.De som var snille på den tiden har jeg fortsatt kontakt med,og det holder for meg.Har ingen interesse av å se igjen de andre og har selvfølgelig ikke lagt dem til som venn på Facebook.De kan dra til helvete hele gjengen.:filer:

I ettertid viste det seg at bare 10-12 stk hadde møtt opp.Mange som nok hadde valgt å utebli pga det dårlige klassemiljøet vi hadde den gangen.

Anonymkode: 47b3e...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har blitt mobbet av de man skal møte på reunion,så blir det et spørsmål om hva man får ut av å møte opp.

Drar man i håp om å endelig bli sosialt akseptert av mobberne og få unnskyldninger er man jo på en måte fortsatt i offerrollen.Du er opptatt av å få vite hva de mener om deg som person.Jeg tror man kan ende opp med å bli veldig skuffet hvis man drar med det utgangspunktet,og kanskje føle seg enda verre etterpå hvis ting ikke går som man håpet.De færreste mobbere har selvinnsikt eller ryggrad til å stå opp for det de har gjort,og i festlige omgivelser vil de fleste vegre seg for å drepe stemningen ved å bringe opp gammel dritt.

Så hvis man ikke får noe ut av det personlig - dvs at man virkelig har klart å legge alt det vonde bak seg og har en genuin interesse av å treffe de andre,så ville jeg ikke dratt på en slik reunion.

Jeg har ikke blitt mobbet selv,men gikk i en klasse der mange ble det.Det påvirket meg også,og klassemiljøet var elendig uten at lærere eller andre voksne grep inn.Jeg hadde ikke hatt interesse av å treffe igjen disse menneskene.Barndomsvenninner har jeg kontakt med på fbook om jeg vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...