Encourage Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Jeg har en stasjonær PC, kjøpt gjennom Komplett for snart to år siden. Jeg har ikke hatt noen problemer med den tidligere, men isted da jeg skulle sette meg ned igjen (etter flere timer med gaming) fikk jeg den ikke på. Den slår seg av og på konstant av seg selv, men ikke mer enn at viften rekker å starte og lyset på påknappen lyser. Jeg er dessverre lite teknisk av meg, så der kan godt være det er noe i selve maskinen som er problemet. Har åpenbart slått av og på (må holde inne strømknappen i over 15 sek for at det skal gå), trukket ut støpselet og strømkabelen fra selve kabinettet. Har også trukket ut unødvendige kabler. Noen som har noe tips/erfaringer? - Smålig desperat Endret 29. januar 2016 av Encourage
Gjest pellepirat Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noe lignende en gang, da var vifta for dårlig, så når den ble brukt i mange timer slo den seg av for ikke å bli overopphetet. Kan jo være noe sånt, men er ikke noe ekspert jeg heller, men siden du sier du har brukt den i flere timer til gaming er det kanskje ikke utenkelig..
Encourage Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2016 3 minutter siden, pellepirat skrev: Hadde noe lignende en gang, da var vifta for dårlig, så når den ble brukt i mange timer slo den seg av for ikke å bli overopphetet. Kan jo være noe sånt, men er ikke noe ekspert jeg heller, men siden du sier du har brukt den i flere timer til gaming er det kanskje ikke utenkelig.. Det er veldig mulig! Den står (dessverre) på varmekabler i tillegg, og det er et lyddempende kabinett, så det er litt "tett". Får gi den en liten pause frem til i morgen og håpe på det beste!
Antlers Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Har du renset viftene for støv? Det kan faktisk gjøre underverker! Jeg tar mine ca. hver 6. måned, og da rekker det å samle seg opp ganske mye støv - innimellom er det såpass at jeg må til med pinsett for å plukke dotter. Ikke glem viften(e) på grafikkortet, og husk på å jorde deg på en eller annen måte først. Se tips her: http://www.wikihow.com/Ground-Yourself-to-Avoid-Destroying-a-Computer-with-Electrostatic-Discharge Endret 28. januar 2016 av Antlers 2
Encourage Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2016 6 timer siden, Antlers skrev: Har du renset viftene for støv? Det kan faktisk gjøre underverker! Jeg tar mine ca. hver 6. måned, og da rekker det å samle seg opp ganske mye støv - innimellom er det såpass at jeg må til med pinsett for å plukke dotter. Ikke glem viften(e) på grafikkortet, og husk på å jorde deg på en eller annen måte først. Se tips her: http://www.wikihow.com/Ground-Yourself-to-Avoid-Destroying-a-Computer-with-Electrostatic-Discharge Jeg har tenkt på det òg! Den stod ubrukt en stund, så er nok ett år siden sist. Kanskje det løser problemet, hadde jo vært supert om det var noe så enkelt!
Encourage Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2016 Litt redd nå.. Prøvde å slå den på igjen nå, men den reagerer ikke i det hele tatt. Viser ingen tegn, uæ
-Jiinxs- Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Jeg vet ikke hva type pc eller komponenter det er inni pcen din. Men hvis du åpner opp kabinettet og ser på hovedkortet. Se om det kommer opp noen tall/bokstaver. Som skal vi hva som er gale. Kommer det ingen er strømforsyningen ødelagt (vil jeg tippe). Hvis du får opp noen tall/bokstaver så slår du opp i manualen hvor det står hva alle betyr, evt søke på Google. Neste gang, ikke plasser en pc på et varmt gulv. Når du sier du gamer så blir pcen varm nok fra før av om du ikke har en bra kjøling. Plasser den på bordet eller bygg den opp litt slik at det er god klaring mellom kabinett og gulv. Endret 28. januar 2016 av -Jiinxs- 2
Encourage Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2016 7 timer siden, -Jiinxs- skrev: Jeg vet ikke hva type pc eller komponenter det er inni pcen din. Men hvis du åpner opp kabinettet og ser på hovedkortet. Se om det kommer opp noen tall/bokstaver. Som skal vi hva som er gale. Kommer det ingen er strømforsyningen ødelagt (vil jeg tippe). Hvis du får opp noen tall/bokstaver så slår du opp i manualen hvor det står hva alle betyr, evt søke på Google. Neste gang, ikke plasser en pc på et varmt gulv. Når du sier du gamer så blir pcen varm nok fra før av om du ikke har en bra kjøling. Plasser den på bordet eller bygg den opp litt slik at det er god klaring mellom kabinett og gulv. Tusen takk for svar, men jeg fant heldigvis ut av dette nå nettopp! Fikk den til å gå til "av-på" stadiet igjen ved å bare vente litt. Derifra tørket jeg litt støv fra viftene og tok inn og ut CMOS batteriet. Da gikk PCen på uten problemer, men neste problem stod for tur- skjermen gikk ikke ut av "power saving mode". Relativt simpel løsning; løsne RAM-brikkene, blåse litt støv av dem og sette dem i igjen. Problem solved!
-Jiinxs- Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 2 minutter siden, Encourage skrev: Tusen takk for svar, men jeg fant heldigvis ut av dette nå nettopp! Fikk den til å gå til "av-på" stadiet igjen ved å bare vente litt. Derifra tørket jeg litt støv fra viftene og tok inn og ut CMOS batteriet. Da gikk PCen på uten problemer, men neste problem stod for tur- skjermen gikk ikke ut av "power saving mode". Relativt simpel løsning; løsne RAM-brikkene, blåse litt støv av dem og sette dem i igjen. Problem solved! Godt å høre at det løste seg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå