AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Noen forslag? Hva tror dere om denne? http://www.nordiskfritid.no/products/ryggsekk-88-liter Anonymkode: 0887c...8c4
RC Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Hva skal du bruke den til? Fjellturer eller backpacking? For førstenevnte kan det jo være greit med stor sekk dersom du skal drasse med deg både telt, soveunderlag og sovepose. For sistnevnte er det en fordel med en mindre sekk. Avhengig av hvor du skal backpacke så trenger man virkelig ikke så veldig mye med seg, og en stor sekk blir fort en pine å drasse rundt på.
ekkoet Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Jeg ville prøvd sekken i butikk. Jeg er kanskje litt skeptiker, men skal man ha en skikkelig sekk ville jeg gått for et merke jeg visste var kvalitet annet enn et nonamemmerke vi nett. Den var jo billig da. Jeg hadde nok gått i en sportsbutikk og prøvd, evt ventet på et tilbud derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Jeg støtter det med å prøve i butikk. Om du skal bære sekken mye og langt er det viktig at den sitter godt på kroppen din. Da er kroppsfasongen din i forhold til fasongen på sekken utrolig viktig, så det ikke gnager eller gjør vondt noe sted. Jeg slet mye med å finne en sekk som satt godt på min kropp (har veldig kvinnelig fasong, ser ut til at de fleste store sekker er laget for menn...). Du bør også oppgi hva du skal bruke sekken til, om det er for langtur på fjellet, backpacking jorden rundt, eller hyttetur hvor du kun skal bære sekken noen hundre meter fra bilen til hytten. Anonymkode: d2047...059
Sølvrosen Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Jeg støtter de som sier du må prøve sekken, gjerne med noe tungt oppi så du kjenner hvordan den bærer vekta. Hvis du er kvinne kan det også være du bør se etter en damemodell, for de passer ofte bedre på et kvinnelig skjelett. De fleste store merkene produserer damemodeller. Du må også tenke over hva du skal bruke sekken til, og hvor stor sekk du faktisk trenger. Det er vanskelig å si noe om sekken ut i fra bildet og den korte beskrivelsen. Det burde vært et bilde av bæredelen. Noe som gjør meg skeptisk er at de snakker om "magebelte". Dette beltet skal sitte på hoften, ikke rundt magen, og gir meg en følelse av at de ikke har peiling. På bildet kan jeg ikke se noen antydning til stropper for å komprimere hovedrommet. Dette er for meg et stort minus, for det gjør at sekken ikke vil fungere så godt de gangene du ikke fyller den helt. Det vil gjøre det vanskelig å få vekten inn mot ryggen, slik at vekten blir tyngre å bære. Den koster ikke så mye, men jeg synes det er lurt å investere litt i en god sekk, siden det vil gjøre turopplevelsen bedre og du vil kunne ha sekken i mange år. En virkelig god sekk skal du ikke egentlig merke at du har på på annet enn at det er tyngre for bena å gå enn om du hadde gått uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå