Gå til innhold

Trenger litt innspill på hva som er best

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan takle når daten opplever dødsfall i nær familie?
Bare si man er her om de vil snakke og ikke mase mer? Eller bør man spørre hvordan det går Osv Osv? Vil ikke presse meg på og vil jo vise forståelse og omsorg, men kjenner ikke hverandre så godt ennå.. 

Anonymkode: c3a91...cac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig problemstilling. Det kommer nok litt an på han som person, om han vanligvis er følsom og har behov for å snakke om åssen han har det innvendig eller ikke. Jeg ville sagt jeg er lei meg på hans vegne, prøvd å oppmuntre han litt med at dere ses vel igjen i etterlivet og livet er ikke evig, og sagt at jeg var her for han om han ville snakke. Noen dager senere såklart spurt hvordan han hadde det, men ikke gjort det til noen stor sak. Han har nok andre mer nære venner og familie å snakke med det om og da kan det bli ubehagelig om alle/en date som skal være en positiv input i livet bare minner han på det negative.

Anonymkode: 5cfdc...58d

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig problemstilling. Det kommer nok litt an på han som person, om han vanligvis er følsom og har behov for å snakke om åssen han har det innvendig eller ikke. Jeg ville sagt jeg er lei meg på hans vegne, prøvd å oppmuntre han litt med at dere ses vel igjen i etterlivet og livet er ikke evig, og sagt at jeg var her for han om han ville snakke. Noen dager senere såklart spurt hvordan han hadde det, men ikke gjort det til noen stor sak. Han har nok andre mer nære venner og familie å snakke med det om og da kan det bli ubehagelig om alle/en date som skal være en positiv input i livet bare minner han på det negative.

Anonymkode: 5cfdc...58d

Ja, enig.. Jeg vil jo vise at jeg bryr meg, men alikevel ikke mase. Han er ikke en veldig åpen person.. Og føler vi har noen lag igjen vege to, som er en del av bli-kjent prosessen vi er i/har begynt på. Kan kanskje skrive en melding om noen dager om at jeg håper han har det bra, uten noen forventning om svar på det... Jeg regner jo med at jeg kommer langt bak i rekken nå uansett og ikke hører så mye fra han. 

Skrevet

Ikke forvent noe, men vær noen for synes jeg er en grei måte å forholde seg til sørgende på.

Anonymkode: 60918...9a6

Skrevet

Ok... Vanskelig situasjon merker jeg! Må vel bare respektere at han er i en kjedelig situasjon og at det ikke har noe med meg å gjøre. Vil jo egentlig dra til han og støtte han.. Men det kan jeg ikke si! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...