Gå til innhold

Synes plutselig alle var kuttet ut kjøtt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg flexitarianer. Kjøtt maks en gang i mnd, eller sjeldnere. Ofte vegerabilske alternativ til det meste. Men....overhører ting på jobb, og flere steder. Mange jenter sier de ikke spiser kjøtt. Jeg synes bare plutselig det far blitt "over alt". Er det en motesak å være vegetarianer? På samme måte som at det var "in" å være bifil, lesbisk for et par år siden. Det vil da di, at de er det for en liten periode, men så går det over :P

Anonymkode: 1552a...27c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok litt mer "in" nå enn det var for 10 år siden. Og det er vel fler som både tenker på miljø og etikk nå for tiden. Det har jo vært mye i media om det. I tillegg til at det er enklere å være veg*aner nå. 

Noen vil nok gå tilbake etter det ikke er hipt nok lenge, andre vil heldigvis ikke gjøre det. 

Anonymkode: 4ef02...500

• Liker 2
Skrevet

Crazy talk! Kjøtt som er så godt!

• Liker 3
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Eneste måten jeg kommer til å kutte ut kjøtt på er ut av pakningen.

Skrevet

Det er en hype og in og kult for tiden. Meatless monday 4evah.. 

Jeg kuttet ned på kjøttet for miljøet sin del for mange år siden, men siden jeg tåler dårlig bønner og linser og det meste andre av ikke-animalske proteinkilder, er ikke det så lett å bli veggis. Så jeg spiser heller masse fisk, og kjøtt 1-3 dager i uken. (og fikk mye bedre blodverdier da jeg økte på med litt kjøtt igjen.. ).

Anonymkode: db886...2e6

Skrevet

Shit, jeg er både lesbisk og vegetarianer. Ante ikke at jeg var så hip og kul! :fnise:

Men seriøst er det jo veldig fint at folk blir mer bevisste på kjøttforbruket. Det er jo flexitarianere som virkelig gjør en forskjell i det store og hele, (altså som gjør at butikker, markedet etc merker det, som på lengre sikt får forbruket ned) så jo flere som kutter ut litt, jo bedre!

• Liker 4
Skrevet

Folk har innsett at det er både sunnere og mer etisk forsvarlig. Tidligere trodde man det var vanskelig å få i seg nok næringsstoffer uten kjøtt, men nå vet man at det ikke er det. Se cowspiracy 

Anonymkode: 46114...00d

• Liker 2
Skrevet

Uff, da er jeg så utrendy som det kan få blitt. Her går det i kjøtt nesten hvert eneste måltid :P (hvis vi regner med kjøttpålegg)

Skrevet

Ja, det er en motegreie - akkurat som det også er å ha laktoseintoleranse eller cøliaki (de selvdiagnostiserte tilfellene) eller allslags andre påfunn som plutselig har blitt så populære. Mennesker er rare. 

Anonymkode: 473a1...9af

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Gullik skrev:

Uff, da er jeg så utrendy som det kan få blitt. Her går det i kjøtt nesten hvert eneste måltid :P (hvis vi regner med kjøttpålegg)

Jeg også. ja, ikke kjøtt i hvert eneste måltid, men jeg spiser noe fra et dyr hver eneste dag. Ost, egg, kjøtt, kjøttdeig, bacon eller fisk. Jeg skal heller vente til det blir moderne igjen med rødt kjøtt, og holde en lav profil frem til da :)

Skrevet

Neida, det er bare det at de som kutter ut kjøtt roper høyest. 

Skrevet

elsker kjøtt, ikke en dag uten en form for kjøtt eller fisk 

Anonymkode: 40d59...860

Skrevet

Jeg er veganer og har vært det i over to år - ikke fordi det er en motegreie, men fordi jeg ønsker det selv og får meg til å føle meg bra. Det er en livsstil. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som er moderne.

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg følte at "alle" blei det etter at eg blei det😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...