*sandra* Skrevet 12. oktober 2004 #1 Skrevet 12. oktober 2004 Hei. Noen som har forslag til gotteri vi kan lage i ei vennegruppe (barn 7 år ) gruppa varer i to timer ca. det er 4 barn. Eller andre forslag til aktiviteter el. noe snadder og lage.
-Fisken- Skrevet 12. oktober 2004 #2 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har en oppskrift på seimenn, men ikke akkurat her. Om du er interessert, kan jeg legge den ut i morgen
*sandra* Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2004 Takk for svar. Hadde vært topp med en oppskrift
-Fisken- Skrevet 15. oktober 2004 #4 Skrevet 15. oktober 2004 Seigmenn el "flesk". 1 dl vann 500 g sukker 15 plater gelatin 1 sitron 1 appelsin evnt. litt farge Legg gelatinen i kladt vann. Kok vann og sukker i ca 5 min. Kryst vannet ut av gelatinen, ha den i sukkersausen. Løft kokekaret og rør til gelatinen er oppløst og blandingen er helt jevn. Rør så i revet skall av sitron og appelsin og den pressende saften fra begge fruktene. Hell oppløsningen i en form el.l. med ca 1/2 cm høye kanter. Vil du ha farger på massen del den i passe store porsjoner, bland inn ønsket farge og la hver farge stivne atskilt. Massen må stå kjølig til stivning, minst 10 timer (eller fryser, men pass på!). Dypp formen et øyeblikk i varmt vann og hvelv den ut. Hvis du skal lage figurer, hvelver du på sukkerdrysset papir. Lager du "flesk" legger du fargemassene oppå hverandre og dypper over- og undersiden i sukker. Deretter skjærer du ut firkantede biter.
-Fisken- Skrevet 15. oktober 2004 #5 Skrevet 15. oktober 2004 Det er så mange år siden jeg lagde dette, at jeg ikke husker hvordan det ble.. Men dere kan jo prøve
Gjest 1111 Skrevet 15. oktober 2004 #6 Skrevet 15. oktober 2004 Har laget seigmenner av nesten samme oppskrift som aniola-fisken har postet, og de ble helt greie, sett bort ifra at man ikke må glemme at de må stå godt tildekket slik at ingenting, som f.eks en fotball, havner midt oppi stivningsprossessen.
-Fisken- Skrevet 15. oktober 2004 #7 Skrevet 15. oktober 2004 Har laget seigmenner av nesten samme oppskrift som aniola-fisken har postet, og de ble helt greie, sett bort ifra at man ikke må glemme at de må stå godt tildekket slik at ingenting, som f.eks en fotball, havner midt oppi stivningsprossessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå