AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 en venninne har termin i Mai, men jeg har strikket en kjempefin genser, som er liten i størrelsen, så passer nok bare en nyfødt. Kan jeg gi den til henne nå, eller er det uhøflig? Anonymkode: 3d063...f34 1
Femme79 Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Jeg hadde satt pris på å vente med å få gaver til babyen var født og jeg visste at alt hadde gått fint. Spesielt med det første barnet. Vet ikke om jeg vil kalle det uhøflig akkurat, å gi gave flere mndr før, men heller litt ubetenksomt ifht at din venninne er i en annen situasjon enn deg selv for øyeblikket. Men det er veldig hyggelig å få hjemmelaget tøy til baby, så hun blir sikkert glad når du gir henne genseren når babyen er kommet til verden
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Babyshower begynner å bli mer og mer vanlig i Norge, det skjer jo uker før barnet blir født, og da får man jo masse gaver. Jeg hadde gitt henne genseren. Anonymkode: fd432...196 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 kan du ikke sende den med moren hennes når hun skal besøke på sykehus eller når de har komt hjem? Om du ikke blir invitert i første barselstiden er jo det en måte å gjøre det på Anonymkode: c079a...288
Frk.34 Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Det er vel bare å gi henne genseren et par uker før feks? Jeg hadde ikke reagert på dette. Ville derimot blitt veldig glad! Om noe skulle gå galt, så er jo ikke akkurat dette din skyld. De har sikkert med seg andre klær til sykehuset også, som er like sårt å ta med hjem igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Har fått mange gaver til jentungen i magen. Synes det er bare hyggelig Anonymkode: 17958...bac 1
tentaclemaiden Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Så snilt av deg å strikke til barnet hennes! Hadde bare blitt glad og rørt for det, synes du kan gi den til henne 1
Gjest Sisti Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Klart du kan gi den til henne, men du kan jo kanskje vente til litt nærmere termin? Om fødsel skulle gå galt tror jeg ikke den ene strikkede genseren har så mye å si fra eller til blant alt det andre utstyret som allerede ligger klart til bruk... Uhøflig er det hvertfall ikke, bare veldig koselig med venner som bryr seg!
Gjest Marillia Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Jeg fikk gaver da jeg var gravid, synes det var veldig snilt og søtt. Gi gaven til venninnen din når du føler for det
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har ikke født ennå og har fått litt gaver her og der. Synes bare det er hyggelig det er vel noe gammel overtro om at det betyr ulykke å ordne utstyr til babyen før den er født. Det kan selvfølgelig gå galt før barnet blir født, men det kan like fullt gå galt etterpå. Jeg personlig prøver å ikke tenke på sånt Anonymkode: 43bd7...f04
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #11 Skrevet 29. januar 2016 I mine kretser er det helt normalt å gi gave før barnet er født. Bare hvis man har lyst og det passer slik selvfølgelig! Som flere her sier er det jo ikke klærne som er problemet dersom det skulle skje noe. Jeg har tvert imot hørt om foreldre med dødfødt barn som synes der var godt at de måtte legge til sides klær babyen skulle hatt på seg. For da føltes det liksom mer normalt som når andre går bort, og ikke bare et foster som liksom aldri har levd. Men for all del, folk reagerer så forskjellig. Anonymkode: 52c08...40a
lille_frosk Skrevet 29. januar 2016 #12 Skrevet 29. januar 2016 Folk er forskjellige - for min del har det bare vært hyggelig å få gaver nå mens jeg er gravid. Jeg tror at hvis dette skulle gå galt, synes jeg det er fint at hun har satt såpass spor etter seg utenfor magen at det er klær som må pakkes vekk, utstyr som må ryddes inn i skap og kjeller, og at den prosessen faktisk vil være veldig god å ha i sorgen. Det grusomste jeg kan se for meg er å komme hjem fra sykehuset uten baby - og så finnes det ikke et eneste spor i huset etter at hun noen gang har eksistert i andres bevissthet enn min.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #13 Skrevet 30. januar 2016 For min del hadde jeg helst sett at gaver kom etter babyen var født. Kan heller ikke fordra babyshower. Jeg måtte føde et dødt barn i litt over midt i svangerskapet. Hadde montert ei vugge og satt frem noe klær, bare for å se et par dager før barnet døde. Rydde bort slike ting er forferdelig. Fikk heldigvis ikke noe før etter neste barn var født. Men det er veldig fra person til person, noen vil ha alt mulig før barnet er født og andre vil ikke ha noe før etter det er født. Du kan jo fortelle at du har noe, å spørre om hun vil ha det før eller etter barnet er født. Anonymkode: 77d93...4a0
Outlander Skrevet 30. januar 2016 #14 Skrevet 30. januar 2016 Hvis noe dessverre går galt i fødselen er genseren det siste denne stakkars moren ville tenke på. Bare gi det med et stort smil, hun blir sikkert glad for det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #15 Skrevet 30. januar 2016 Jeg ga gave i babyshowe. Vi har alltid hatt en overaskelse babyshower for ventende mødre... Så det er egentlig ikke en overaskelse, utenom datoen da. Du sier termin er i Mai? Kan du ikke gi henne gaven i April? Anonymkode: 63267...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå