AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #21 Skrevet 29. januar 2016 Den Wednesday, January 27, 2016 at 0.20, AnonymBruker skrev: Vet at de jeg kjøpte bilen av ikke har garasje. Vi tror det kan komme litt vann inn fra under bilen... Det merket vi rett etter vi kjøpte den.. Men er det så farlig at jeg burde egentlig bare bli kvitt den? Anonymkode: b62ec...aae Din helestilstand sier du ingenting om. Om du tilhører en sårbargruppe eller ikke vet vi ikke. For sårbare personer er det større helserisiko enn for ikke sårbare personer. Men hvor mye du tåler er umulig for noen å vite, dette handler om dose/respons. For alle er mugg farlig. Mugg og mugglukt er ikke akseptabelt er anbefalinger for inneklima. En bil har og inneklima - luften du puster i. Du kan ringe astam og allergiforbudet og få en vurdering fra dem. Bilen bør du få hevet kjøpet på. Den ER i vesentlig dårligere stand enn du hadde grunn til å tro. Prisen er ikke satt ned på grunn av mugg, og mange biler fra 2001 er uten mugg. Alt du har hatt og har i bilen bør du kvitte deg med, klær du har brukt i bilen bør vaskes grundig. Eddik vil sikkert noen hyle på, det er mer til skade enn nytte blandet sammen med muggsopp. Anonymkode: 0e074...b44
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #22 Skrevet 29. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Din helestilstand sier du ingenting om. Om du tilhører en sårbargruppe eller ikke vet vi ikke. For sårbare personer er det større helserisiko enn for ikke sårbare personer. Men hvor mye du tåler er umulig for noen å vite, dette handler om dose/respons. For alle er mugg farlig. Mugg og mugglukt er ikke akseptabelt er anbefalinger for inneklima. En bil har og inneklima - luften du puster i. Du kan ringe astam og allergiforbudet og få en vurdering fra dem. Bilen bør du få hevet kjøpet på. Den ER i vesentlig dårligere stand enn du hadde grunn til å tro. Prisen er ikke satt ned på grunn av mugg, og mange biler fra 2001 er uten mugg. Alt du har hatt og har i bilen bør du kvitte deg med, klær du har brukt i bilen bør vaskes grundig. Eddik vil sikkert noen hyle på, det er mer til skade enn nytte blandet sammen med muggsopp. Anonymkode: 0e074...b44 Er det så alvorlig ?-' at jeg bør kvitte meg med klærne?? Er jo ikke mugg på de setene fremme.. Kun det ene bak. Jeg tror ikke jeg får hevet kjøpet på den bilen da.. Da den er så gammel og billig? Søkte litt på nettet og da sto det at det faktisk ikke var noe farlig med mugg i bilen utenom At du kan bli trøtt.. Helsetilstanden min er helt Ok. Off, vurdere bare å kvitte meg med hele bilen. Selv om han som vasket bilen min grudig har sagt at det er borte. Det lå bare oppe på sete som man kunne koste vekk.. Anonymkode: b62ec...aae
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #23 Skrevet 29. januar 2016 3 timer siden, Lutetium 71 skrev: Jeg vet ikke hva som er årsaken. Det kan være noe så enkelt som at du ikke tar av deg fuktige klær, eller tømmer ut vann fra gummimattene. Men jeg har en anelse om at det er verre enn det. Dugger det mye i bilen? Ja det dugger litt når jeg starter bilen. Anonymkode: b62ec...aae
Lutetium 71 Skrevet 29. januar 2016 #24 Skrevet 29. januar 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det dugger litt når jeg starter bilen. Anonymkode: b62ec...aae Har du kjent etter om det er fukt under mattene? At det dugger litt, tyder på at det ikke er fullt så alvorlig. Denne tråden på diskusjon.no har en god del tips mot dugg. Isteden for en avis tror jeg at jeg hadde gått for ekte saker, "torrbollen" f.eks. Mye mer effektivt. Noen sverger til salt som fuktsluker, men det nærmest galskap i en gammel bil (da ber man om rust).
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #25 Skrevet 30. januar 2016 19 timer siden, Lutetium 71 skrev: Har du kjent etter om det er fukt under mattene? At det dugger litt, tyder på at det ikke er fullt så alvorlig. Denne tråden på diskusjon.no har en god del tips mot dugg. Isteden for en avis tror jeg at jeg hadde gått for ekte saker, "torrbollen" f.eks. Mye mer effektivt. Noen sverger til salt som fuktsluker, men det nærmest galskap i en gammel bil (da ber man om rust). Nei er ikke fuktig der. Anonymkode: b62ec...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå