Gå til innhold

Hva forventer du av en bedriftspresentasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i oppdrag fra HR-avdelingen på arbeidsplassen min om å holde en bedriftspresentasjon for studenter. Jeg skal selvfølgelig snakke om utfordringer og karrieremuligheter, samt noen goder, men der kjenner jeg det stopper litt opp. 

Hvilke temaer forventer du å høre om på en bedriftspresentasjon? 

Anonymkode: 19e1f...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig hva du nevner der, men gjerne litt om hvordan arbeidsmiljøet er og hvordan en vanlig arbeidsdag tar form, muligheter for videreutdanning (ja studenter bryr seg også) osv, men viktigst bare vær litt engasjerende så folk faktisk følger med. Hvilke studenter skal du presentere ovenfor?

Skrevet

Hvilke fag/emner dere ser spesielt etter, siden man kan bygge grader litt som man vil. Hvem andre som jobber i bedriften (med annen bakgrunn). Hvem dere jobber opp imot. Hvilken erfaring, utenom studier, som lønner seg. Lønn.

Anonymkode: 809c9...2a6

Skrevet

Det jeg ikke gadd å bruke tiden min på som student var å høre om organisasjonsstruktur, prognoser og budsjett. Jeg ønsket å høre om hva som faktisk blir gjort. 

Det var en bedrift på besøk på min høyskole som hadde fulgt noen ingeniører gjennom et prosjekt og presenterte det med bilder. typ her ser vi Ole går igjennom gammelt tegningsunderlag mens Jørgen og Amalie er ute på befaring for å hente inn informasjon. Neste bilde viser Jørgen som lager nytt teknisk underlag i dataprogram X og Y, mens Ole gjør beregninger. osv.

En slik presentasjon falt veldig i smak hos meg og mine felles realfagstudenter

Anonymkode: de4b6...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...