Gå til innhold

Ville du ha byttet lås? (etter å ha hatt håndverkere i hus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi totalrenoverer huset. I den forbindelse har håndverkerne fått nøkkelen flere ganger, da vi har vært på jobb/noe bortreist.

Det nærmer seg slutten på prosjektet og vi er utrolig godt fornøyd med håndverkerne. MEN...av og til slår det oss at de faktisk har hatt mulighet til å sondere terrenget i huset vårt, de kunne slipt opp nøkler, og vi har allerede lagt merke til at de har kastet noen blikk mot noe vi har stående her som er svært verdifullt (kunst). Vi snakker verdier over 100.000 kr....

Ville dere ha byttet lås når alt var helt ferdig her?

Ps. Nå som du har lest alt og sikkert gjort deg opp en mening mtp norske håndverkere, så kan jeg fortelle at håndverkerne er øst-euorpeiske. Forandret det saken?

Anonymkode: 2dc08...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ser ikke at jeg hadde byttet lås

Anonymkode: c32a1...61f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville uansett byttet lås, men det gjør ikke saken bedre at de er øst-europeiske.

Anonymkode: 74238...c58

• Liker 9
Skrevet

Nope. Det ser jeg ingen grunn til.

Anonymkode: 68557...297

• Liker 1
Skrevet

Det unormale her er å ha kunst i den verdistørrelsen stående i et hus som pusses opp og der man gir håndtverkere nøkler. 

Anonymkode: 02da1...e3e

• Liker 23
Skrevet

Ville nok byttet. Da hadde jeg allefall ikke trengt å bekymre meg for at de har slipt opp ekstra nøkler.

Anonymkode: 5d5f8...947

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det unormale her er å ha kunst i den verdistørrelsen stående i et hus som pusses opp og der man gir håndtverkere nøkler. 

Anonymkode: 02da1...e3e

Unormalt var kanskje et merkelig ord å bruke, men når sant skal sies glemte vi det helt. Det er helt naturlig for oss, tenker ikke på det, men burde selvsagt ikke "vist det frem". Veldig veldig dumt, men ikke noe  å gjøre med nå. Poenget er om vi skal bytte lås eller ei. Fint om du kunne svare på det i stedet... ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det plager deg, så bytter du. Er vel en liten kostnad det, når dere har brukt så mye penger på å pusse opp, OG har dyr kunst, så er vel kanskje ikke et låsbytte noen krise for økonomien?

Anonymkode: 1e437...8e7

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det plager deg, så bytter du. Er vel en liten kostnad det, når dere har brukt så mye penger på å pusse opp, OG har dyr kunst, så er vel kanskje ikke et låsbytte noen krise for økonomien?

Anonymkode: 1e437...8e7

Sant nok. Vi kommer nok til å gjøre det, for sikkerhets skyld. Vi har alarm her, men likevel. Syns likevel det er interessant å høre hva dere andre ville gjort.

Når bytter man lås? med en gang de er ferdige her?

Skrevet

Jeg ville byttet til kodelås, så kan dere bare endre kode neste gang dere har hatt noen innom.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, KatteLatte skrev:

Jeg ville byttet til kodelås, så kan dere bare endre kode neste gang dere har hatt noen innom.

Men slik kodelås, er det ikke fryktelig stygt med slike taster under eller over (?) håndtaket? Eller har jeg helt misforstått hva kodelås er...? har du bildelink?

Skrevet

Jeg ville ha byttet låsen uansett, men det er nok fordi jeg har litt noia for at noen skal komme seg inn til meg, jeg er sånn som alltid låser. selv når jeg er hjemme på dagtid å kan se rett på ytterdøra. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men slik kodelås, er det ikke fryktelig stygt med slike taster under eller over (?) håndtaket? Eller har jeg helt misforstått hva kodelås er...? har du bildelink?

Vet ikke hvordan det ser ut egentlig, bare vet at det finnes. Finnes sikkert ulike typer, du kan jo prøve å google. Det finnes også fingeravtrykklås, da kan dere legge til og fjerne hvem som skal ha tilgang. 

Skrevet

Ja, jeg ville byttet. Samme om de er østeuropeiske, finnmarkinger, osloensere eller marsboere - når nøkkelen flere ganger er lånt vekk over tid til fremmede, så ville jeg byttet lås etter at alt er ferdig.

Anonymkode: ec90a...9e1

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi totalrenoverer huset. I den forbindelse har håndverkerne fått nøkkelen flere ganger, da vi har vært på jobb/noe bortreist.

Det nærmer seg slutten på prosjektet og vi er utrolig godt fornøyd med håndverkerne. MEN...av og til slår det oss at de faktisk har hatt mulighet til å sondere terrenget i huset vårt, de kunne slipt opp nøkler, og vi har allerede lagt merke til at de har kastet noen blikk mot noe vi har stående her som er svært verdifullt (kunst). Vi snakker verdier over 100.000 kr....

Ville dere ha byttet lås når alt var helt ferdig her?

Ps. Nå som du har lest alt og sikkert gjort deg opp en mening mtp norske håndverkere, så kan jeg fortelle at håndverkerne er øst-euorpeiske. Forandret det saken?

Var det håndverkere eller kunsthistorikere som utførte oppussingen? De vet sikkert ikke hva kunsten er verdt engang...

Anonymkode: 0bb76...d02

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, KatteLatte skrev:

Vet ikke hvordan det ser ut egentlig, bare vet at det finnes. Finnes sikkert ulike typer, du kan jo prøve å google. Det finnes også fingeravtrykklås, da kan dere legge til og fjerne hvem som skal ha tilgang. 

Takk for tips :)

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det håndverkere eller kunsthistorikere som utførte oppussingen? De vet sikkert ikke hva kunsten er verdt engang...

Anonymkode: 0bb76...d02

hehe, det kan sees med det blotte øye....uten at jeg ønsker utdype hvordan. Men for øvrig har du et godt poeng. ;)

Skrevet

Hvis noen vil inn til dere så tar det vel ca 10 sekunder ekstra å dirke opp låsen eller knuse et vindu..

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tastene er skjult under et deksel. Men ja, den jeg har sett var ikke spesielt pen, men det finnes sikkert forskjellige typer.

Skrevet

Jeg hadde byttet lås. Vet om flere tilfeller hvor det har blitt kopiert nøkler osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...