Gjest luigii Skrevet 27. januar 2016 #1 Del Skrevet 27. januar 2016 Null peiling på elektronikk her i hus... Jeg har en noe gammel tv, som ikke har noen plass til å sette et kort rett inn i den. Finnes det noe mellomlegg som man kan sette kortet inn i, som deretter er koblet til tven på en av de inputene som er der fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 28. januar 2016 #2 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Noe gammel kan være så manget, man må nesten ha modellnummeret for å vite. Mange TVer vil ha plass til en CAM-modul. Denne settes inni TVen og riks-tv-kortet settes igjenn inni denne. Så må man koble seg opp med antenne og søke osv. Her er bilde av en CAM-modul med et kort tilsvarende riks-tvkortet stukket i: Her er en video av en cam-modul som settes i en TV. Videoen i seg selv kommer nok ikke til å hjelpe i ditt tilfelle, men da ser du hva man snakker om. Koster ca 500kr http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/digital-tv-og-abonnement/RTVCAM3/dilog-rikstv-ca-module-rtvcam3 Evt må du ha en boks utenom TVen, da vil du jo kunne kjøpe riks-tv abo eller tilsvarende. Kommer litt an på ha du har, hva du vil ha og hva du er villig til å betale. Endret 28. januar 2016 av ekkoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luigii Skrevet 28. januar 2016 #3 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, ekkoet skrev: Noe gammel kan være så manget, man må nesten ha modellnummeret for å vite. Mange TVer vil ha plass til en CAM-modul. Denne settes inni TVen og riks-tv-kortet settes igjenn inni denne. Så må man koble seg opp med antenne og søke osv. Her er bilde av en CAM-modul med et kort tilsvarende riks-tvkortet stukket i: Her er en video av en cam-modul som settes i en TV. Videoen i seg selv kommer nok ikke til å hjelpe i ditt tilfelle, men da ser du hva man snakker om. Koster ca 500kr http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/digital-tv-og-abonnement/RTVCAM3/dilog-rikstv-ca-module-rtvcam3 Evt må du ha en boks utenom TVen, da vil du jo kunne kjøpe riks-tv abo eller tilsvarende. Kommer litt an på ha du har, hva du vil ha og hva du er villig til å betale. Jeg har en slik cam-modul liggende, men finner ingen plass på tv-en til å sette den inn. Betyr det da at jeg må skaffe boks hvis tv-en skal fungere? Legger ved bilde av modellnr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 28. januar 2016 #4 Del Skrevet 28. januar 2016 Utfra det jeg finner har ikke denne TVen støtte for en slik nei. Så da må du ha boks ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luigii Skrevet 28. januar 2016 #5 Del Skrevet 28. januar 2016 54 minutter siden, ekkoet skrev: Utfra det jeg finner har ikke denne TVen støtte for en slik nei. Så da må du ha boks ved siden av. Søren altså! Det koster vel for en slik boks? Huseier sier han har en liggende, men han er i tvil om den fungerer. Koster det noe bare for selve boksen, når jeg har kort fra før? Finner sikkert svaret om jeg søker meg frem, men er ganske så dårlig på det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 28. januar 2016 #6 Del Skrevet 28. januar 2016 1 minutt siden, luigii skrev: Søren altså! Det koster vel for en slik boks? Huseier sier han har en liggende, men han er i tvil om den fungerer. Koster det noe bare for selve boksen, når jeg har kort fra før? Finner sikkert svaret om jeg søker meg frem, men er ganske så dårlig på det også. Selve boksen koster vanligvis mellom 1000-2000 om du kjøper boksen til fullpris, men RiksTV har oftest kampanjer e.l. hvor du får boksen enten til rabattert pris, eller gratis, om du tegner abonnement med 12 mnd. avtaletid. Verdt det om du vet du skal ha abonnementet i et år, men kan bli dyrt om du må si det opp i løpet av det første året. De har en support-chat på hjemmesidene sine, du kan høre med de der, så får du svar på det du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luigii Skrevet 28. januar 2016 #7 Del Skrevet 28. januar 2016 Ok, takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå