Gå til innhold

Mannlig barne og ungdomsarbeider. Er det godt nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de sjeldne(?) kvinnene som misliker barn, og jeg er vel ganske kynisk. Har alltid vært en vitenskaps-person, ikke en people-person. Er ganske asosial.

Status og lønn bryr jeg meg ikke om, en realfagslærer på ungdomsskolen hadde f.eks. vært greit for meg. Eller en arbeidsledig post-doc i kjemi eller noe, helt greit.
Men ikke en som arbeider frivillig med barn og unge på den måten du gjør. Er bare min mening da.

Anonymkode: 84582...542

Da hadde vi ikke vært kompatible, likevel. Så like greit:-)

Anonymkode: 2e55a...099

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sier ja, for de skal ikke date deg eller bo med deg.

Svaret er nei. Det er penger som betyr noe her. Om du ikke har mulighet til å avansere i lønn eller få bedre stillinger, så mister de fleste kvinner interessen for deg.

Siden stadig flere kvinner tjener mer enn menn, så velges flere menn bort også. Kvinner dater oppover så du må være større, sterkere, smartere og tjene mer enn henne. 

Anonymkode: 4ade7...78f

BULL C. Hva slags lavmåls golddigger/hore verden lever du i?! De aller fleste norske kvinner klarer å fø seg selv, trenger ikke ekkel daddy til å liksom se opp til grunnet penger. Norske kvinner er så heldige at vi ikke  MÅ ha en mann, ergo kan vi velge utifra indre gode egenskaper. Kvinner i de flesre andre land ville kuttet av et bein for å være i posisjonen til vi norske. Fordi vi er uavhengige, og fordi  de fleste norske menn ønsker likestilling. 

Anonymkode: fbb55...c0b

• Liker 2
Skrevet

JA! Det er bra nok. 
Både de andre sier om at det forteller at du er varm og omsorgsfull, men jeg ville blitt vanvittig betatt av at du tørte å stå i mot de offentlige, sosiale kjønnsrollene og gjøre det DU har lyst til!! 
Det er skrikende behov for menn i omsorgsyrker, både BU-arbeidere, sykepleiere, helsefagarbeidere, pedagoger, lærere u name it. De TRENGER menn! Jeg hadde vært vanvittig stolt over å ha en omsorgsarbeider (om man kan kalle de tidl. nevnte yrkene det) ved min side. Det hadde absolutt vært bra nok for min del.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du skal ikke velge yrke bassert på hva enkelte damer måtte tenke. Du velger det du føler for!

Men jeg personlig ville nok ikke blitt sammen med en mann av det yrket. Jeg synes det er turn off med veldig femine yrker..som frisør, barnehagearbeider, barne og ungdomsarbeider osv..  

menn som jobber med barn er overhode ikke tiltrekkende i mine øyne. Super myke menn er ikke min greie

Endret av Snublefella
Gjest Blomsterert
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er til dere jenter. Er yrket "godt" nok i dere øyne, for en mann til å bli sammen med? Eller er det for lav lønn og status?

Du ville scoret høyt hos meg! Og veldig mange andre jenter og damer :-) Det som kjennetegner de menn jeg har møtt med det yrket,er at de har mye større humoristisk sans,er tålmodige og har psykologisk innsikt. Og de er mye mer avslappet og omtenksomme. Så da betyr lønna svært lite :-))) Status er uvesentlig,det forholder jeg meg ikke til. Ikke alle som gjør det gitt.

Gjest Blomsterert
Skrevet
21 minutter siden, Snublefella skrev:

Du skal ikke velge yrke bassert på hva enkelte damer måtte tenke. Du velger det du føler for!

Men jeg personlig ville nok ikke blitt sammen med en mann av det yrket. Jeg synes det er turn off med veldig femine yrker..som frisør, barnehagearbeider, barne og ungdomsarbeider osv..  

menn som jobber med barn er overhode ikke tiltrekkende i mine øyne. Super myke menn er ikke min greie

Eh,supermyke?? Den var ny. Har du virkelig møtt noen?

Skrevet

Nei. Hverken yrket eller lønna er tiltrekkende for meg. 

Anonymkode: f231c...153

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er til dere jenter. Er yrket "godt" nok i dere øyne, for en mann til å bli sammen med? Eller er det for lav lønn og status?

Women say, women do.

Ingen vil fortelle deg at det er turn off. Alle veit at det ikke er en "godkjent" dumpegrunn og vil bruke mer politisk korrekte begrunnelser.

Sannsynligvis bra nok for de fleste. Men du er nok ikke førstevalget. Shopping I London er bedre enn Charlottenberg. Hytte i Hemsedal er fetere campingvogn på morokulien. Mercedes ML er fetere en Dacia Duster. Slumme i perioder overlever alle men resten av livet i komfort  henger høyt.

Men det er du nok klar over allerede siden du spør.

Anonymkode: 2ec17...8f9

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

BULL C. Hva slags lavmåls golddigger/hore verden lever du i?! De aller fleste norske kvinner klarer å fø seg selv, trenger ikke ekkel daddy til å liksom se opp til grunnet penger. Norske kvinner er så heldige at vi ikke  MÅ ha en mann, ergo kan vi velge utifra indre gode egenskaper. Kvinner i de flesre andre land ville kuttet av et bein for å være i posisjonen til vi norske. Fordi vi er uavhengige, og fordi  de fleste norske menn ønsker likestilling. 

Anonymkode: fbb55...c0b

Det du skriver om kvinners status stemmer nok bra. Men du konkluderer med at siden de tjener egne penger ikke lenger ser etter en ressursterk person, men legger mer vekt indre egenskaper?? Det virker logisk og fornuftig resonert, men dessverre tar du feil.

Forenklet kan man si at hvis en kvinne tjener 500K, så bør mannen tjene 600K osv. Det kalles hypergami.

Så TS med lav lønn i et lavstatus yrke uten karrieremuligheter av betydning vil være mest interessant for kvinner med lik eller enda lavere status. Hvis en ressursterk kvinne skulle , mot formodning, syntes han er aktuell må hun nok tale sin medsøstres skeive blikk. Hva ser hun i han, hun kan få mye bedre o.l.

http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/

Kanksje om 100 år vil ikke kvinner ha noe imot å tjene mest penger, betale regningene og ta ansvar for familiens økonomi. Samtidig som hun respekterer mannen, ser opp til han og går ned på kne for å tilfredstille han. Uten at det føles feil..

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Snublefella skrev:

Så det er feminint og 100 % kvinnejobb å ta seg av barn? Har du nettopp ramla ut av en tidskapsel fra 1950? 

Anonymkode: 8db2f...b5f

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver om kvinners status stemmer nok bra. Men du konkluderer med at siden de tjener egne penger ikke lenger ser etter en ressursterk person, men legger mer vekt indre egenskaper?? Det virker logisk og fornuftig resonert, men dessverre tar du feil.

Forenklet kan man si at hvis en kvinne tjener 500K, så bør mannen tjene 600K osv. Det kalles hypergami.

Så TS med lav lønn i et lavstatus yrke uten karrieremuligheter av betydning vil være mest interessant for kvinner med lik eller enda lavere status. Hvis en ressursterk kvinne skulle , mot formodning, syntes han er aktuell må hun nok tale sin medsøstres skeive blikk. Hva ser hun i han, hun kan få mye bedre o.l.

http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/

Kanksje om 100 år vil ikke kvinner ha noe imot å tjene mest penger, betale regningene og ta ansvar for familiens økonomi. Samtidig som hun respekterer mannen, ser opp til han og går ned på kne for å tilfredstille han. Uten at det føles feil..

Er det feil å finne noen på samme hylle som seg selv altså?

Mannfolk med fete lønninger finner seg ofte lavtlønte kvinner, men det er jo for at kvinnen uten å mukke skal ofre sin karriere for å ta vare på avkommet og sitte igjen med minstepensjon, mens mannen kan pleie karrieren sin 24/7 og le hele veien til banken (og til kone nr 2 om en tjue års tid).

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Women say, women do.

Ingen vil fortelle deg at det er turn off. Alle veit at det ikke er en "godkjent" dumpegrunn og vil bruke mer politisk korrekte begrunnelser.

Sannsynligvis bra nok for de fleste. Men du er nok ikke førstevalget. Shopping I London er bedre enn Charlottenberg. Hytte i Hemsedal er fetere campingvogn på morokulien. Mercedes ML er fetere en Dacia Duster. Slumme i perioder overlever alle men resten av livet i komfort  henger høyt.

Men det er du nok klar over allerede siden du spør.

Er det mulig...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det feil å finne noen på samme hylle som seg selv altså?

Mannfolk med fete lønninger finner seg ofte lavtlønte kvinner, men det er jo for at kvinnen uten å mukke skal ofre sin karriere for å ta vare på avkommet og sitte igjen med minstepensjon, mens mannen kan pleie karrieren sin 24/7 og le hele veien til banken (og til kone nr 2 om en tjue års tid).

Du har ikke lekt med tanken om at disse damene har andre feminine sider ved seg som er tiltrekkende for den rike mannen? Kvinner tror automatisk at det de syns er tiltrekkende hos menn, er det menn syns er tiltrekkende med de. Nei, det å ha en karriere, være maskulin av seg, og det å oppføre seg som mannfolk er ikke tiltrekkende for menn. 

De kvinnene som skjønner det blir heller ikke dumpa av mannen sin. Tenk litt på det.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke lekt med tanken om at disse damene har andre feminine sider ved seg som er tiltrekkende for den rike mannen? Kvinner tror automatisk at det de syns er tiltrekkende hos menn, er det menn syns er tiltrekkende med de. Nei, det å ha en karriere, være maskulin av seg, og det å oppføre seg som mannfolk er ikke tiltrekkende for menn. 

De kvinnene som skjønner det blir heller ikke dumpa av mannen sin. Tenk litt på det.

Du tenker på at menn først og fremst går etter utseendet? Det er da ikke akkurat noe nytt ;) Og det er jo også grunnen til at mange menn aldri får barn, da de mest attraktive mennene bruker og kaster mange kvinner i løpet av livet etter hvert som kvinnene "forfaller" utseendemessig og ikke lenger er vakre nok for mannen.

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker på at menn først og fremst går etter utseendet? Det er da ikke akkurat noe nytt ;) Og det er jo også grunnen til at mange menn aldri får barn, da de mest attraktive mennene bruker og kaster mange kvinner i løpet av livet etter hvert som kvinnene "forfaller" utseendemessig og ikke lenger er vakre nok for mannen.

Nok en gang har du ikke peiling på hva menn vil ha. Har du ikke lagt merke til at mange kjendiser har helt normale kjærester og koner? De ser etter evne til å gi omsorg blant annet. Det er forskjell på å forfalle og det å eldes med verdighet. Hvis du tar vare på deg selv så ser du bra ut for alderen, uansett hva alderen er. Jeg har selv sett damer på 40-50 som gjør at det rykker i underlivet. Sett spreke 60åringer også. Så den må du lenger ut på landet med. 

Det er en grunn til at de beste kvinnene ender opp med de beste mennene. De har det mennene ser etter. De skjønner det. De tilpasser seg. De driter i hva naboene eller sladrekjerringene mener om deres valg. I mellomtiden blir de andre damene som er clueless pumpa og dumpa, for det er det eneste de duger til.

• Liker 1
Skrevet

Så det er feminint og 100 % kvinnejobb å ta seg av barn? Har du nettopp ramla ut av en tidskapsel fra 1950? 

Jeg sier bare hva JEG føler.. 

Jeg hadde ikke følt med tiltrukket av en mann i et sånnt yrke. Uansett hvor kjekk han hadde vært så hadde jeg tenkt at noe var litt galt galt med han. 

Blir litt samme med menn som gjerne vil snakke om følelsene sine i timesvis, jeg har flere sånne kompiser + en bror som er sånn.  jeg observerer at sånne veldig følsomme menn har problemer med å få damer.  

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Kragebein, mod

Skrevet

Mannen min er barne og ungdomsarbeider. Selv holder jeg på med en master. Har aldri tenkt noe over at yrket hans skulle være noe dårlig. Han er kjempeflink i jobben sin og trives godt. Det er for meg viktigere enn lønn og "status". En som ikke trives på jobb er ikke noe hyggelig å leve med.

Anonymkode: 98051...279

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Snublefella skrev:

Jeg sier bare hva JEG føler.. 

Jeg hadde ikke følt med tiltrukket av en mann i et sånnt yrke. Uansett hvor kjekk han hadde vært så hadde jeg tenkt at noe var litt galt galt med han. 

Blir litt samme med menn som gjerne vil snakke om følelsene sine i timesvis, jeg har flere sånne kompiser + en bror som er sånn.  jeg observerer at sånne veldig følsomme menn har problemer med å få damer.  

Når du sier slikt, mister man litt respekten. Vet ikke hva slags utdannelse du har, men er ganske sikker på at jeg scorer høyere enn deg på IQ-tester, utifra det du skriver. Du bare beviser isåfall at personlighet er viktigere enn utdannelse.. Hadde vært uaktuelt å være sammen med en jente med så dårlig forståelse for mennesker.

Det går an å skrive at man ikke tiltrekkes av et spesifikt yrke, men å si at det er noe galt med en person pga et yrkesvalg, det er bare helt hårreisende. 

I tillegg generaliserer du, når du sier at alle menn som jobber i omsorgsyrker er veldig følsomme og myke. Du har neppe, i motsetning til meg, satt dine ben i barnehage eller skole i voksen alder og sett hvilke forskjeller det er på folk.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier slikt, mister man litt respekten. Vet ikke hva slags utdannelse du har, men er ganske sikker på at jeg scorer høyere enn deg på IQ-tester, utifra det du skriver. Du bare beviser isåfall at personlighet er viktigere enn utdannelse.. Hadde vært uaktuelt å være sammen med en jente med så dårlig forståelse for mennesker.

Det går an å skrive at man ikke tiltrekkes av et spesifikt yrke, men å si at det er noe galt med en person pga et yrkesvalg, det er bare helt hårreisende. 

I tillegg generaliserer du, når du sier at alle menn som jobber i omsorgsyrker er veldig følsomme og myke. Du har neppe, i motsetning til meg, satt dine ben i barnehage eller skole i voksen alder og sett hvilke forskjeller det er på folk.

Siden du lurer så har jeg en mastergrad, min iq er målt til 131, ikke vanvittig høyt, men høyere enn snittet.

Jeg har på ingen måte dårlig forståelse for mennesker. Jeg synes bare ikke det er tiltrekkende med menn i tradisjonelle kvinne yrker. 

Du spurte hva vi damer tenker om det, jeg svarer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...