AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #41 Skrevet 28. januar 2016 4 minutter siden, Snublefella skrev: Siden du lurer så har jeg en mastergrad, min iq er målt til 131, ikke vanvittig høyt, men høyere enn snittet. Jeg har på ingen måte dårlig forståelse for mennesker. Jeg synes bare ikke det er tiltrekkende med menn i tradisjonelle kvinne yrker. Du spurte hva vi damer tenker om det, jeg svarer Virkelig? Spesielt å legge ut. Desto verre, fordi de eldgamle, forhistoriske og forstyrrede meningene gjør en flau av å lese. Anonymkode: fbb55...c0b
Ruccula Skrevet 28. januar 2016 #43 Skrevet 28. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Spesielt å legge ut. Desto verre, fordi de eldgamle, forhistoriske og forstyrrede meningene gjør en flau av å lese. Anonymkode: fbb55...c0b Men herregud det er jo bare for deg å bli sammen med en søt mannlig frisør, negledesigner eller barnehage onkel hvis du har lyst til det. Jeg personlig sier neitakk. Godt folk er forskjellige
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #44 Skrevet 28. januar 2016 34 minutter siden, Snublefella skrev: Siden du lurer så har jeg en mastergrad, min iq er målt til 131, ikke vanvittig høyt, men høyere enn snittet. Jeg har på ingen måte dårlig forståelse for mennesker. Jeg synes bare ikke det er tiltrekkende med menn i tradisjonelle kvinne yrker. Du spurte hva vi damer tenker om det, jeg svarer Du vet hva man sier om mastergrad-generasjonen. Mer fokus på status enn hva man skal jobbe med. Til å være utdannet, så svarer du ganske udannet. IQ er ikke synonymt med det å være smart. Å være skoleflink betyr ikke at man har forståelse for andre mennesker. Jeg spurte hva jenter tenker om det, men jeg hadde forventet mer respekt, og ikke gloser som "at det er noe galt med deg". At du ikke syns det er tiltrekkende, er et mer legitimt svar. Anonymkode: 2e55a...099 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #45 Skrevet 28. januar 2016 Den 27.1.2016 at 21.01, AnonymBruker skrev: De sier ja, for de skal ikke date deg eller bo med deg. Svaret er nei. Det er penger som betyr noe her. Om du ikke har mulighet til å avansere i lønn eller få bedre stillinger, så mister de fleste kvinner interessen for deg. Siden stadig flere kvinner tjener mer enn menn, så velges flere menn bort også. Kvinner dater oppover så du må være større, sterkere, smartere og tjene mer enn henne. Anonymkode: 4ade7...78f Vi får kanskje bare tro dem på det de sier? Dessuten tror jeg du generaliserer voldsomt her. Jenter er ikke en homogen gruppe som tenker likt og har like behov. Men jeg undrer meg hvorfor alle som svarer her, svarer som AB? Anonymkode: 2e55a...099 2
Ruccula Skrevet 28. januar 2016 #46 Skrevet 28. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet hva man sier om mastergrad-generasjonen. Mer fokus på status enn hva man skal jobbe med. Til å være utdannet, så svarer du ganske udannet. IQ er ikke synonymt med det å være smart. Å være skoleflink betyr ikke at man har forståelse for andre mennesker. Jeg spurte hva jenter tenker om det, men jeg hadde forventet mer respekt, og ikke gloser som "at det er noe galt med deg". At du ikke syns det er tiltrekkende, er et mer legitimt svar. Anonymkode: 2e55a...099 Jeg skjønner jo at jeg ikke kan skrive rett fra levra i fare for å såre dine følelser. Men nårjeg skriver "må være noe galt" så mener jeg at kanskje hadde kanskje jeg stusset litt på hva det er med den mannen som gjør at han velger en sånn type jobb.. Og at det er kanskje ikke de mest ressurssterke som velger den veien. Det er mitt inntrykk av det samfunnet jeg har opplevd. De venninne mine som har det yrket slet seg gjennom vgs og er kanskje ikke de smarteste, selv om de er utrolig herlige mennesker så bare merker man at det intellektuelle ikke er helt på topp. Det merker man ved at de er uintressert og ikke skjønner samfunnet rundt seg...de er gjerne ikke oppdatert på politikk, eller hva som skjer i resten av verden og de er gjerne opptatt av å få barn veldig tidlig. Jeg sier ikke at alle er sånn...men mitt inntrykk er at de som velger de yrkene (vaskehjelp, hjelpepleier, bhgtante) kanskje ikke er de aller sterkeste intellektuelt. Det gjør dem ikke til noe dårligere mennesker overhode.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #47 Skrevet 28. januar 2016 29 minutter siden, Snublefella skrev: Jeg skjønner jo at jeg ikke kan skrive rett fra levra i fare for å såre dine følelser. Men nårjeg skriver "må være noe galt" så mener jeg at kanskje hadde kanskje jeg stusset litt på hva det er med den mannen som gjør at han velger en sånn type jobb.. Og at det er kanskje ikke de mest ressurssterke som velger den veien. Det er mitt inntrykk av det samfunnet jeg har opplevd. De venninne mine som har det yrket slet seg gjennom vgs og er kanskje ikke de smarteste, selv om de er utrolig herlige mennesker så bare merker man at det intellektuelle ikke er helt på topp. Det merker man ved at de er uintressert og ikke skjønner samfunnet rundt seg...de er gjerne ikke oppdatert på politikk, eller hva som skjer i resten av verden og de er gjerne opptatt av å få barn veldig tidlig. Jeg sier ikke at alle er sånn...men mitt inntrykk er at de som velger de yrkene (vaskehjelp, hjelpepleier, bhgtante) kanskje ikke er de aller sterkeste intellektuelt. Det gjør dem ikke til noe dårligere mennesker overhode. Det er vel bedre å ha sikre jobber enn å utdanne seg til arbeidsledighet, som det kan virke som mange i "mastergrad-generasjonen" gjør. At du ser ned på de med yrkesutdannelse får være din sak. Det sier bare mer om deg enn de som jobber i de yrkene. Du har neppe opplevd mye her i livet, trolig bortskjemt og kommer fra en rik familie som ikke har opplevd motgang her i livet. En gang kommer nok motgangen for deg også, og da får du litt perspektiver på ting. Anonymkode: 2e55a...099 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #48 Skrevet 28. januar 2016 Er du gal, ja selvfølgelig er det "bra nok"! Kjempeviktig jobb du gjør Anonymkode: 41097...5f4
Stella84 Skrevet 28. januar 2016 #49 Skrevet 28. januar 2016 I utgangspunktet nei, på grunn av at jeg har dårlig erfaring med å date folk med lavere utdanning enn meg. Rett og slett fordi jeg som jente synes det er usexy hvis jeg "vet mer" enn menn. Penger er altså ikke problemet her, selv om det forsåvidt ikke er ideelt. Ganske stusselig lønn. Når det er sagt så har jeg jobbet i skole med noen knakende kjekke og oppegående menn med den utdanningen, og kunne kanskje datet dem. Så man skal aldri si aldri...😊 1
Ruccula Skrevet 28. januar 2016 #50 Skrevet 28. januar 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bedre å ha sikre jobber enn å utdanne seg til arbeidsledighet, som det kan virke som mange i "mastergrad-generasjonen" gjør. At du ser ned på de med yrkesutdannelse får være din sak. Det sier bare mer om deg enn de som jobber i de yrkene. Du har neppe opplevd mye her i livet, trolig bortskjemt og kommer fra en rik familie som ikke har opplevd motgang her i livet. En gang kommer nok motgangen for deg også, og da får du litt perspektiver på ting. Anonymkode: 2e55a...099 Jeg ser ikke ned på yrkesutdannende.. Ser overhode ikke ned på elektrikkere og tømrere. Jeg kunne nesten tenkt meg å blitt elektrikker selv, hadde det ikke vært for redselen for å få strøm. Jeg kunne også blitt sammen med en elektrikker. Men ikke en mannlig bhg tante. Og du vet ingenting om min familie og hva jeg har gått igjennom i livet.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #51 Skrevet 28. januar 2016 6 minutter siden, Snublefella skrev: Jeg ser ikke ned på yrkesutdannende.. Ser overhode ikke ned på elektrikkere og tømrere. Jeg kunne nesten tenkt meg å blitt elektrikker selv, hadde det ikke vært for redselen for å få strøm. Jeg kunne også blitt sammen med en elektrikker. Men ikke en mannlig bhg tante. Og du vet ingenting om min familie og hva jeg har gått igjennom i livet. *Elektrikere* Hva hadde du sagt om drømmemannen din dumpa deg fordi du var elektriker og derfor en litt for kald og maskulin dame i et herreyrke? Nei, og du vet ikke om jeg er smart eller ei. Og det å si mannlig barnehagetante er et tragisk forsøk på hersketeknikk. Jeg jobber forresten på skole, og ikke i barnehage. Der prøver jeg å lære barn til å bli et godt menneske, altså det motsatte av deg. Anonymkode: 2e55a...099 3
Ruccula Skrevet 28. januar 2016 #52 Skrevet 28. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: *Elektrikere* Hva hadde du sagt om drømmemannen din dumpa deg fordi du var elektriker og derfor en litt for kald og maskulin dame i et herreyrke? Nei, og du vet ikke om jeg er smart eller ei. Og det å si mannlig barnehagetante er et tragisk forsøk på hersketeknikk. Jeg jobber forresten på skole, og ikke i barnehage. Der prøver jeg å lære barn til å bli et godt menneske, altså det motsatte av deg. Anonymkode: 2e55a...099 Du, jeg er godt gift jeg med en utrolig snill og herlig mann, så jeg synes ikke du skal bekymre deg for mitt kjærlighetsliv Jeg ønsker deg lykke til, håper du finner ei tøff dame som kan passe på deg
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #53 Skrevet 28. januar 2016 25 minutter siden, Snublefella skrev: Du, jeg er godt gift jeg med en utrolig snill og herlig mann, så jeg synes ikke du skal bekymre deg for mitt kjærlighetsliv Jeg ønsker deg lykke til, håper du finner ei tøff dame som kan passe på deg Ja, men jeg mener når du blir singel igjen. Lykke til med jobbsøkingen, du har jo en mastergrad (jeg aner ikke i hva, det var mindre vesentlig å nevne enn graden av utdannelsen) så da bør det jo bli lett. Du har sikkert ikke så mange utfordrere når du søker jobb, de færreste har jo tross alt en master:-) Anonymkode: 2e55a...099
Ruccula Skrevet 28. januar 2016 #54 Skrevet 28. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg mener når du blir singel igjen. Lykke til med jobbsøkingen, du har jo en mastergrad (jeg aner ikke i hva, det var mindre vesentlig å nevne enn graden av utdannelsen) så da bør det jo bli lett. Du har sikkert ikke så mange utfordrere når du søker jobb, de færreste har jo tross alt en master:-) Anonymkode: 2e55a...099 Jeg blir nok ikke singel igjen Lykke til du og, jeg regner ikke med at du opprettet denne tråden uten grunn,,, du spør oss om du er god nok, om yrket ditt har status nok, og at det er problem at du ikke tjener nok... En person som er trygg på seg selv og sitt yrkes valg har liksom ikke behov for å spørre om slikt . Jeg svarte deg på ditt spørsmål i likhet med mange andre... og som du ser så er ikke jeg den eneste som svarer at svaret på spørsmålene er nei. Jeg lar det bli siste ord fra meg
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #55 Skrevet 28. januar 2016 Den 27.1.2016 at 20.37, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er til dere jenter. Er yrket "godt" nok i dere øyne, for en mann til å bli sammen med? Eller er det for lav lønn og status? Anonymkode: 2e55a...099 Kjempebra yrke det Anonymkode: d36bc...860
Ruccula Skrevet 28. januar 2016 #56 Skrevet 28. januar 2016 (endret) ups, skrev feil. Endret 28. januar 2016 av Snublefella
Dolly-Duck Skrevet 28. januar 2016 #57 Skrevet 28. januar 2016 Mer enn bra nok for meg. Det har seg jo slik at damer er forskjellige. Noen (ganske få, vil jeg tro) ønsker en mann med høyere lønn og status. Men du vill vel ikke ha ei slik dame uansett? Jeg tar gjerne en barne og ungdomsarbeider foran en revisor eller ingeniør. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #58 Skrevet 29. januar 2016 Den 27. januar 2016 at 20.37, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er til dere jenter. Er yrket "godt" nok i dere øyne, for en mann til å bli sammen med? Eller er det for lav lønn og status? Anonymkode: 2e55a...099 En som velger det yrket og gir seg blanke i hva kvinner mener er god nok. En slik usikkerhet som utstråles her - ikke noe for meg. Anonymkode: 5ca15...13a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #59 Skrevet 29. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjempebra yrke det Anonymkode: d36bc...860 Ja , det er et bra yrke. Ingen bestrider det. På samme måte som alle politikere skryter yrkesfag opp i skyene , politikerenes egne barn derimot går på universitet. Men blåse opp en barne og ungsomsarbeider med varmluft å skape urealistiske forventninger på sjekkefronten er på grensen til løgn. Nei. I den virkelige verden verden vil han i 9 av 10 tilfeller ikke ha nubbesjangs på adjunkter, ingeniører og leger tilsv.. Hvis de ellers er på sammen nivå utseendemessig. Men det finnes mange kvinnelige assistenter, butikkmedarbeidere og frisører. Der finnes mulighetene. Lurer noenganger på hvilken verden noen av KG`s lesere befinner seg i. Bedre eller tilsvarende er det som gjelder i 95% av tilfellene. Det finnes unntak som sikkert kommer nå. Men kvinnelige leger blir ALDRI sammen med mannlige hjelpepleiere, kvinnelige piloter blir ALDRI sammen med en stuer og en kvinnelig rektor blir ALDRI sammen med en SFO assistent. Anonymkode: 2ec17...8f9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #60 Skrevet 29. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja , det er et bra yrke. Ingen bestrider det. På samme måte som alle politikere skryter yrkesfag opp i skyene , politikerenes egne barn derimot går på universitet. Men blåse opp en barne og ungsomsarbeider med varmluft å skape urealistiske forventninger på sjekkefronten er på grensen til løgn. Nei. I den virkelige verden verden vil han i 9 av 10 tilfeller ikke ha nubbesjangs på adjunkter, ingeniører og leger tilsv.. Hvis de ellers er på sammen nivå utseendemessig. Men det finnes mange kvinnelige assistenter, butikkmedarbeidere og frisører. Der finnes mulighetene. Lurer noenganger på hvilken verden noen av KG`s lesere befinner seg i. Bedre eller tilsvarende er det som gjelder i 95% av tilfellene. Det finnes unntak som sikkert kommer nå. Men kvinnelige leger blir ALDRI sammen med mannlige hjelpepleiere, kvinnelige piloter blir ALDRI sammen med en stuer og en kvinnelig rektor blir ALDRI sammen med en SFO assistent. Anonymkode: 2ec17...8f9 Kanskje du skal opprette en tråd om det da, for det er vel ikke det han spør om i HI? Det der en er annen problemstilling, og mer kompleks enn det du fremstiller der. Anonymkode: 899f9...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå