Gå til innhold

Mannlig barne og ungdomsarbeider. Er det godt nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er til dere jenter. Er yrket "godt" nok i dere øyne, for en mann til å bli sammen med? Eller er det for lav lønn og status?

Anonymkode: 2e55a...099

Skrevet

Ja, det syns jeg så absolutt!

• Liker 5
Skrevet

En mann med et sånt yrke ville for meg vært ettertraktet! Han må på et vis være i kontakt med følelsene sine og forstå andre. Dette setter iallefall jeg høyt hos en mann! 

Lønna kunne jeg ikke brydd meg mer om, det er mennesket som teller, ikke hva han tjener. 

Anonymkode: 1b77c...6e8

• Liker 12
Skrevet

Mer enn godt nok, ja.

Anonymkode: 69e51...879

Skrevet

ja! Når han er i det yrket tenker jeg at han ville bli en fremtidig god far, omsorgsfull, empati og kanskje være mye til stede for deg.

Anonymkode: 33352...102

• Liker 3
Skrevet

Så absolutt bra nok. Det er vel egentlig få yrker som er en dealbreaker for meg.

Anonymkode: 665c5...73d

Skrevet

De sier ja, for de skal ikke date deg eller bo med deg.

Svaret er nei. Det er penger som betyr noe her. Om du ikke har mulighet til å avansere i lønn eller få bedre stillinger, så mister de fleste kvinner interessen for deg.

Siden stadig flere kvinner tjener mer enn menn, så velges flere menn bort også. Kvinner dater oppover så du må være større, sterkere, smartere og tjene mer enn henne. 

Anonymkode: 4ade7...78f

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er nei. Det er penger som betyr noe her. Om du ikke har mulighet til å avansere i lønn eller få bedre stillinger, så mister de fleste kvinner interessen for deg.

Siden stadig flere kvinner tjener mer enn menn, så velges flere menn bort også. Kvinner dater oppover så du må være større, sterkere, smartere og tjene mer enn henne. 

Hilsen bitter mann, da eller? 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann med et sånt yrke ville for meg vært ettertraktet! Han må på et vis være i kontakt med følelsene sine og forstå andre. Dette setter iallefall jeg høyt hos en mann! 

Lønna kunne jeg ikke brydd meg mer om, det er mennesket som teller, ikke hva han tjener. 

"Mindre"?

• Liker 11
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er til dere jenter. Er yrket "godt" nok i dere øyne, for en mann til å bli sammen med? Eller er det for lav lønn og status?

Alle de mannlige barne- og omsorgsarbeiderne jeg kjenner er godt gift eller i langvarige samboerforhold (jeg jobber i bhg selv så jeg kjenner en god del ☺ ). Og de fleste har tatt hovedtyngden av permisjonene med barna sine, herlig med en jobb som er mulig å kombinere med det å være en god far 👍

Anonymkode: 8db2f...b5f

• Liker 8
Skrevet

selvfølgelig godt nok, mere pluss enn en kontorjobb i mine øyne. En som jobber med barn og ungdom er som regel god med mennesker og har riktige prioriteringer og verdier i livet :)

Anonymkode: 435dd...419

• Liker 2
Skrevet

Dette har blitt spurt om for litt siden. Både om lønnen og statusen er god nok. Er du samme person? :P

Lønnen betyr ingenting da jeg ikke forventer å bli forsørget av en mann. Men jeg skal heller ikke måtte forsørge han.

Statusen er grei nok. Verken et pluss eller minus.

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei.  Kvinner tjener ikke nødvendigvis mer enn menn, men ilpet av de siste årene har lønnsforskjellene minket. Kvinner tar igjen menn. Selv om flere kvinner nå tar høyere utdanning, er det fortsatt få kvinner i "toppen" av de mest prestisjetunge fagene og bransjene. Dessuten er mange av utdanningene på bachelornivå  svada som ikke bidrar til høyt lønnet jobb. Folk ender som oftest opp med noen som ligger på ca deres eget nivå mtp jobb/lønn og en som har fagbrev er derfor ikke "mindre" verdt på dating-markedet.

Anonymkode: 899f9...5eb

• Liker 6
Skrevet

Det er absolutt bra nok! 

Anonymkode: dc53d...646

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen bitter mann, da eller? 

"Mindre"?

Jada. Jeg skrev feil. 

Skrevet

"Bitter mann" kom med, sliter litt med quotingen her inne for tida....

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du i hele tatt må lage en tråd om det klarer du ikke å tenke selv ???

Hva forventer du ? er det kun pengene du er ute etter eller ?

Anonymkode: bca80...1b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de sjeldne(?) kvinnene som misliker barn, og jeg er vel ganske kynisk. Har alltid vært en vitenskaps-person, ikke en people-person. Er ganske asosial.

Status og lønn bryr jeg meg ikke om, en realfagslærer på ungdomsskolen hadde f.eks. vært greit for meg. Eller en arbeidsledig post-doc i kjemi eller noe, helt greit.
Men ikke en som arbeider frivillig med barn og unge på den måten du gjør. Er bare min mening da.

Anonymkode: 84582...542

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så forbanna lei denne sjåvinismen der "menn" er sånn og "kvinner" sånn! Det er da virkelig ikke sånn at den kvinnelige delen av befolkningen som samlet gruppe kun "dater oppover" hva nå enn det betyr.

Jeg tjener det dobbelte av min mann og har mye bedre utdannelse. Kunne ikke brydd med mindre, det som er viktig er vår familieøkonomi og det at vi begge er fornøyd med hva vi brukerdagene våre på. I min omgangskrets vil jeg si at det er jevnt fordelt i parene hvem som tjener best/har høyest utdanning/har mest ansvar eller makt på jobb. 

Vet ikke hvem du har vært bortpå i ditt liv som har gjort deg så bitter, men om menneskene (eller kvinnene) i ditt liv er som du omtaler her, bør du ta en grundig kikk på hvem du bruker livet ditt med. Dette er bare stusselig på alle måter. 

TS: jobben din er mer enn god nok. Når du møter den riktige kvinnen bryr hun seg ikke om hva du gjør, men hvem du er. 

• Liker 11
Skrevet

Eg tenker at ts er ein mann. Og min mann syns barne-og ungdomsarbeider er eit mindreverdig yrke. Eg syns ikkje det. Faktisk har vi blitt uenige når vi snakkar om kollegaer av meg, der mannen min slenger ut negative kommentarer om mangel på utdanning/ambisjonar etc.

Dersom mannen er perfekt, betyr jobben og lønna lite.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Bokdamen skrev:

Jeg er så forbanna lei denne sjåvinismen der "menn" er sånn og "kvinner" sånn! Det er da virkelig ikke sånn at den kvinnelige delen av befolkningen som samlet gruppe kun "dater oppover" hva nå enn det betyr.

Jeg tjener det dobbelte av min mann og har mye bedre utdannelse. Kunne ikke brydd med mindre, det som er viktig er vår familieøkonomi og det at vi begge er fornøyd med hva vi brukerdagene våre på. I min omgangskrets vil jeg si at det er jevnt fordelt i parene hvem som tjener best/har høyest utdanning/har mest ansvar eller makt på jobb. 

Vet ikke hvem du har vært bortpå i ditt liv som har gjort deg så bitter, men om menneskene (eller kvinnene) i ditt liv er som du omtaler her, bør du ta en grundig kikk på hvem du bruker livet ditt med. Dette er bare stusselig på alle måter. 

TS: jobben din er mer enn god nok. Når du møter den riktige kvinnen bryr hun seg ikke om hva du gjør, men hvem du er. 

Til kalle deg bokdamen, altså at du leser bøker, så har du overraskende dårlige leseferdigheter. Jeg skrev jo rett ut hva jeg mente med å date oppover.

Du har delvis rett. Tjener en kvinne godt så trenger hun en kjekk mann, ikke en mann som tjener bra selv. Poenget er at han må ha noe av verdi som er høyere enn den hun har selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...