Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På Friday, April 21, 2017 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Var der rett før påske. Da var det flere grupper med unge kvinner. jeg vet ikke om det var studenter på utflukt eller flere hånfballag fra en turnering. De dominerte ganske så godt.

Anonymkode: e7106...693

Hvordan dominerte de? Skjønte ikke helt hva du mente. 

Anonymkode: 7ad45...885

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2017 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Hvordan dominerte de? Skjønte ikke helt hva du mente. 

Anonymkode: 7ad45...885

Det er overraskende mange unge kvinner der (og som kaster klærne). Virker som det er populært å dra der med studievenninner m.m. rett før studieavslutning. Har ikke sett tilsvarende grupper av menn.

Folk snakker om nakne gamle menn men det er da minst like mange nakne unge kvinner. Mulig noen er opptatt av mennene fordi de tenker sex og da er vel gamle menn mer ekkelt en unge kvinner...

Hørte at de skulle sette av noe av området ute for de som vil sole seg nakne/toppløse. Noen som har prøvd? Siden man ikke kan ta med noe inn er det jo garantert kamerafritt. Med vakter i tillegg må dette være det sikreste stedet å sole seg.

• 1 måned senere...
Skrevet
On 9.8.2017 at 7:58 PM, AnonymBruker said:

Det er overraskende mange unge kvinner der (og som kaster klærne). Virker som det er populært å dra der med studievenninner m.m. rett før studieavslutning. Har ikke sett tilsvarende grupper av menn.

Folk snakker om nakne gamle menn men det er da minst like mange nakne unge kvinner. Mulig noen er opptatt av mennene fordi de tenker sex og da er vel gamle menn mer ekkelt en unge kvinner...

Hørte at de skulle sette av noe av området ute for de som vil sole seg nakne/toppløse. Noen som har prøvd? Siden man ikke kan ta med noe inn er det jo garantert kamerafritt. Med vakter i tillegg må dette være det sikreste stedet å sole seg.

Noen som var der i sommer? Hørte de skulle forsøke med oppdeling i badetøy, toppløs og naken-omtåder ute (bare badetøy tidligere). Fungerte det greit? Var det noen vanlig folk i nakenområde eller bare gamle menn?

Anonymkode: 20ae0...b4e

Skrevet

Var det ikke dette spaet som nettopp fikk påvist at basseng vannet hadde legionella i seg!? I tv2 hjelper deg.

Anonymkode: a05a7...ff9

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Var det ikke dette spaet som nettopp fikk påvist at basseng vannet hadde legionella i seg!? I tv2 hjelper deg.

Jo det var et av utebassengene som hadde små doser. Det skyltes en konstruksjonsfeil ved akkurat dette bassenget slik at det var en avstikker i rørsystem hvor vannet sto stille. Det er utbedret nå. Nivået var ikke så høyt at det var farlig men nok til at det ikke er akseptabelt.

Anonymkode: 20ae0...b4e

Skrevet
På 29.9.2017 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Tv2 fant flere grusomme ting ang. hygiene på dette spaet. Kommer aldri til å dra dit igjen🤢

Anonymkode: e8245...19d

Skrevet

Drar opp denne igjen jeg, siden jeg skal dit med jobben i neste uke.

Noen som vet hvilke størrelser badedraktene man får kjøpt der kommer i? Jeg er både høy og bred, og er litt betekt med tanke på å ikke kunne bruke eget badetøy....

Anonymkode: b2e33...46d

Skrevet
På 4.10.2017 den 9.57, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvilke størrelser badedraktene man får kjøpt der kommer i? Jeg er både høy og bred, og er litt betekt med tanke på å ikke kunne bruke eget badetøy....

Har ikke vært der, men de har sikkert badetøy i mange størrelser. Og har de ikke din størrelse, så er jo ikke det noe problem, for du kan gå uten. :-) SPA-opplevelsen blir aller best uten badetøy.

Anonymkode: ae04e...b56

Skrevet
På 4.10.2017 den 9.45, AnonymBruker skrev:

Tv2 fant flere grusomme ting ang. hygiene på dette spaet. Kommer aldri til å dra dit igjen🤢

Anonymkode: e8245...19d

Pft. De fant sædrester i en badstue og små mengder legionellabakterier i et feilkonstruert boblebad, og ellers var flaterenholdet langt bedre enn alle andre stedene de testet. Ingen grunn til å unngå The Well. Jeg skal kjøpe meg klippekort neste gang jeg er der. 😊

Anonymkode: 5f80b...dd8

• Liker 2
Skrevet
På 4.10.2017 den 9.57, AnonymBruker skrev:

De har badetøy i forskjellige størrelser ja. Da jeg kjøpte mitt skjønte jeg fort at overdelen til bikinien var  minste laget så jeg gikk bare ut og fikk byttet i en størrelse større. (Hadde selvsagt ikke hatt den på. ) 

• 1 år senere...
Skrevet
On 8/9/2017 at 7:58 PM, AnonymBruker said:
Hørte at de skulle sette av noe av området ute for de som vil sole seg nakne/toppløse. Noen som har prøvd?

Det ble slik først i sommer. I området nord for utebassenget, ved den felles utedusjen, var det valgfritt å tildekke seg i forbindelse med soling. Det var befriende og behaglig å kunne sole seg naken, samt at man da kan klare seg i hele anlegget uten badetøy og kun med badekåpe, håndkle og pesthemal. 😊

Anonymkode: dc0f9...36e

• 3 måneder senere...
Skrevet

Vi har vært på The Well flere ganger og det er litt trist å se at noen få myter henger igjen i diverse nettdiskusjoner. Vi var der nå på lørdag og er fortsatt entusiastiske på grunn av standarden, stilen, gjennomførtheten og følelsen av luksus. Det er rent, pent, strøkent og eksklusivt og det ser ut som om det fortsatt er nyåpnet.

Det var fullt uten å virke overfylt. Men parkeringsplassen var full og skapene i garderoben var brukt alle sammen. The Well er altså populært. Det er dyrt - javisst, men det er bra. Det fører til at de som prioriterer et besøk virkelig ønsker å være der, etter å ha satt seg inn i konseptet. 

Aldersgruppen som dominerer The Well er 25 til 40 år, i hvert fall virket det slik nå på lørdag. Vi som er 50 år gamle tilhørte den øverste aldersgruppen av besøkende, selv om vi kunne skimte én eller tre som var eldre enn oss også. 

Det er flere kvinner enn menn på The Well. Hovedgrunnen er nok at menn som regel kommer sammen med en partner, mens kvinner kommer også uten å være der som par. Jentegjenger. Overvekten er ikke enorm, men ca 60/40 kvinnedominans er et noenlunde pålitelig anslag.

Påstandene om "mange eldre menn" - som liksom er der for å kikke - er bare vrøvl. Tull og tøys. Javisst, du ser noen menn alene der, men det kan like gjerne komme av at partneren deres har massasjetime mens de selv chiller i saunaene. Hvis du konkluderer med at dette er creepy mannsgriser, er det dine egne fordommer som er problemet.

Settingen er ikke seksuell. Ikke. Du ser ikke noen ha sex der og du kommer ikke til å se en eneste ereksjon. Folk er der for å slappe av, nyte vann og varme, meditere og føle velvære. De er ikke opptatt av andre. Du kan registrere noen som er litt småskremte, som er utenfor komfortsonen og som ikke er vant til så mye nakenhet, men de fleste av disse venner seg til det. Neste gang er de rutinert - eller de kommer ikke tilbake.

Nakenhet, ja. Det er mange nakne på The Well, og går du ditt kommer du også til å være naken sammen med andre. Mye.

Nesten alle dusjene der er unisex, dersom vi holder av- og påkledningsgarderoben utenfor.  Poenget med The Well er å bruke dusjer, basseng, saunaer, boblebad etc. i felles omgivelser. Menn og kvinner sammen, med 18 års aldersgrense. 18 år for å unngå den støy og uro som alltid vil følge med barn og ungdommer.

I badstuene er det badetøyforbud. Noe dekker seg til med saronger, men nakenhet er utbredt. Det er litt irriterende med den som likevel har på seg badetøy, men vakter går rundt og gir dem beskjed om å kle av seg.

Jeg vil tippe at en tredjedel er nakne overalt, også i det store bassenget og selvsagt i dusjene. Det er feil at man må dekke seg til på vei mellom basseng og saunaer etc. Vi og mange andre gikk nakne hele tiden. Man bruker naturligvis badekåpe når man går i baren eller beveger seg mellom etasjene, men utover det er det valgfritt. Siden bassenger og badstuer ligger litt spredt, er det praktisk å gå uten, også utendørs på taket. Deilig, fritt og uten seksuelt fokus. The Well er som sagt for meditasjon og velvære.

Jeg sa at du ikke kom til å se noen ereksjon og det er sant (men husk, du stirrer ikke på andre på jakt etter noe å se - på The Well er du opptatt av deg selv). Men mannen min fikk ereksjon en gang, inne i en dampbadstue. Han fortalte det etterpå. Han lå i mørket og dampen, i grenselandet mellom søvn og våken da det skjedde. Jeg hadde kysset ham, og så skjedde det. Men siden mørket og dampen skjulte tilstanden nesten fullstendig, ble han bare liggende - og så gikk det over etter et par minutter. Mer drama var det ikke. Og i mitt hode er ikke en slik reaksjon seksuell, men mer et utslag av fysisk velvære og naturlig sunnhet, som ingen hverken så eller tok anstøt av hvis de likevel så det. Men vi har vært der flere ganger og dette er første gangen han har opplevd det.

Liker du ikke nakenheten og konseptet The Well? Guess what! Det er frivillig. Man trenger ikke å gå dit hvis man ikke liker det. Og heldigvis er det så dyrt at det bare kommer folk som setter pris på stedet og prioriterer å gå dit.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...