AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Er det noen som har vært på dette stedet som ble åpnet i desember i fjor? Ligger rett utenfor Oslo. Noen tilbakemeldinger? Anonymkode: 7ad45...885
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Nå har jeg vært der og testet stedet. Kjempebra anlegg, hyggelige ansatte og veldig avslappende atmosfære. Badstuer med varierende temperatur, med og uten damp, kulper og et flott basseng, og det like utenfor Oslo. Anonymkode: 7ad45...885
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Valgte du å bruke deres badetøy, eller var du der naken? Føltes det "trangt", eller var det greit med plass og mengde folk? Anonymkode: 03b71...212
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valgte du å bruke deres badetøy, eller var du der naken? Føltes det "trangt", eller var det greit med plass og mengde folk? Anonymkode: 03b71...212 Jeg visste ikke hva jeg skulle gå for men valgte til slutt å prøve nettoen, i og med at man fikk beskjed at man også kan kjøpe badetøy senere når man er inne (hvis man skulle ombestemme seg). Synes det gikk utmerket, var litt "rart" de første 5 minuttene men så glemmer man det. Dessuten er det ingen sprading, man går rundt i den utdelte badekåpen. I badstuene er det faktisk ikke lov med badetøy så man dekker seg til med et håndkle. I kulpene og i grottedusjene er det veldig dempet belysning. Og det føltes aldri trangt på noen måte, badstuene er store og det er flere av dem, bassenget er stort, kaldkulpen var lite brukt (sikkert pga temperaturen). Anonymkode: 7ad45...885 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Nå har de badetøydag hver tirsdag da er det påbudt med badetøy (ikke medbrakt med man må kjøpe der). Anonymkode: 7ad45...885
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Da har også jeg vært på The Well. Jeg ble kjempeimponert. Det største og suverent beste spaanlegg jeg har vært på. Var der i over 6 timer og kunne vært lenger. Litt mye penger men verdt hver krone. Kommer garantert tilbake flere ganger. Mitt foretrukne badested heretter. Man kan dra dit med kjæreste, venner, kollegaer o.s.v. (Jeg er kun en begeistret kunde og har ingen interesser i foretaket.) Anonymkode: 20ae0...b4e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Har lenge hatt lyst til å dra dit. Er det mye folk, eller romslig? Hater fullstappede saunaer og trangt basseng. Anonymkode: 9a968...0f3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lenge hatt lyst til å dra dit. Er det mye folk, eller romslig? Hater fullstappede saunaer og trangt basseng. Anonymkode: 9a968...0f3 Det er et stort anlegg med mye plass. Det føltes heller som om det var for lite folk. Unntaket er når de har en sermoni. Da er det "passe" fullt, det vil si at man sitter med ca en "rumpebreddes" mellomrom. Når jeg var der ble jeg heller litt bekymret over hvor få som var der. Det er et fantastisk og meget påkostet anlegg som det må være dyrt å drive. Min tanke var at det må være vanskelig å få dette til å lønne seg. Meget synd om de må stenge et så flott anlegg uten at folk flest har fått opp øynene for dette og rukket å få prøvd det. Men etter hva jeg hører så går det visst bra. Man bør beregne god tid. Man tror gjerne ikke at man orker å være et slikt sted mange timene men mange blir der både 6, 8 og 10 timer. Anonymkode: 20ae0...b4e
Gjest Nordavind Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Var der i går og ble veldig imponert. Ja,kanskje litt dyr inngangsbillett men verdt hver eneste krone. De 6 timene vi var der fikk veldig fort. Det var en del folk men siden lokalet er så enormt så føles det aldri fullt. Kommer garantert igjen
Sessan_ Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 Var der nå nylig og hadde en helt fantastisk dag. Først var jeg veldig skeptisk til dette "naken-opplegget" og tenkte at det ville bli klein og rart, men det gikk overraskende fort over. Jeg kjøpte badetøy som man kan velge å bruke i alle bassengene, men etterhvert ble det så slitsomt å ta dette av og på hele tiden, så da droppet vi det når vi ikke orket. I badstuene er det ikke lov med badetøy, men der kan man bruke peshtemal (bomullshåndkle) hvis man vil. Ellers har man alltid på seg badekåpe når man går rundt, så det er lite "nakensprading". I prinsippet behøver man ikke vise seg naken for noen overhode hvis man ikke vil, men om man ikke tåler å se andre nakne kropper så passer ikke dette stedet. Selve anlegget var helt fantastisk. Vi var der i nesten 8 timer og jeg kunne gjerne vært lenger. Maten er god, aktivitetene er bra og generelt er det en utrolig avslappet stemning. Gleder meg allerede til neste besøk.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 Nydelig spa! Rent, eksklusivt og god service. Hvis du tenker å dra innom The Well burde du være glad i sauna. Selv om det fins både basseng og boblebad, så er det desidert flest saunaer i ulike tema. Tror det er rundt 15 stk. Holder man seg til kun basseng kan det nok fort bli kjedelig. Dette er et voksent spa. Den har aldersgrense 18 år, og det merkes godt. Her kan du bade naken uten noen reaksjoner. Det er heller ikke noe tull og lek i bassenget. Spaet har som sagt sitt eget badetøy man må benytte, men flere bassenger og alle saunaer krever at man er naken. Det er helt naturlig. Her sprader folk rundt i Adam og Evas drakt. Flere av dusjene er litt på utstilling, selv om man også kan finne noen som er litt mer skjult. Hvis man er sjenert og ukomfortabel naken rundt andre, kan The Well fort bli litt kjedelig. Det er litt klønete å skulle kle på og av badetøy i skjul, og sitte med håndkle/badekåpe i sauna. Anonymkode: 9a968...0f3 1
PecanPie Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 Har mye tid om dagen, og vurderer sterkt en eller flere turer til The Well. Har lest litt, og forstår det slik at man betaler for inngang, også får mat et "kredittarmbånd" som man bruker til betaling inne på spaet. Det høres veldig lurt ut! hvordan er garderobeløsningene? Er det shampo, balsam osv i dusjen, eller har man med selv?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #13 Skrevet 31. mai 2016 9 timer siden, PecanPie skrev: Har mye tid om dagen, og vurderer sterkt en eller flere turer til The Well. Har lest litt, og forstår det slik at man betaler for inngang, også får mat et "kredittarmbånd" som man bruker til betaling inne på spaet. Det høres veldig lurt ut! hvordan er garderobeløsningene? Er det shampo, balsam osv i dusjen, eller har man med selv? Det stemmer at man får kredittarmbånd. Den brukes også til å låse skap i garderoben blant annet. Du trenger ikke å ha noe som helst selv, bortsett fra et blad evt. Man låser garderobeskapene med armbånd og selvvalgt pinkode. Ellers er det både såpe, sjampo og balsam i dusjene. Anonymkode: 7ad45...885
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #14 Skrevet 27. september 2016 Skal dit i morgen og gleder meg! Anonymkode: 7ad45...885
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 Drar opp igjen denne jeg! Virker som dere er veldig fornøyde - hvordan tror dere det hadde vært å dra dit alene for en spa-jomfru? Og er det liksom innafor/mulighet til å bare slappe av med en bok mellom sauna- og bassengvandring? Noen ritualer å anbefale? Anonymkode: d9f57...f24
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 Er det kun for trendy, unge kropper som ikke har lyter av noe slag? Eller normale kropper som det også heter. Anonymkode: ee3f3...147 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 På 27. januar 2016 den 19.53, AnonymBruker skrev: Er det noen som har vært på dette stedet som ble åpnet i desember i fjor? Ligger rett utenfor Oslo. Noen tilbakemeldinger? Anonymkode: 7ad45...885 Vurderte å dra dit men tanken på masse fremmede nakne folk i sauna og basseng frister ikke Anonymkode: f0a5f...12c 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Drar opp igjen denne jeg! Virker som dere er veldig fornøyde - hvordan tror dere det hadde vært å dra dit alene for en spa-jomfru? Og er det liksom innafor/mulighet til å bare slappe av med en bok mellom sauna- og bassengvandring? Noen ritualer å anbefale? Anonymkode: d9f57...f24 Hei, jeg har vært på The Well 6-7 ganger og elsker det. Har aldri vært der alene, men sammen med kjæresten min og noen ganger med venner. The Well består av tre etasjer. Første etasje har en hel rekke sauna, et stoort basseng og en lounge med nydelig biopeis for den som ønsker å lese en bok eller nyte et glass. Her har de også en kiosk som serverer drikke, håndklær (du får de du trenger i resepsjonen), nøtter og annet snacks. Hele dagen er fylt med ulike ritualer i ulike sauner. De har skjermer rundt omkring som viser klokkeslett, hvilket rituale og hvor det tar sted. Jeg deltar alltid på skrubb-ritualer i dampsauna. Tar 15 min og huden er babymyk etterpå. De har også yoga i en mild sauna, finsk saunarituale (mener det heter aufguss?) og et litt mer ekstremt rituale i loftsaunaen (100 grader der inne). Siden vi alle har ulik smerteterskel når det gjelder varme, fins det også saunaer med ulik varme og luftfuktighet. The Well er et spa hvor man kan være naken. Utenom tirsdager hvor det er påbudt med badetøy overalt. Men, selv om du kan være naken betyr det ikke at Ola Nordmann spaserer rundt med snabelen sin overalt eller at Kari Nordmann slenger med brystene rundt i bassenget. Altså, det er påbudt med badekåpe (eller tildekt med håndkle) når du ikke er i basseng, sauna eller dusj. Alle går rundt i like kåper, så ingen skiller seg ut. Uanstendig oppførsel er ikke akseptert og du får tilsnakk om du gjør noe som kan støte andre. Noen ganger om dagen er ulike saunaer reservert damer (en time ca). Når man er i sauna er det ikke lov med badetøy, men du kan ha et eget håndkle rundt kroppen hvis du er sjenert. Mange bruker dette. I tillegg må man sitte på et håndkle slik at treverket ikke blir vått av svette. The Well prøver å være miljøvennlig og bruker derfor mindre klor og forsøker å bevare treverket rundt om i bygget. Det er derfor viktig å dusje etter sauna. Andre etasje er forbeholdt behandlinger. De tilbyr alt mulig. Jeg har hatt massasje og hamam der. Utrolig dyktig, fine omgivelser. Tredje etasje har en stor restaurant med stor og fin meny. God steinovnspizza. I tillegg er det her Japansk badehus ligger. Her er det enda en lounge for avslapping, flere japanske sauner og utendørsbasseng. Et stort (sesong) basseng og en (varm) kulp som heter Onsen. Onsen er grunn, så man sitter eller ligger i bassenget, med naturen rundt seg. Det er viktig å understreke at ingen ligger å skræver naken i sauna og ingen stirrer på hverandre. De aller fleste bryr seg kun om seg selv der inne. Etter å ha vært der en time vil du forstå hva jeg mener. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det kun for trendy, unge kropper som ikke har lyter av noe slag? Eller normale kropper som det også heter. Anonymkode: ee3f3...147 Absolutt ikke. Her er det kropper i alle størrelser og fasonger. Jeg vil faktisk si at mitt eget selvbilde har blitt bedre etter å være "naken" rundt kropper av alle slag. Høy, lav, tynn, lubben, atletisk, gravid, strekkmerker, hofter, store og små pupper, alt mulig rett og slett. Nydelig er det! Faktisk er det ikke så mange unge der. Eller spørs jo hva man mener med ung? Jeg vil si de fleste er fra 35+ og hele veien opp til pensjonsalderen. Det er 18 årsgrense, men jeg har aldri sett noen så unge der før. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vurderte å dra dit men tanken på masse fremmede nakne folk i sauna og basseng frister ikke Anonymkode: f0a5f...12c Les første svaret mitt. Anonymkode: 9a968...0f3 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Skrevet 3. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har vært på The Well 6-7 ganger og elsker det. *snip* Anonymkode: 9a968...0f3 Tusen takk for utfyllende svar, oppklarte mye for min del i alle fall Tenker å gi meg selv en tur dit i 24-årsagave, jeg trenger sårt litt avkobling fra alt som skjer om dagen. Tror jeg skal ta meg en tur på en ukedag, vil tro det er bittelitt mindre folk da, og bare kose meg. Nok en gang, takk! :D Anonymkode: d9f57...f24 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #20 Skrevet 21. april 2017 Var der rett før påske. Da var det flere grupper med unge kvinner. jeg vet ikke om det var studenter på utflukt eller flere hånfballag fra en turnering. De dominerte ganske så godt. Anonymkode: e7106...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå