AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jeg sitter her og vet ikke om jeg skal studere medisin eller psykologi, og jeg blir litt forvirret av psykologistudiet. En bachelor i psykologi gjør deg vel ikke til psykolog? Man må vel ha profesjonsstudiet? Men da må man ta årsstudium først? Kan man ikke søke direkte inn? Anonymkode: b84a3...e85
Gjest Klaveret Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Ehh, hvor seriøs er du egentlig? Det høres ikke ut som om du har lest grunnleggende info. Jeg mener ikke å være frekk, men blir overrasket over at du skal velge nå og virker veldig uinteressert.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Linken til denne bloggen har blitt delt her på KG flere ganger: https://virtuellkatarsis.wordpress.com/ Den handler om å studere psykologi. Anbefaler deg å ta en titt! Anonymkode: d2fd9...2dc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Enig med Klaveret, det virker ikke som om du har satt deg inn i det. Oslo, Trondheim: søke profesjonsstudiet. Tromsø: søk årsstudium, deretter må man søke seg inn på profesjonsstudiet etter karakterene fra årsstudiet Bergen: tror de har en ordning i år hvor halvparten søker med karakterer fra vgs, og halvparten kommer inn fra årsstudiet, men i 2017 er det kun via samordna opptak (altså samme som Oslo og Trondheim) Anonymkode: 7a0d0...fb1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig med Klaveret, det virker ikke som om du har satt deg inn i det. Oslo, Trondheim: søke profesjonsstudiet. Tromsø: søk årsstudium, deretter må man søke seg inn på profesjonsstudiet etter karakterene fra årsstudiet Bergen: tror de har en ordning i år hvor halvparten søker med karakterer fra vgs, og halvparten kommer inn fra årsstudiet, men i 2017 er det kun via samordna opptak (altså samme som Oslo og Trondheim) Anonymkode: 7a0d0...fb1 Nei har ikke satt meg inn i psykologistudiets oppbygning og hvordan det er med årsstudium osv. noe særlig da jeg har hatt medisin som første prio, men skal søke på flere ting, derfor jeg spør. Det betyr ikke at jeg er " useriøs" , har bare ikke fått lest så mye om det enda og tenkte bare å spørre. Anonymkode: b84a3...e85
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei har ikke satt meg inn i psykologistudiets oppbygning og hvordan det er med årsstudium osv. noe særlig da jeg har hatt medisin som første prio, men skal søke på flere ting, derfor jeg spør. Det betyr ikke at jeg er " useriøs" , har bare ikke fått lest så mye om det enda og tenkte bare å spørre. Anonymkode: b84a3...e85 Ikke tenk på at noen mener du spør dumt og er useriøs. Forumet er til for å spørre om det man lurer på, uavhengig av bakgrunn. At enkelte ikke klarer å svare ordentlig er ikke din feil. Jeg studerer psykologi selv, og du bør søke deg inn på profesjonsstudiet om du vil behandle mennesker og bli psykolog. Bachelor er for de som vil gå videre til master og f.eks bli forskere, eller jobbe med annet som arbeids- og organisasjonspsykologi. Tittelen psykolog får su bare ved å ta profesjonsstudiet. (UiT: årsstudium i bunn). Anonymkode: bdcf2...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå