AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Hei folkens :-) nå har jeg og samboeren min vært prøvere i 10 mån uten hell.. Jeg var gravid for 7 mån siden men mistet i uke 5. Har en datter på 10 fra før og samboeren min har 2 fra tidligre forhold.. Har prøvd eggløsningstester ( fertilitetsmonitor ) fra clearblue... Og vi har truffet på Max i 7 av mån.. Vi har jevnlig sex.. 2-3 ganger i uka.. Har dere noen gode råd? :-)) vi er normalvektige og han er 34 og jeg 30 år! Jeg slutta å røyke for 9 mån siden.. Normalt kosthold ! Anonymkode: 613e9...b33
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Det er normalt et det kan ta et årstid. Du har vært gravid, så du vet at du kan. Etter svangerskapet, må du vente et nytt år. Det vil si at det er normalt at du kan prøve i 5 måneder til, uten at det trenger å være noe feil. Etter et år er gått, ville jeg kontaktet lege for utredning om du ikke er blitt gravid innen da. Anonymkode: 13b00...908
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er normalt et det kan ta et årstid. Du har vært gravid, så du vet at du kan. Etter svangerskapet, må du vente et nytt år. Det vil si at det er normalt at du kan prøve i 5 måneder til, uten at det trenger å være noe feil. Etter et år er gått, ville jeg kontaktet lege for utredning om du ikke er blitt gravid innen da. Anonymkode: 13b00...908 Takk :-) har du noen gode råd?.. Burde man ha samleie annenhver dag fra dag 10? Eller holder det å bruke eggløsningstester å finne de 5 mest fruktbare dagene og ha samleie da?.. Og stemmer det at man ikke blir gravid hvis man tenker på det hele tiden? Anonymkode: 613e9...b33
Sissan1 Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Hva lurer du egentlig på? Om du skal undersøke hos lege? Du var gravid for 7 måneder siden, og ble da om jeg tolker riktig gravid på 2/3. prøvemåned. Du mistet for 5,5 måneder siden. Dvs at du har hatt EL 4-5 ganger etter avsluttet svangerskap uten å bli gravid. Det må vel regnes som godt innenfor normalen?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 3 minutter siden, Sissan1 skrev: Hva lurer du egentlig på? Om du skal undersøke hos lege? Du var gravid for 7 måneder siden, og ble da om jeg tolker riktig gravid på 2/3. prøvemåned. Du mistet for 5,5 måneder siden. Dvs at du har hatt EL 4-5 ganger etter avsluttet svangerskap uten å bli gravid. Det må vel regnes som godt innenfor normalen? Legen har sagt at alt er i orden med eggstokker og livmor.. Ja, jeg hadde ikke eggløsning måned etter at jeg mistet.. Men har fått posetivt på eggløsningstestene de siste 4 mån.. Jeg tror jeg blir så skuffa hver gang vi ikke lykkes når alle rundt meg blir gravid med en gang..... Anonymkode: 613e9...b33
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk :-) har du noen gode råd?.. Burde man ha samleie annenhver dag fra dag 10? Eller holder det å bruke eggløsningstester å finne de 5 mest fruktbare dagene og ha samleie da?.. Og stemmer det at man ikke blir gravid hvis man tenker på det hele tiden? Anonymkode: 613e9...b33 Mine råd er å SLAPPE AV (svaret er ja til ditt siste spørsmål, altså). Jeg vet det er umulig - jeg har tross alt vært i situasjonen selv. Vi var prøvere i 5 år med førstemann - hvor jeg mistet to ganger i MA før barnet endelig kom. Den gangen jeg ble gravid, ga jeg opp. Jeg valgte å "leve livet". Jeg satte meg opp på dykkerkurs (som kjent, skal ikke gravide dykke). Tror du ikke jeg fikk positiv test halvveis i kurset? Andre gangen var opplegget det samme. Jeg ga opp, men da hadde vi bare prøvd i et år. Jeg tenkte at det ikke gjorde noe om vi drøyde, vi trengte ikke stresse med det. Det var attpåtil en utrolig hektisk periode for oss - flytting, hussalg, jobb, ny barnehage osv... Det var tunge tider, mye stress og mas. Og den positive testen dukket opp midt i alt oppstyret. Jeg hadde ikke ofret det en tanke før jeg kjente meg trøtt og kvalm på en meget velkjent måte... Sånn ellers ville jeg hatt sex annenhver dag rundt eggløsning. Vi hadde det annenhver dag fra mensslutt til mensstart, men så hadde jeg uregelmessig syklus og ingen kontroll på når eggløsning var (eggløsningstestene slo aldri ut på meg, enda gyn bekreftet eggløsning ved flere anledninger). Anonymkode: 13b00...908
Sissan1 Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Det at alle andre blir gravide med en gang er nok ikke sant. Men det er de som blir det du merker, helt vanlig det. Syns du skal prøve å slappe av litt jeg. Kose deg. Du ble jo raskt gravid sist, dere har begge barn fra før og vet at ting fungerer. Det kommer nok. Tror kanskje kroppen kan være litt i ulage etter SA. selv om du har EL, kan det være at livmoren ikke har vært klar for å ta i mot i starten (ren spekulasjon/logikk)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine råd er å SLAPPE AV (svaret er ja til ditt siste spørsmål, altså). Jeg vet det er umulig - jeg har tross alt vært i situasjonen selv. Vi var prøvere i 5 år med førstemann - hvor jeg mistet to ganger i MA før barnet endelig kom. Den gangen jeg ble gravid, ga jeg opp. Jeg valgte å "leve livet". Jeg satte meg opp på dykkerkurs (som kjent, skal ikke gravide dykke). Tror du ikke jeg fikk positiv test halvveis i kurset? Andre gangen var opplegget det samme. Jeg ga opp, men da hadde vi bare prøvd i et år. Jeg tenkte at det ikke gjorde noe om vi drøyde, vi trengte ikke stresse med det. Det var attpåtil en utrolig hektisk periode for oss - flytting, hussalg, jobb, ny barnehage osv... Det var tunge tider, mye stress og mas. Og den positive testen dukket opp midt i alt oppstyret. Jeg hadde ikke ofret det en tanke før jeg kjente meg trøtt og kvalm på en meget velkjent måte... Sånn ellers ville jeg hatt sex annenhver dag rundt eggløsning. Vi hadde det annenhver dag fra mensslutt til mensstart, men så hadde jeg uregelmessig syklus og ingen kontroll på når eggløsning var (eggløsningstestene slo aldri ut på meg, enda gyn bekreftet eggløsning ved flere anledninger). Anonymkode: 13b00...908 Oi... 5 år er lenge.. Dere er heldige som fikk det til til slutt 😊 Jeg har syklus på 30-34 dager og har sterke eggløsningsmerter og mye eggløsningslim så kjenner godt når jeg har eggløsning... Samboeren min er beskymret for at det er han det er noe galt med, hans yngste barn er 6 år.. Jeg må nok prøve å slappe av, jeg stresser mye.. Dere hadde bare vanelig sex uten å ha bena opp osv?.. Det står så mye på nett att . Takk for råd og svar :-)) Anonymkode: 613e9...b33
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Siden du ble gravid for 7 mnd siden, så må du regne fra siste graviditet. Altså dere har bare prøvd i 7 mnd uten hell. Det vanlige er innen 12 mnd, selv om flere land diskutterer om å heve grensa til 18 mnd. Anonymkode: a1745...996
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, Sissan1 skrev: Det at alle andre blir gravide med en gang er nok ikke sant. Men det er de som blir det du merker, helt vanlig det. Syns du skal prøve å slappe av litt jeg. Kose deg. Du ble jo raskt gravid sist, dere har begge barn fra før og vet at ting fungerer. Det kommer nok. Tror kanskje kroppen kan være litt i ulage etter SA. selv om du har EL, kan det være at livmoren ikke har vært klar for å ta i mot i starten (ren spekulasjon/logikk) Ja, får prøve 7 mån til :-)) men anbefaler du at jeg dropper eggløsningtester? Anonymkode: 613e9...b33
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 Det at det er vanskeligere å blir gravide vet at man tenker mye på det og stresser er bare tull, ingen forskning har klart å bevise det. De få (ja det er faktisk få) som blir gravide ( i eks adopsjonskø ol) etter mange års prøving er flaks. Som regel har disse vært uforklarlige ufrivillige barnløse, altså man vet ikke grunnen til at de er barnløse, også klaffet det! En eller annen gang ville det ha klaffet. Hvis du har regelmessige sykluser og vet ca når du har eggløsning, så ha sex annenhver dag i den perioden. Du kan bli gravid, dette vet du jo. Noen ganger så tar det dessverre tid. Anonymkode: 0d50b...b71
Sissan1 Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, får prøve 7 mån til :-)) men anbefaler du at jeg dropper eggløsningtester? Anonymkode: 613e9...b33 Jeg vet ikke om jeg er rett til å gi anbefaling på det. MEN - jeg tror det gjør deg/dere veldig opphengt i selve barneproduksjonen, og at dere kan gå glipp av mye helt vanlig kos og kjærlighet, og at det over tid kan tære veldig på et forhold. Du vet jo nå at du HAR eggløsning, og om dere har sex med 2-3 dagers mellomrom (eller oftere) når du ikke har mens, vil du alltid ha småsvømmere i gang når du er fruktbar. Kanskje blir dere friere om dere bare tenker at barneønsket er en god unnskyldning for å kose mye ekstra? Hvis du ikke er gravid om et halvt års tid, kan du jo heller teste noen måneder igjen for å sjekke? Det viktigste nå er egentlig massse trening ;-)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 28 minutter siden, Sissan1 skrev: Jeg vet ikke om jeg er rett til å gi anbefaling på det. MEN - jeg tror det gjør deg/dere veldig opphengt i selve barneproduksjonen, og at dere kan gå glipp av mye helt vanlig kos og kjærlighet, og at det over tid kan tære veldig på et forhold. Du vet jo nå at du HAR eggløsning, og om dere har sex med 2-3 dagers mellomrom (eller oftere) når du ikke har mens, vil du alltid ha småsvømmere i gang når du er fruktbar. Kanskje blir dere friere om dere bare tenker at barneønsket er en god unnskyldning for å kose mye ekstra? Hvis du ikke er gravid om et halvt års tid, kan du jo heller teste noen måneder igjen for å sjekke? Det viktigste nå er egentlig massse trening ;-) Er enig i det :-)) har du barn? Anonymkode: 613e9...b33
Sissan1 Skrevet 27. januar 2016 #14 Skrevet 27. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er enig i det :-)) har du barn? Anonymkode: 613e9...b33 Jeg har to. Hadde en SA mellom dem. Var heldig og ble raskt gravid. Trenger ikke ELtest, har smerter ved EL. Men det sa jeg ikke til gubben 😁, må jo trene godt
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #15 Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det at det er vanskeligere å blir gravide vet at man tenker mye på det og stresser er bare tull, ingen forskning har klart å bevise det. De få (ja det er faktisk få) som blir gravide ( i eks adopsjonskø ol) etter mange års prøving er flaks. Som regel har disse vært uforklarlige ufrivillige barnløse, altså man vet ikke grunnen til at de er barnløse, også klaffet det! En eller annen gang ville det ha klaffet. Hvis du har regelmessige sykluser og vet ca når du har eggløsning, så ha sex annenhver dag i den perioden. Du kan bli gravid, dette vet du jo. Noen ganger så tar det dessverre tid. Anonymkode: 0d50b...b71 Ja, det er flere som jeg kjenner som har strevd i mange år med å bli gravid, men når de har stått på vent for å få prøverør, så har de klart å bli gravid på egenhånd og det er nok fordi de slapper mer av... Og alle prøvene jeg har tatt har vært i orden.. Jeg er en stressa person, så jeg må nok også prøve å ikke stresse så mye i hverdagen... 😅😉 eneste legen sa var at jeg hadde polypper,men det var ikke farlig... Anonymkode: 613e9...b33
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #16 Skrevet 27. januar 2016 22 minutter siden, Sissan1 skrev: Jeg har to. Hadde en SA mellom dem. Var heldig og ble raskt gravid. Trenger ikke ELtest, har smerter ved EL. Men det sa jeg ikke til gubben 😁, må jo trene godt Da var du heldig 😊 Ble du gravid i første pp? Jeg øgså har mye smerter ved eggløsning... Anonymkode: 613e9...b33 1
Sissan1 Skrevet 27. januar 2016 #17 Skrevet 27. januar 2016 Andre pp. Alle tre gangene. Første gangen var det et sjokk, etter årevis med ppiller trodde jeg d ville ta tid.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #18 Skrevet 27. januar 2016 4 minutter siden, Sissan1 skrev: Andre pp. Alle tre gangene. Første gangen var det et sjokk, etter årevis med ppiller trodde jeg d ville ta tid. Oi 😃 Gratulerer så mye ❤️ Jeg har ikke brukt prevensjon på 10 år... Derfor det er litt merkelig at det ikke har sjedd noe.... Anonymkode: 613e9...b33
Gjest Sisti Skrevet 28. januar 2016 #19 Skrevet 28. januar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er flere som jeg kjenner som har strevd i mange år med å bli gravid, men når de har stått på vent for å få prøverør, så har de klart å bli gravid på egenhånd og det er nok fordi de slapper mer av... Og alle prøvene jeg har tatt har vært i orden.. Jeg er en stressa person, så jeg må nok også prøve å ikke stresse så mye i hverdagen... 😅😉 eneste legen sa var at jeg hadde polypper,men det var ikke farlig... Anonymkode: 613e9...b33 Nei, det er ikke fordi de slapper av, men fordi de færreste som skal ha prøverør er helt ufruktbare. Så TID hjelper alltid, og felles for de som venter på prøverør er at de har vært prøvere lenge. Det har ikke noe med stress å gjøre. Og de aller, aller fleste som står i kø for prøverør eller adopsjon blir faktisk ikke gravide på egenhånd. Men man biter seg merke i de få som blir gravide, og gjør en fullstendig gal konklusjon på at de som ikke stresser blir gravide... Man bør jo ikke stresse, det ødelegger jo livskvaliteten. Men stress ifbm prøving ødelegger ikke sjansen for å bli gravid. Det skal mye mer alvorlig stress til, og da vil man merke det på menssyklus også. Så ikke stress med å la være å stresse.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #20 Skrevet 28. januar 2016 3 timer siden, Sisti skrev: Nei, det er ikke fordi de slapper av, men fordi de færreste som skal ha prøverør er helt ufruktbare. Så TID hjelper alltid, og felles for de som venter på prøverør er at de har vært prøvere lenge. Det har ikke noe med stress å gjøre. Og de aller, aller fleste som står i kø for prøverør eller adopsjon blir faktisk ikke gravide på egenhånd. Men man biter seg merke i de få som blir gravide, og gjør en fullstendig gal konklusjon på at de som ikke stresser blir gravide... Man bør jo ikke stresse, det ødelegger jo livskvaliteten. Men stress ifbm prøving ødelegger ikke sjansen for å bli gravid. Det skal mye mer alvorlig stress til, og da vil man merke det på menssyklus også. Så ikke stress med å la være å stresse. Du har rett i det 😃 Anonymkode: 613e9...b33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå