Gå til innhold

Omelett med potet- Koke poteten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har tenkt å lage omelett med potet, men er det slik at jeg må koke poteten først? Poteten jeg har er kokefast. Eller kan jeg bare steke den direkte i stekepanna? 

del gjerne dersom du har en god oppskrift :)

Anonymkode: ce0d0...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må koke den først, for den er ikke ferdig når omeletten er ferdig hvis du steker den rå sammen med omeletten. Det er også veldig godt med stekte potetskiver i omelett, men da skal man helst ha andre typer poteter med mer stivelse enn de som er kokefaste.

Skrevet

Ja, du bør koke poteten først :) Tenkte du å bruke potetbiter eller skiver? Uansett, det går kjempefort å koke de i biter.

Skrevet

Jeg steker potetene ferdig i panna før jeg har i eggene, det går helt flott. Kokefaste eller melne kommer helt an på smak og behag, bruk det du liker og har i hus. 

Anonymkode: 3dc9d...637

• Liker 2
Gjest Ennasus
Skrevet

Ja. Men det er bedre å steke de med krydder, gir bedre smak :)

Skrevet

Jeg steker de også først :Nikke: 

Skrevet

Pleier å skjære potet i tynne skiver med ostehøvel og så steke de i salt og pepper på begge sider, før jeg tar opp i eggeblanding...

Skrevet

Kutt potetene i skiver, stek de i olje (slik at det dekker potetene), i ca 20 min, til de blir myke. under lokk. Sil av oljen, putt i omeletten sammen med stekt løk. Det er godt, det! 

Eller bare google spansk omelett, om det er det du er ute etter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...