Gå til innhold

Husleie + depositum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte inn i en liten leilighet i morgen. Fikk satt inn depositum for noen dager siden. Det er lenge siden jeg har vært på leiemarkedet (er godt over tredje), og det slo meg plutselig - "skal, eller skal jeg ikke betale husleie for den første måneden"? Har i min lille verden tenkt at depositumet dekker den første mnd., men når jeg tenker meg om, så stemmer jo ikke det, hehe. Kan dere gi meg et svar? Kunne jo bare ringt huseier, men synes det er litt pinlig at jeg er over 30, og er usikker her...

Anonymkode: 70c86...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal betale leie i tillegg. Håper depositumet står på en depositumkonto? 

Anonymkode: 6cd39...ce8

• Liker 1
Skrevet

Depositum dekker nok ikke noe av husleia nei, ikke som standard ihvertfall. Depositumet skal jo være en sikkerhet for huseier hvis du misligholder husleia eller lignende, så den er i tillegg.

Anonymkode: a5851...d2a

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sier skal du betale husleie for første måned utenom depositum ja, og håper dere har fått satt opp depositumskonto!

Skrevet

Depositum er ikke husleie. Depositum settes inn på egen depositumskonto i banken, som leietaker eier, men husvert kan fremsette krav om ved behov. Det skal aldri stå på husverts private konto.

Første husleie betaler man gjerne omtrent samme dag som man flytter inn, og den betales direkte til husvert.

Anonymkode: 4daae...665

Skrevet

Depositum dekker ikke første leie, med mindre det står spesifisert et eller annet sted.

Skrevet

håper for guds skyld at du har fått depositumet inn på en egen sperret konto?? 

å som de andre sier så må du begynne å betale husleie den første mnd ja :) 

Anonymkode: a3885...cdb

Skrevet

Takk for svar dere :) Mindre pinlig å spørre dere enn huseier, hehe... 

Jepp, har opprett egen depositumskonto i bank som bare jeg har tilgang til :)

Anonymkode: 70c86...610

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...