Gå til innhold

Parkeringsbot på dårlig oppmerket plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg fikk motorstopp på vei til skolen i går. Jeg parkerte sykkelen der dere ser på bilde og tok bussen til skolen. Senere samme dag kom jeg for å hente sykkelen og da hadde jeg fått en bot.  På skiltet du ser på bildet står det "ansatt parkering". Jeg parkerte der pga jeg ikke hadde noe annet valg og jeg trodde ikke at det var en plass pga det var ikke oppmerking på begge sider pluss at det var en del snø der. Jeg mener at det var dårlig oppmerket. Hva mener dere? Er det noe grunnlag for klaging?

Tusen takk for svar :)

12630976_1110162262351823_348851531_o.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Halvveis
Skrevet

Jeg ser asfalt og nok bredde til å parkere en hel bil der du står. I tillegg ser jeg en gammel oppmerking "under" den hvite linjen. Så ja det ser ut som du har parkert på en vanlig parkeringsplass. Snø har ingen betydning. Da må du følge skiltreglene.

Skrevet
22 minutter siden, Halvveis skrev:

Jeg ser asfalt og nok bredde til å parkere en hel bil der du står. I tillegg ser jeg en gammel oppmerking "under" den hvite linjen. Så ja det ser ut som du har parkert på en vanlig parkeringsplass. Snø har ingen betydning. Da må du følge skiltreglene.

Takk for svar, men skal det ikke være hvit linje på begge sider?

Skrevet

Ser ut som de har forlenga plassen for at det skal være plass til et kjøretøy der. Uansett så jobber du ikke der og derfor kan du selvsagt ikke parkere på ansattparkeringa. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det var ikke dårlig oppmerket. 

Anonymkode: 2cd85...588

Skrevet
5 minutter siden, Linda.91 skrev:

Takk for svar, men skal det ikke være hvit linje på begge sider?

Nei, kan ikke tenke meg det er noe krav til det? Tenk over hvordan parkeringsplasser ser ut f.eks. ved butikker, der det kanskje er delt av gangarealer med smale rabatter med beplantning. Da er det f.eks. rabatt - parkeringsplass - strek - parkeringsplass - strek - parkeringsplass - rabatt. Man merker gjerne opp skillet mellom parkeringsplassene, ikke alle fire sider. 

Tror nok bare du må betale boten din. 

Anonymkode: a7012...295

Skrevet

Du kan alltids prøve å klage. Mange parkeringsbetjenter glemmer å ta bilde som bevis, spesielt i større byer. Så det kan være du kommer igjennom med det. Du har ingenting å tape på det. 

Når det er sagt er jeg enig med resten over her. Dette er overhodet ikke dårlig oppmerket. Skiltet henger jo midt over den ene parkeringsplassen, og peker til begge sider. Dessuten tilsier bredden på plassen der du står at det er en vanlig parkeringsplass. Til neste gang burde du prøve å parkere ett annet sted hvor du ikke er i veien, for eksempel på skravertfeltet til venstre i bildet. Du burde også lagt igjen en lapp å skrevet at du fikk motorstopp og at du skal fjerne kjøretøyet så fort som mulig. Evt burde du ringt kommunen eller parkeringsselskapet der. De er ofte ganske forståelsesfulle og hjelpsomme bare folk tar kontakt. :)

Skrevet

Skilt går uansett foran oppmerking på veien. Så er det opptegna parkeringsplasser, men parkering forbudt skilt, har du ikke lov å parkere der. Dette er ansatt parkering et sted du ikke jobber, og godt skiltet. 

Du kan godt klage, men ikke forvent å få medhold. 

Anonymkode: 91dcf...a2b

• Liker 1
Skrevet

Man skal ha en god sak for å få medhold i klager....Jeg har selv klaget på 2 bøter som var mye mindre opplagt enn i TS sitt tilfelle, og mine klager ble elegant avblåst. Er ikke uten grunn at man kaller de "Parkeringsmafian".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...