AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Del Skrevet 27. januar 2016 Lurer på hvorfor jeg ofte hører en person si at "jeg går ikke i regnklær, det er så teit".. hva er så teit med regnklær egentlig? Dette har jeg hørt fra både menn og for damer i ulike sammenkomster. Er det fordi de linker det til noe sexy? Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Del Skrevet 27. januar 2016 Sitat http://www.tv2.no/a/2408597 - Tøffe karer liker ikke å bruke regnbukse, sier Dan Pettersen (16). Regnbukse, regnjakke og sydvest? Nei, det er ikke noe bergensere flest kler seg med. Våte dongeribukser, våte jakker og vått hår har de tydeligvis ikke noe imot. Upraktisk og ubehagelig Hva er det som er så gale med å bruke regntøy? - Det er ikke praktisk, og det er også veldig ubehagelig å gå med, i følge Jonas Lund-Tønnesen (15). Ungdommer i Bergen bruker ikke regntøy fordi det ikke ser bra ut, og fordi det er stress. Mange sier at de ville brukt regntøy om de fant noe de likte. - Jeg har ikke akkurat sett noe ”grisekult” regntøy i butikkene, sier Timm (26) – Jeg har ikke lyst å bli våt og syk, sa en av elevene. Alle er enige, utenom Victor. – Regntøy er teit, det suger TS her. Er det ikke praktisk, og er det så ubehagelig å gå med som gjør det? Har aldri følt det har vært upraktisk eller ubehagelig å gå med det i regnvær. Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Del Skrevet 27. januar 2016 Sitat Regntøy er teit, ihvertfall gummiregntøy, akkurat som gummistøvler. Vi har kjøpt en HellyTech jakke, pustende, den godtas. Til litt røffere bruk (jakker har en tendens til å bli lagt igjen på skolen) har vi en billigere sak fra H&M-katalogen som ser ut som allversjakke, men ikke puster. Den går under tvil. Gummistøvler har vi gitt opp, de blir ikke brukt uansett. Jentungen min er ni. TS her. Dette er et sitat fra en annen forumtråd. Det går igjen og igjen. Hvorfor vegrer så mange seg fra å bruke gummiregntøy? Men de kan godt bruke en allversjakke? Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Del Skrevet 27. januar 2016 Fordi gummiregntøy er klamt og kaldt? Det finnes jo masse regntøy som ikke er gummiregntøy, så ser ikke helt problemet. Anonymkode: aaa1b...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg bor i Bergen, og er følgelig utsatt for regn ganske ofte. Jeg bruker som regel paraply. Regnklær bruker jeg om jeg skal gå på tur, eller om det er helt forjævlig med vind så det ikke går an å gå med paraply. Regntøy er som regel klamt, i tillegg til at det er kjedelig å måtte drasse på. Skal man ut på kafé må man kle av seg masse greier, og så finne ut hvor man skal gjøre av en våt regnbukse. Mye lettere å ha en liten paraply man kan slå sammen og ha i en pose i vesken. Anonymkode: 0375a...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Del Skrevet 27. januar 2016 Fordi mote og hva som er "kult" trumfer hva som er praktisk og hensiktsmessig etter været og temperaturer. Er det -25 C ute og moten ikke tilsier at lue kan brukes, så er det mange som heller går og fryser enn å kle på seg lue. Samme med sokker, sko, jakker etc. Er ankelsokker in, så bruker folk heller det og sommersko, fordi de ikke finner noen "kule" vintersko. Mennesker som følger måte så slavisk at det går utover egen helse, har ikke høye tanker i mitt hode. De må være ekstremt usikre på seg selv, og stor vilje til å følge saueflokken... Anonymkode: ea6a9...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Del Skrevet 27. januar 2016 Paraplyen er oppfunnet! Anonymkode: 66c65...b48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. januar 2016 #8 Del Skrevet 27. januar 2016 Regntøy er bare teit om det er sol... I regn er det i grunnen temmelig praktisk ettersom man holder seg noenlunde tørr og varm. Paraply forutsetter at det ikke blåser samtidig med at det regner, hvilket sjelden inntreffer her i landet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Del Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, Cata skrev: Regntøy er bare teit om det er sol... I regn er det i grunnen temmelig praktisk ettersom man holder seg noenlunde tørr og varm. Paraply forutsetter at det ikke blåser samtidig med at det regner, hvilket sjelden inntreffer her i landet. Men det jeg spør etter er hvorfor er det teit? Jeg kan forstå at det kanskje er klamt å bruke hvis man ikke har riktig regntøy. Jeg synes det ser fint ut med regntøy. Hva gjør at dere syns det ser teit ut? Er det stoffet gummi eller er det fasongen? Hva er det? Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 27. januar 2016 #10 Del Skrevet 27. januar 2016 Vet ikke hvor du bor TS, men her i Trondheim er det masse folk i gummiregntøy. De gule og rosa frakkene fra moods of norway for eksempel. Føler ALLE går med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #11 Del Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor ler andre skolebarn av deg hvis man har på regntøy? Det er jo ikke stygt, synes det er meget pent laget mye av det. Har alltid lurt på det samme. Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Del Skrevet 27. januar 2016 7 minutter siden, peppermyntete skrev: Vet ikke hvor du bor TS, men her i Trondheim er det masse folk i gummiregntøy. De gule og rosa frakkene fra moods of norway for eksempel. Føler ALLE går med dem. Joda, jeg ser mange går med regntøy. Men hvorfor er det noen som blånekter å gå med dem fordi regntøy ser så teit ut? Sitat De spurte blant annet om de hadde regntøy, hvor ofte de brukte regntøy, hvorfor de eventuelt ikke brukte regntøy og hvor mye det skal regne før de tar regntøy på. Elevene ble også spurt om når de ville ha brukt regntøy. - Vi fant ut at ungdommen brukte regntøyet på fjellturer eller i båten, men ikke i vanlige situasjoner hjemme og på skolen, forteller elevene. Sitat Ikke gøy å skille seg ut- Hva synes dere om at ungdommen blir våte i stedet for å kle seg etter været? - Det er jo upraktisk å bli våt, og det er overraskende få som tenker på helsen. Det virker som det er greit å bli forkjølet. Men det er litt giddelaust, samtidig som vi kan forstå det, sier de. For det viser seg at ingen av de unge forskerne er så ivrige på å bruke regntøy heller. Benedicte synes at det ser teit ut. - Ungdom følger jo strømmen, og liker dårlig å skille seg ut, mener Julie og Benedicte. Kanskje blir de litt uglesett når de svisj-svisjer forbi i regntøy, foreslår Brede. Eller de vil gjøre ting annerledes enn foreldrene, sier Haakon. Hva betyr "svisj-svisjer forbi i regntøy"? Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 27. januar 2016 #13 Del Skrevet 27. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, jeg ser mange går med regntøy. Men hvorfor er det noen som blånekter å gå med dem fordi regntøy ser så teit ut? Anonymkode: b534d...add Nei, jeg vet ikke jeg. Du skriver jo her at de nekter å gå med det fordi det ser teit ut. Kan det da tenkes at det er grunnen for noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 27. januar 2016 #14 Del Skrevet 27. januar 2016 Det lyder jo "svisj-svisj" når man beveger seg i tradisjonelt regntøy. Om du har en fetish på gummiklær så er det jo bare å handle inn i hauger og lass det. Men ikke forvent at alle som ikke har samme fetish skal kunne forklare deg hvorfor noen har og andre ikke har en svakhet for gummiklær. Smarte folk kler seg etter været, de som har litt tyngre for det blir søkkblaute, kalde og forkjølte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 27. januar 2016 #15 Del Skrevet 27. januar 2016 Foretrekker allværsjakker fremfor rene regnjakker. Allværsjakker har flere bruksområder og er gjerne litt mer lune mot vinden. Har likevel tenkt å skaffe meg en typisk gummijakke (riktignok ikke gul) for å ha en litt penere regnjakke, men den blir ikke like praktisk som allværsjakka da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #16 Del Skrevet 27. januar 2016 Ahh da forstår jeg. Så regnklær ser teit ut og høres teit ut når den lager "svisj-svisj" lyd i noen ører. Akkuratt som om noen har tatt på seg klovneuniform vil jeg anta. Rart, fordi jeg synes det ser meget fint ut Men da skjønner jeg nok litt hva folk mener med teit. Anonymkode: b534d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 28. januar 2016 #17 Del Skrevet 28. januar 2016 Etter å ha svidd av ein heil liten formue på ei Norwegian Rain-kåpe i haust, må eg berre seie at det som ER teit er å ikkje kle seg etter veret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #18 Del Skrevet 28. januar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Bergen, og er følgelig utsatt for regn ganske ofte. Jeg bruker som regel paraply. Regnklær bruker jeg om jeg skal gå på tur, eller om det er helt forjævlig med vind så det ikke går an å gå med paraply. Regntøy er som regel klamt, i tillegg til at det er kjedelig å måtte drasse på. Skal man ut på kafé må man kle av seg masse greier, og så finne ut hvor man skal gjøre av en våt regnbukse. Mye lettere å ha en liten paraply man kan slå sammen og ha i en pose i vesken. Anonymkode: 0375a...fc1 Jeg har regnkåpe fra både Didriksons og Søs Jensen som ikke er det minste klamme, så da har du forsøkt feile produkter Didriksonskåpen går nesten til kneet, og sammen med støvler er det ikke bruk for regnbukse. Om jeg har på meg regnbukse tar jeg den av og rister av vannet før jeg går inn på kafe, kjøpesenter e.l, og har den i en pose i vesken. Det blåser ofte når det regner i Bergen, paraplyer vrenger seg og ytterjakker som ikke er beregnet for vann har kortere levetid om de stadig blir våte. Anonymkode: a3773...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå