AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Hvis man går inn på ett hotell, uten å reserve hotell-rom i forkant. Kan man be om å få noen kroner billigere hotell-rom? Hotellene ville vel ha tapt litt penger, dersom rommene skulle stå helt tomme ? Anonymkode: 08831...4c8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man går inn på ett hotell, uten å reserve hotell-rom i forkant. Kan man be om å få noen kroner billigere hotell-rom? Hotellene ville vel ha tapt litt penger, dersom rommene skulle stå helt tomme ? Anonymkode: 08831...4c8 Jeg prøvde engang jeg kom kl 23:00, men fikk ingen rabatt. Tenkte siden ejg ikke benyttet meg av rommet på dagen, men neida. Kan jomhende andre hoteller gjør det, men ville ikke regnet med å få rabatt.. Anonymkode: 522bd...470
Florence Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Man kan spørre om oppgradering så man kan spørre om litt billigere rom også, det spørs på resepsjonisten og rutinene på akkurat det hotellet.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Du kan jo alltids be, men om det virker er en annen sak. Hotellene vil neppe at folk skal spekulere i å komme slengende innom uten å bestille, og det å gi billig rom til innomslengere fører jo nettopp til at folk kan begynne å slutte å bestille. Noe som gjør det vanskelig for hotellet å lage budsjetter, og vanskelig å beregne hva de må kjøpe inn og hvor mange ansatte de trenger på vakt. Anonymkode: d61eb...a23 1
reiseglad Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Det hjelper å være medlem av hotellkjeden, iallefall. Men har aldri prøvd å komme uanmeldt, tror ikke det er mulig å få store rabatter på den måten.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Den 27.01.2016 at 14.32, AnonymBruker skrev: Hvis man går inn på ett hotell, uten å reserve hotell-rom i forkant. Kan man be om å få noen kroner billigere hotell-rom? Hotellene ville vel ha tapt litt penger, dersom rommene skulle stå helt tomme ? Anonymkode: 08831...4c8 Ja, man kan be om få få leie det rimeligere men det er ikke sikkert at resepsjonisten godtar det. Det er helt riktig at man ikke tjener noe på tomme rom, men det kan også være at det ellers er veldig fullt på hotellet og man ikke trenger å leie ut. Må se det opp i mot utgifter til stuepike osv. Og det koster ikke hotellet mindre om man bare leier rommet en halv dag, det skal jo rengjøres likevel. Men dersom resepsjonisten har noenlunde frie tøyler (og alle vil vel selge mest mulig) så har de full anledning til å slå av på prisen. Kommer vel i grunnen mye an på hvordan man spør, og hvor serviceminded resepsjonisten er tenker jeg. Anonymkode: 5c887...195
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Jeg pruter alltid i utlandet, pleier å gå bra det. Noen ganger får jeg firemannsrom selvom jeg reiser alene, bare fordi de ikke vil ha et rom tomt. Anonymkode: f8404...4d9
reiseglad Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pruter alltid i utlandet, pleier å gå bra det. Noen ganger får jeg firemannsrom selvom jeg reiser alene, bare fordi de ikke vil ha et rom tomt. Anonymkode: f8404...4d9 Jeg har også fått firesengs-rom innimellom. Jeg opplever at det er et enkeltrom stappet fullt av senger, og med ekstra lite gulvplass.... Ikke noe å trakte etter, altså.
RC Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 Enkelte steder i utlandet funker det å bare møte opp og prute. Men ellers er det ofte motsatt. Jeg finner mye billigere hotellrom på nett (med rabatter og diverse) enn hvis jeg bare skulle møtt opp (i følge hotellets prisliste).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå